نمایش نوار ابزار

استاد وحید مژده ، استاد دانشگاه، کار شناس امور سیاسی و پژوهشگر

پنجشنبه ۱۲ اسد ۱۳۹۶

کتاب روایان عشق «درنگی به قیام چنداول» اثرحجت‌الاسلام‌والمسلمین سید جعفرعادلی حسینی که در رابطه با جهاد مردم افغانستان بخصوص قیام چنداول نوشته شده، این کتاب روز سه‌شنبه ۳ اسد ۱۳۹۶ خورشیدی در تالار نمارسانه مربوط  مجتمع خاتم الانبیاء صلی الله علیه و آله واقع غرب کابل ازسوی  سازمان جهاد فرهنگی، با حضور، شخصیت‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی، اساتید دانشگاه، محصلین و فرهنگیان رونمایی شد.

این کتاب دارای ۴ فصل است و محتویاتش از طریق تحقیقات میدانی و خاطرات شاهدان عینی، مجاهدین، پژوهشگران و آگاهان جهاد افغانستان تهیه و تنظیم گردیده است.

استاد وحید مژده کار شناس امور سیاسی و پژوهشگر در رابطه با رو نمایی کتاب راویان عشق کار میدانی و فوق العاده موثر خوانده و گفت: دوست گرامی ام جناب عادلی در این کتاب به خاطرات کسانی مراجعه نمودند که شاهدان عینی قیام چنداول و حضور در جهاد را داشتند و این تلاش نویسنده جهت جلوگیری از تحریف که تحریف و فراموش شدن برنامه های جهاد یک برنامه دقیق و حساب شده دشمنان اسلام بوده که ما در چند دهه شاهد آن هستیم.

این کارشناس مسائل سیاسی، گفت: کتابی که منبع و اسناد کافی نداشته باشد؛ نوشتن آن کار آسانی نیست، به این علت، اکثر مطالب این کتاب، خاطرات می‌باشند.

وی، این کار سید جعفرعادلی، را ستود و افزود: این کتاب، یک حماسه  را از زاویه‌های مختلف بررسی و تقدیم نسل جدید کرده‌است.

مژده با تاکید حفظ دستاورد های جهاد با یاد آوری از خاطرات قیام ها و جهاد مردم افغانستان گفت: دوران جهاد که به دفاع از ارزشهای اسلامی صورت گرفت می طلبد که این افتخارات را که دفاع از دین و تمامیت ارضی بود به نسل جوان منتقل، اهداف تاریخ قیام ها و جهاد مردم مسلمان افغانستان ثبت تاریخ گردد.

مطالب مشابه