تهاجم علیه دین چرا؟

 پس از نشر کتاب آیات شیطانی توسط سلمان رشدی مرتد، با صدور حکم تاریخی امام خمینی(ره) درسال 1367 مبنی بر ارتداد سلمان رشدی، امام خمینی(ره) با حکم شجاعانه خود علاوه بر نشان دادن قدرت مرجعیت و آمادگی و هوشمندی تاریخی آنان برابر توطئه‌های مخالفان اسلام و نیز پاسداری و دفاع از مقدسات و آرمانهای مسلمین،امواج ناشی از خشم و اعتراض جهان اسلام علیه این اقدام موهن را سازماندهی و با روشن ساختن تکلیف فقهی و ابعاد این ماجرای خطرناک به همگان فهماند که در دفاع از ارزش های اسلامی، درمقابل هر گونه اهانت به اسلام وساحت پیامبر اعظم(ص) و دیگر مقدسات ضمن خنثی کردن این جریان، دولت‌های اسلامی و پیروان سایر ادیان الهی را نسبت به کلید خوردن یک نبرد تمام‌ عیار تبلیغاتی و جنگ رسانه‌ای توسط نظام سلطه و کانون های شیطانی تفکرات و اندیشه‌های غربی و صهیونیستی هوشیار کرد.

پس از مدتی در سالهای اخیر، با کمال تأسف در شرایط کنونی باردیگر ما شاهد تهاجمات شديد فرهنگی از سوی لائیک ها و غرب زدگان در کشورهای مختلف اسلامی به پیامبر عظیم الشان اسلام(ص) و دیگر مقدسات دینی هستیم و هرگدام به گونه فرهنگ نورانى اسلام را نشانه گرفته ند؛ در سالهای اخیر عمده ‌ترین عوامل تشدید تبلیغات علیه ارزشهای دینی تحت عنوان آزادی بیان به اعتقادات دینی و مذهبی جوامع اسلامی، مخصوصا  در کتاب رُمان «گُم نامی»، حتی خالق و پرودگار عالمیان به استهزاء گرفته و یکی از مصادیق کفرآمیز بودن این کتاب؛ میتوان به منحط بودن آن در خصوص نسبت دادن اعمال ناروای انسان بر خداوند یاد کرد. نویسنده مذکور انگیزه و خلق هستی و کائنات توسط خداوند را با واژه «استمناء» (العیاذ بالله) مرادف نموده است!!!

يكي از اين توطئه‌ها، انتشار كتاب کتاب گُم نامی  به نويسندگي محمدجان تقی بختیاری هستد. اين كتاب با حمله به پايه‌هاي اعتقادي و ايماني مسلمين و با تمسخر و استهزا و توهين به مقدسات اسلامي و توهين به خداوند و دیگر مقدسات قصد دارد از یکسو در یکی از کشورهای غربی پناهندگی برای خودش کسب نماید و ازسوی دیگر با حمایت و امکانات غربی ها، با نویشتن این گونه اثر پايه‌هاي دين و مذهب، زمينه‌هاي نفوذ انقلاب اسلام و بازيافت هويت اسلامي را در ميان جوامع اسلامي، سد كند.

پس از نشر این کتاب، دومین اقدام عملی آیت الله حجت سید محسن حجت کابلی فرزند حضرت آیت الله العظمی مرحوم میرعلی احمد حجت کابلی(ره) که دربرابر فرقه ناجیه مبارزه و مراکزفعالیت آن را در نقاط مختلف کابل مخصوصا چنداول مرکز پایتخت مسدود نموده و او اولین شخصیت بود که در تازه ترین واکنشش 20 جدی، تاکید کرد، اگر حرف‌های این فرد به قصد اهانت به اسلام و خداوند باشد از لحاظ دین مبین اسلام «مرتد» می باشد.

با این حال برخی از خبرگزاری ها مانند؛ کابل پرس، وب سایت جمهوریت سکوت و تعدادی محدود از اشخاص صاحب نظر و لیبرال ضمن همسویی با این کتاب تلاش نموده اند به توجیه گری واژه های بکار رفته در کتاب موهوم «گُم نامی» بپردازند و آن را یک اثر صرفاً ادبی قلمداد نمایند نه یک حکم یا موضع ایدئولوژی یا مکتبی، دفاع از دین را افراط گرایی های ملاها می دانند…

هرچند گفته می شود که بختیاری پس از سخنان و موضع آیت الله سیدمحسن حجت،  بختیاری و فامیلش از کابل به قصد نامعلومی خارج شده اند و بقول معروف: بنویس و بگریز…

با کمال تأسف تا کنون هیچ نهاد عدلی و قضایی، شوراهای؛ علمای سرتاسری، علمای شیعه، شورای اخوت اسلامی، احزاب و رهبران اسلامی و جهادی و غیره به طور رسمی اعلام موضع نکرده و حتی معین نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ باید ناظر برچاپ و نشر کتب باشند، ناآگاهانه توجیه گر اعمال این گونه افراد می شوند، جناب آقای دین محمدمبارز راشدی که خود از تحصیل یافتگان حوزه علمیه قم و مدعی است سالیان از محضر مراجع عظام آن حوزه کسب فیض نموده، او از آدرس وزارت اطلاعات و فرهنگ در گفتگو با 8 صبح می‌گوید: افغانستان در نخستین قدمه‌های تجربه آزادی بیان قرار دارد و آن‌هایی که بر رمان گم‌نامی اعتراض دارند، باید از راه‌های قانونی اقدام کنند.

محمد‌جان تقی بختیاری، چندسال پیش با رمان «بلوای خفته‌گان» که سال 1388 منتشر شد، در افغانستان به شهرت رسید واین‌بار نویشتن با رمان «گُم‌نامی» می‌خواهد نان و نوا و پناهندگی برسد، یهود و نصارا نیز برای گم رنگ نمودن ارزشهای دینی مسلمانان تهاجمات شان را یی برسد.

این کتاب به نام گُم نامی در اول میزان ۱۳۹۱ با طرح جلد قاسم رسولی و ویراستاری محمد حسین محمدی، در تیراژ 1000 نسخه به وسیله نشر تاک، در 12 فصل و 274 صفحه نوشته و به بازار کتاب عرضه شده و همچنین گفته می شود که این کتاب با حمایت مالی غربی ها، قیمت پشت جلد ۲۲۰ افغانی در مراکز ذیل فروخته شده است:

1- انتشارات عرفان دهبوری

2- کتابفروشی سعادت مقابل باغ زنانه دهن باغ

3- کتابفروشی شاه محمد چهارراه صدارت

4- کتابفروشی مقصودی پل سرخ مارکت زیر زمینی

5- کتابفروشی راه فردا پل سوخته

6- کتاب فروشی الهُدا

داستان گم نامی با ادبیات لاتی شروع می شود، عامدا نه به حکایت  شروع می کند که طلبه ی در اصفهان   با استاد آن هم  در  درجه آیت االله  لواطه می کند، جالب است تقی بختیاری  این را واقعی می داند به اساس روایت که کرده خود تقی بختیاری مفعول بوده است، و سپس صدها دختر مسلمان  را که در مدرسه دینی  خدیجه الکبری درس می خوانند متهم  به بدکاری می کند. جدا از مسایل  که ارزشهای دینی و اعتقادی مسلمانان به مسخره می گیرد نفس این اتهام از مصداق جنایت و نسبت ناروا به دختران محترم است و تجاوز به حریم خصوصی است. و خانه فرهنگ در کارته سه سرک 8 معروف به خانه فرهنگ آمریکای این داستان را به نقد می گذارد، این یکی از مراکز است که نامرئی بسیار زرنگانه به ترویج عشق پیش از ازدواج بین جوانان مسلمان مبادرت می کند، همه  اینان یک هدف دارند که قداست و طهارت نسل مسلمان و عفت و پاکدامنی را از بین ببرد. ولی جالب است که علی امیری استاد دانشگاه ابن سینا خود را اسلام شناس و مجتهد و اهل فتوی شمرده است که خودش با زبان کتاب خواب خرد نفی تمام ارزشهای اسلامی را نموده است به زودی رسوای او هم به تمام مردم روشن می شود، اظهار  نظر کرده: در این کتاب رمان گم نامی مطلب ضد اسلامی وجود ندارد. واشگفتا!!

اما به نظر آیت الله محسن حجت، نویسنده قصد داشته تا ارزش های اسلامی مسلمانان را خدشه دار نموده و به اسلام اهانت نماید و در عین حال ترویج فساد و فسق کند.

نوشته متن این کتاب، به خداوند نسبت شهوت رانی و او را ضعیف جلوه میدهد، یعنی انسان‌ها را در زمینه انجام عمل غیر شرعی با خداوند یکسان میداند و هم چنین ذات خداوند را بی‌اراده می پندارد.

آیت الله حجت هم چنین تاکید کرد، اگر حرف‌های این فرد به قصد اهانت به اسلام و خداوند باشد از لحاظ دین مبین اسلام مرتد می باشد.

چند روز قبل جلسه ای در خانه فرهنگی امریکا برگزار گردیده بود، ما در آنجا از وی خواستیم که با ما گفتگو کند اما این شخص حاضر به صحبت نشد که معلوم می شود که متوجه قضایا بوده است.

وی روشن ساخت:’هدف ما در قبال نویسنده این کتاب تهدید نیست ، چند روز قبل، وی شیشه های موتر خود را شکسته و به این بهانه می‌خواهد به این صورت به کشورهای خارجی راه پیدا کند و این را به ما نسبت داده در حالی که ما صاحب خردیم و این عمل را انجام نمی دهیم، چراکه فقط حکم را ارائه می دهیم’.

آیت الله حجت از نشر برخی خبرگزاری ها در این باره، مانند کابل پرس شکایت کرده و حتی ابراز تمایل به شکایت از این خبرگزاری داشته که به وی توهین شده است.

آیت الله حجت علاوه کرد که این کتاب توسط یکی از اساتید موسسات تحصیلات عالی به نام محمد حسین محمدی ویراستاری شده و در ۱۰۰۰ هزار نسخه در کابل چاپ شده و مشخص است که غرض نویسنده، بی عقیده ساختن نسل جوان مسلمانان است.

آیت الله محسن حجت در پایان تاکید کرد:’ما از حکومت و دستگاه قضایی افغانستان می‌خواهیم؛ تا به زودترین فرصت، قضیه نویسنده این کتاب را دنبال کند تا در آینده مسایل غیراسلامی نشر نگردد’.

بختیاری نویسنده کتاب گُم نامی از سوی برخی علمای مذهبی در کابل متهم به اهانت به خداوند و ارزش های اسلامی گردیده است.

وی در قسمت هایی از کتاب خویش چنین نگاشته است:

در صفحه 190: می خواهم بگویم تمام این جهان هستی زاده ی خود ارضایی عظیم خداوند است. ما همه حاصل یک استمنای با شکوه و ملکوتی ذات باری هستیم.

در صفحه 227:(بجای انا لله و انا الیه راجعون) عظیم ترین لوحه سنگ قبرستان کندلو باید از نو نوشته شود: ما از زنان بوده ایم و باید به سوی آنان باز گردیم.

در صفحه ص 195- و میدانم که چرا خدا خودش هرگز جرات نداشته است که به ارزگان سری بزند. زیرا حتی برای خدائی کردن هم به ته خانه و بالاخانه ضرورت است و برخی نقاط عالم را خدا همجون گهی برای خودش خلق کرده است…

در صفحه 225: (درباره ی عورت زن) به آن مهم ترین نقطه ی وجود او اندیشیدم که خواست گاه بشریت فراموش کار است. به آن حریم یگانه که اولین و آخرین مامن آدمی زاد است.

در صفحه 231 : اکنون راهم را بلاواسطه به سوی یک زن، باز گشوده بودم. تکرار می کنم یک زن، نه افریطه ی ملعون و نه مریم مقدس…

تقی بختیاری قبلا از علما و طلبه های حوزه علمیه تشیع در اصفهان ایران بوده است. او سپس از اعتقادات دینی خویش انصراف داده و به کابل برگشته است.

کتاب گُم نامی وی از سوی مقامات دفتر فرهنگی سفارت امریکا در کابل مورد تقدیر قرار گرفته و این شهامت نویسنده را یک نوع سنت شکنی به حساب آوردند.

در این میان از علمای افغانستان تنها آیت الله سید محسن حجت از علمای اهل تشیع افغانستان نسبت به چاپ این کتاب واکنش شدید نشان داده و نویسنده را مرتد و خارج از دین دانسته است.

شورای علمای اهل تشیع افغانستان تا اکنون در این رابطه واکنشی نشان نداده است.

از سوی دیگر برخی افراد نیز در فضای مجازی از تقی بختیاری دفاع نموده و نوشته های وی را ادبیات مدرن دانسته که از فهم علمای دینی بالا است و جناب آیت الله حجت که از مقدسات دفاع نموده وی را مورد اهانت قرار داده مردم مسلمان افغانستان باید هوشیار باشند و جلو این گونه توطئه های دشمنان اسلام و سلمان رشدی ها را گرفته و علمای افغانستان و جهان اسلام نیز با حمایت شان از موضع آیت الله حجت، این اهانت آشکار تقی بختیاری را بعنون مفسد فی الارض و مرتد بی پاسخ نگذارند.


  1. Be Nazare Bnada Oghdeye Ast In Adam Hamin , Chun Yak Adame Ba Aghl Va Hush Kare GHayre Aghli Nmikonad ,Aghaye Adeli Tozihatetan Ba ja va pasandida bud , tashakor az Shoma va zahamatetan

  2. این بختیاری یکی از همان کسانی است که پیش از این در کابل غسل تعمید هم به جا آورده بود و در فلمی که بیرون آمده بود

  3. سید.روح اله ظهوری

    به چشم آقای سفری! اگر در زمان حضرت رسول اکرم ص و امام حسین ع می بودید میتوانستید آنها را موعظه کنید برای حفظ دین خدا در جنگهای بدر و احد و کربلا شرکت نکنند!! چون دین خدا اتومات حفظ میشود!!. مثلیکه جلسات دوستانه لیبرالی جدایی دین از سیاست خوب کارساز افتاده.
    شما میتوانید به طرف مقابل بروید ولی نمیتوانید برای مسلمین و تشیع متشرع بیدار تعیین تکلیف کنید. تکلیف ما قبلاً توسط شریعت و مذهب ما مشخص شده است.

  4. چرا علما و رهبران جهادی افغانستان در این قضیه سکوت نموده اند، آقای محقق که بخاطر انیتوگرافی که از سوی اکادمی علوم به چا رسیده بود، گلوپاره نموده و به دولت اخطارداده بود، اما وقتی اهانت به دین و مقدسات می شود چراسکوت مرگبار را انتخاب نموده است….

  5. چرا آخر این آخوند های تاریخ گذشته و مرتجع این همه بلوا را به راه انداخته اند، در حالیکه امیری استاد دانشگاه ابن سینا و آیت الله سرور جوادی که هردو از علمای برجسته و تحصیل یافتگان حوزه علمیه قم هستند، انان محتوای این کتاب به هیچ وجه اهانت به مقدسات ندانسته اند و گفته های سید محسن حجت را رد می کنند.
    همین طور جناب آقای مبارز راشدی که او نیز از علمای روشن این کشور هستند، عاقلانه و منطقی موضوع را مطرح می کنند ومی گوید اگر کسی حرف دارد بیاید از راه قانونی مسئله را حل نمایند و نه آنکه بختیاری را مرتد خواند و او را تهدید به مرگ نمایند، یک سوال آیا سید محسن حجت با کدام دلیل حکم ارتدات آقای بختیاری را صادر نموده، مگر سواد او بیشتر از جوادی و مبارز راشدی می باشد؟

  6. یک سوال از جناب آقای عادلی دارم اینکه؛ نظر شورای علمای شیعه و شخص آیت الله محسنی در این زمینه چیست؟

  7. سید جعفرعادلی حسینی

    جناب آقای محبی!
    اولا : موضوع مشخص است ، در حالیکه بختیاری در کتاب گُم نامی همانند کتاب آیات شیطانی به خداوند، قرآن کریم و دیگر مقدسات دینی میلیون ها انسان اهانت نموده اند فکر نکنم هیچ عالم و مسلمان با احساس این گونه اهانت ها را تحمل نمایند.
    دوما: روزهای شنبه جلسه شورای اجرایی شورای علمای شیعه می باشد، من سوال شما را در آن جلسه حضور آیت الله محسنی مطرح خواهم نمود.
    موفق باشید.

  8. سلام اقای حسنی !
    مطالب شما خواندم و به دقت هم خواندم در این مطلب شما که راجع به این کتاب رمان گمانی که برای صاحبش نان نمگی ساخته است جالب یود .
    بدون شک تهاجم فرهنگی و رشد گروها و باورهای ضد ارزشی در جامعه افغانستان پس از دوازه سال رشد وانکشاف یافته است و متاسفانه این باور ها هم بصورت بسیار قوی وارید کارساز های فرهنگی و نهاد ها ی اموزشی راه پیدا کرده است .
    گرچه این کتاب اولین اقدام نیست ما روند رو به رشد این حرکت ها و مطرح شدن و گرفتنی پناهندگی چندین نفر بوده ایم از عبدالرحمن گرفته تا تقی بختیاری که حالا شنیده میشود رفته است گواهی این حرکت ها است.
    از تبلیغات مسحیت و رشد باورهای ضد دینی گرفته تا نشر و نوشتند کتاب های تحت عنوان های مختلف بیانگر این است که جامعه افغانستان بهترین زمینه و شکار فوق العاده برای افراد و گروهای ضد دینی وضد اسلامی بوده است و این باورهای تقویت و انکشاف میدهد .
    اما انچه را که میخواهیم عرض کنیم به عنوان یک شهروند این کشور این است که چرا روند روبه رشد این گونه حرکت ها ی جلو شان گرفته نمی شود ؟ کشورهستیم مسلمان و دین دار و تمام هست بود ما باورهای دینی و ارزشی ما است .
    و جالب تر از ان که یک عده افراد تحت عنوان روشنفکر و فعالی فرهنگی و یک عده رسانه های اطلاعاتی خواستند توجهی کند که این ادم بی گناه است و کتاب شان هم قابل قبول است به ارزشهای اسلامی توهین نکردند و اینها شروع به کوبیدن سید محسن حجت که نسخه از این رمان را اتش زده و اولین روحانی بوده که واکنش نشان داده است متهم کردند به افراط گرای و این مسایل را رنگ قومی زده است من به این دوستان عرض که مسایل دینی و باورهای دینی چه ربطی به مسایل قومی دارند اخر این مسولیت همه ما است که دست این نوکران خارجی گرفته شود و من خودم نبشته اقای سرور جوادی دیدم وخواندم که از این ادم به شدت دفاع کرده بود و این ادم دین دار ترین ادم خطاب کرده بود و سید محسین حجت را محکوم کرده بود که ایشان از دین فهم ندارد و در بی بی سی فارسی مصاحبه یک استاد دانشگاه این سینا به اسم امیری دیدم که ایشان به صراحت مطرح کرد که در کتاب تفی بختیاری هیچ نکته را ندیدم که به ارزشهای دینی توهین کرده باشد و پس این استادانی دانشگاه و گروهی دگر که کاری اقای بختیاری را توجیج و حمایت می کند از دین و باورهای دینی چه قرائت دارد ؟
    اقای جوادی و افراد دیگری که طبل حمایت را از بختیاری سرداده نشان میدهد که اینها همه مسایل را قومی فکر می کند و باور ها وازرش های دینی اگر خواسته باشد معامله می کند و تا از هم کیشان خود که حالا تحت عنوان روشن فکر هرچه خواست بنوسید و به باور های دینی تاخت تاز کند و از سفارت خانه های تمویل کننده مبارزه علیه دینی اسلام جازه گرفته و تقدیر شود این داستان ادامه دارد و ریشه ها خود را در زمین مناسب افغانستان که هیچ واکنش را مراکز علمی و مراجع تقلید نشان نداد خواهد کاشت .

  9. محمد علی هزاره

    سلام علیکم
    کی گفته جوادی ایت الله هست و یا راشد. بله از لحاظ لغوی همه ایت الله . نشانه های خداهستند اما در اصطلاح ایت الله به کسی می گویند که مجتهد است و استنباط از منابع شرعی رابلد و در فقه و اصول صاحب نظر باشد. ایت الله حجت یکی از علمای برجسته و آیت الله و فقیه می باشد و او در قم هم مورد قبول علمای آن حوزه دینی هست و در کابل نیز درس خارج فقه مس دهد که تا امروز مانندش دیده نشده. میگویید دلیلش برای حکمی که داده چیست فکر کنم مقاله اقای عادلی را درست نخواندید صحاب رمان در گمنامی می نویسد مل همه حاصل یک استمنا یعنی جلق با شکوه خداوند هستیم. جلق از افعال انسان و کسیست که محتاج است و خداوند از این افعال مبرا هست. و دها مطلب کفر امیز دیگر

  10. صابر قربان زاده

    اصلا راشد با آیت الله حجت قابل مقایسه نیست، او بعنوان آخوند مگر نمی داند که زدن نِکتاهی تلقید از بیگانه می باشد، صلیب را به گردنش آویزان می کند و حتی ظاهر طلبگی خود را هم حفظ نکرده، در حالیکه علاوه برتحصیل در حوزه او آخوند زاده می باشد…
    این گونه افراد دموکرات که تقلید از بیگانه را می نمایند و خودشان تحت تأثیرفرهنگ غربی ها قرار گرفته ظلم است که وی را با علمای برجسته کشور همانند آیت الله حچت مقایسه کرد.

  11. من تا زمانی که متن اقای عادلی را نخوانده بودم فکر میکردم که چی نوشته باشند ولی متوجه شدم نه موضوع خاصی نبوده و عده ای ادم های فرصت طلب مثل اقای عادلی همیشه دنبال سروصدا کردن وعاشق مطرح شدن هستند. وانها نیز مانند دیگران عادت کردند هر چیزی که میشود فکر میکنند حتما کار خارجی ها مخصوصا امریکائیها است در صورتی که نه این واقعیت جامعه است مردم از شما و امثال شما خسته شده اند و این تفکر مردم افغانستان است . اقای عادلی شما که اقای بختیاری را متهم میکنید که دنبال خارج رفتن هستند مگر نه خود شما از خارج دیگری حمایت می شوید و بسیاری از این کارها بخاطر دل انها است تا اقامت شما را تمدید کنند . در مورد ایت الله حجت با همه احترام به جایگاه علمی ایشان اما خوب ایت لله حجت مواظب فرزندان خود هم باشند انها که ریش خود را صاف صاف می کنندوازته می تراشند اشکالی نداردو انهایی با پول اسلام برای خودشان هر روز کاری تو شروع میکنند و اگر هم صرر کردند مهم نیست یک روز شرکت ساختمانی و روز دیگر دکانی در گلبهار ونمایندگی شرکت موبایل و….
    اقای عادلی درست است اینها در این دنیا پرسان نمی شود و در دنیایی دیگر حتما جساب و کتاب است و پرسان می شود .شما علما که اینقدر ریزبین و دقیق هستید بهتر است مواظب عملکرد خود هم باشید.

  12. یوسف علی زاده

    در زمان حیات حضرت علی(ع) و دیگر امامان معصوم(ع) کسانی بودند که به آنها سب می کردند و خورده می گرفتند و حتی یزید اهل بیت امام حسین(ع) را بعنوان خارجی و خارج از دین اسلام معرفی نموده بود.
    این حرفها به شخصیت های بیت مرحوم حضرت ایت الله حجت نمی چسپد واین حرف دل دهها شیعه متدین هزاره می باشد، هرچند بعضی ها می خواهند موضوع قومی را مطرح کند و لی حافظ تاریخ تشیع و مخصوصا مردم متدین هزاره خدمات آیت الله حجت بزرگ را نخواهد فراموش کرد، یا آن زمانیکه آیت الله سیدمحسن حجت در ایران به دفاع از مهاجرین ممنوع المنبر شده بود، تنها وی و آیت الله محسنی بودند که از مهاجرین مظلوم دفاع می نمودند، آنهاییکه تا دیروز شعار داغ ولایت فقیه را می دادند و جنگ های خانمانسوز داخلی را به دستور مهدی هاشمی و سپاه ایران در هزاره جات راه اندازی نموده بودند همه سکوت نموده بودند، همان پیروان ولایت فقیه دیروز امروز غرب زده شدند …..
    جناب آقای غلامی من هزاره و شیعه هستم و حافظه تاریخ بیاد دارد که مردم مظلوم و ستمدیده هزاره تشیع مدیون و مرهون خدمات آیت الله حجت بزرگ هستند و او بود که زنجیر اسارت و بردگی را از گردن من و تورهانید، پدر آیت الله حجت به دفاع از اعتقادات من و تو، توسط عبدالرحمن خان جابر جام شهادت را نوشید.
    امروز بیشترین مردم متدین که از آقای حجت حمایت می کنند هزاره هستند و از هر عالمی دیگری در کابل طرفدار دارد، شما در کدام مسجد تشیع کابل به حد تکیه خانه عمومی چنداول سراغ دارید که دنبال رو عالم شان باشند، تنها در نماز ظهر این عالم بزگوار نزدیک هزار نفر شرکت می کنند و همه روز پای سخنرانی ایشان می نیشینند و اکثرا مردم متدین هزاره هستند. چرا دیگر علما نتوانستند مرکز فرقه ناجیه را در قلب برچی مسدود نمایند، ولی آیت الله حجت با حمایت همین مردم مرکز آنها را در چنداول بست.
    افراد عقده مند امثال سرور جوادی که نمی توانند در قلب این مردم نفوذ کند و در برابر خدمات بیت آیت الله حجت قرار گیرند، من بعنوان یک هزاره شیعه افتخار دنبال روی آیت الله حجت را دارم و خداوند به ایشان بخاطر این فداکاری و مجاهدت شان روز به روز عزت شان را بیشتر خواهد نمود.
    در ضمن از نوشته خوب و اطلاع دهی دوست عزیزم آقای سیدجعفرعادلی نیز کمال تشکر و سپاسگذاری را دارم.
    یوسف علی زاده

  13. من تعجب می کنم از بعضی ها وقتی کسی از دین دفاع نمایند، مغرضانه برچسپ وابستگی به ایران را می زنند.
    این را همه میداند که بعضی سیاست مداران ایران در مسائل سیاسی بیشتر فعال هستند تا به برنامه های دینی و مذهبی!!! به همین دلیل اهل سنت بیشتر از اهل تشیع مورد حمایت قرار می گیرند، حتی سلفی های تند رو بخاطر اینکه آنها ظاهرا خودشان را مخالف سیاست های امریکا می دانند، آنها را با امکانات وسیع حمایت می کنند، عده ای از اینگونه افراد با محض کم شدن امتیازات به مخالفت برخواستند، چنانچه نجیب کابلی و تلویزیون امروز ابتدا با پول و امکانات ایران راه اندازی گردیده بود.
    من سالهاست که در حوزه علمیه مشهد مقدس محصل هستم و در مناسبت های تبلیغی به افغانستان بعنوان یک طلبه اعزام می شوم، روش کار دوستان ایرانی را کاملا می دانم، در سفرهای قبلی ام وقتی به بنیاد فرهنگی، تبلیغی پیامبراعظم(ص) جهت تأیید از حضور و فعالیتم مراجعه می نمودم که جناب حجج اسلام آقای سیدهادی بعنوان رئیس و دوستم سیدعادلی به صفت معاون این نهاد بودند، با آنکه گفته می شد که سازمان فرهنگ و ارتباطات بیشترین امکانات را به این مرکز می دهد، ولی دوستان آن بنیاد مخصوصا جناب آقای عادلی شکایت داشتند که مورد بی مهری دوستان ایرانی قرار دارند.
    با آنکه آقای عادلی خیلی فعال و دلسوز بود، یکماه قبل جهت تأیید به این مرکز مراجعه نمودم، با کمال تأسف گفتند که ایشان از اینجا رفته، علت را پرسیدم گفتند با دوستان ایرانی که این مرکز را تمویل می کنند اختلاف پیدا نموده در تماس تلفنی از خود جناب سیدعادلی پرسیدم، ایشان گفت؛ عوامل مختلف از جمله گزارش برخی دوستان به باداران شان، تحمل نکردن دوستان ایرانی و بی مهری آنها نسبت به افراد که کار دینی و ارزشی می کنند و مسائل دیگری هم هست که یاد آوری آن را مصلحت نمی دانم….
    این نمونه کوچکی از عملکرد دوستان ایرانی ما، آقای عادلی بخاطر منافع ملی کشور، چون در سفرهای قبلی یکی از حرف های ایشان این بود که برای ما اولتر از همه منافع ملی ما مهم است، او بیش از پنج ماه هست که با رایزنی فرهنگی و دیگر مراکز ایران قطع رابطه نموده وقتی مطلبی می نویسد که چرا تهاجم علیه دین و از موضع گیری آیت الله سیدمحسن حجت در همین راستا دفاع می نمایند، دوستان برچسپ ایرانی بودن را می زند، برعکس همین افراد در گذشته هرکه مخالف اندیشه شان عمل می کردند امریکایی گفته می شد، سالها آیت الله محسنی و آیت الله بهشتی مرحوم را تحت همین عنوان کوبیدند.

  14. من نخوانده به قضاوت نمي نشينم. اما مي دانم كه بر اساس اعتقادات شيعي فقط 14 معصوم و 12 امام آمده است وهيج ايت الهي هم از معصيت تطهير نشده است ود رمورد آيه شريف تطهير هم بيشتر مفسرين فقط پنج را تاكيد دارند و نه بيشتر از آن را و در مورد معصومين و آيه تهير همين قدر مي دانم واضافه تر از آن شايد خودش نيز معصيت باشد. فقط مي ماند امامت كه بعضي فرق ها مثل اسماعيليه كه امام شان بايد زنده باشد وشمار شان د رحال حاضر قريب به پنجاه تن مي رسند و بعضي اشخاص مثل دكتر شريعتي امامت عامه يا همه گاني را در اين سال ها طرح كرده و شرح وبسط داده است والبته آن هم به عصمت اين ا ييمه همه گاني وعامه اعتقاد نداشته وندارند.
    حال سوال من اينست كه از كي وبر اساس كدام منبع فقهي آيت الله را معصوم بايد شمرد؟
    تازه مي ماند توان درك ما از رادبيات و رمان. من به نظريات همه به عنوان يك نظر احترام قايلم وهمچنين به نظر مبارك نويسنده متن بالا وجناب حضرت آيت الله حجت نيز احترام مي گذارم. اما به عنوان كار شناس زبان وادبيات اين حق را به شما وايشان قايل نيستم. ما و شما مي دانيم كه براي تحليل هر پديده انساني نياز به تخصص هاي زيادي است و حتما” جناب حجت صاحب متخصص دين است ونه ادبيات وبخصوص ادبيات كه حوزه وسيعي از علوم انساني را در بر مي گيرد و همچنين با حضور حاكيت اسلام و پا بر جا بودن محاكم دركشور و مراجع رسيدگي به تخلفات رسانه اي حضرت آيت آيت الله حجت نبايد حكم صادر مي نمود وصد البته صدور احكام اين چنانه جايگاه قانوني وديني ندارد. ازسوي نويسنده محترم متن بالا گلايه مندانه از شوراي علمأ و… انتقاد نموده است كه چرا تا كنون دراين مورد مثل آيت الله حجت حكم صادر نفرموده اند. صد البته نهاد هاي رسمي جايگاه قانوي خود را مي دانند و به چنين كاري ابلهانه اي دست نمي زنند واگر به محتيويات اين كتاب معترض باشند ، بدنبال راهكار كرد هاي قانوني خواهند بود.

  15. غلام علی رضایی

    جناب ابوجمال که اصالتا ارزگانی هم می باشید، هرچند افکار و اندیشه شما را از قبل می دانستم که در انحصار لائیک ها و همکار برخی رسانه های دین ستیز هستید، ولی فکر می کردم بعنوان یک روزنامه نگار که در رادیو و تلویزیون صدای آلمان و… از چند سال بدینسو فعالیت دارید، حد اقل از سواد ابتدایی بهرمند هستید، در این نویشتار معلوم شد که علاوه بر بی سوادی، بی ایمانی ونویشتن کلماتی که به این نوشته هیچ ربطی نداشته طرح نمودید.
    کی گفته!؟ آیت الله و یا عالم دینی معصوم است که شما معصوم را معرفی می نمایید، شما اولا کتاب بختیاری را مطالعه نمایید که او حرفهای کفرآمیز زده و نسبت های نا روا به خداوند و دیگر مقدسات دینی داده که قلم از ذکر آن عبارات حیا دارد، مگر فتوای ارتدات سلمان رشدی توسط امام خمینی(ره) مورد حمایت علمای جهان اسلام و مسلمانها نیست. از سوی دیگر حق تان هست که این گونه یاوه سرایی نمایید، زیرا بختیاری گفته که خداوند ارزگان را از … خلق نموده است…

  16. اقای رضایی برای من جای تعجب است به نطر شما همه بد و بی سواد و … هستند مگر مطابق میل شما فکر کنند .به نظرم برای شما مهم نیست کی چی میگوید مهم است که از کدام منطقه است.

    اگر بختیاری را قبول ندارید چطور برای کوبیدن دیگران به ان استناد میکنید ادم با سواد؟
    شما را خداوند از ….. خلق کرده؟

  17. با استفاده از آزادی بیان، برخی مجریاان رسانه دویچه وله در آلمان جزء دین ستیزان و یکی از حامیان نویسنده گم نامی هستند… فردی که در فیسبوک خودش ابوجمال می خوند وارزگانی الاصل و مدافع بختیاری بوده نیز در همین رسانه اشتغال دراد.