نمایش نوار ابزار

اعلامیه شورای اخوت اسلامی افغانستان در رابطه با جنایات سازمان «اگسا»

چهارشنبه ۳ میزان ۱۳۹۲

 افغانستان پس از 7 ثور 1357 خورشیدی و به قدرت رسیدن کمونیست ها، شاهد دردناکترین حوادث دلخراش و غم انگیزی کشتار های جمعی بوده که در طول تاریخ این کشور سابقه نداشته است.

در دوران حاکمیت کمونیست ها و تهاجم شوروی سابق به افغانستان ده ها هزار تن از اقشار مختلف هموطنان ما کشته و به گورهای دسته جمعی انداخته شده اند، افشای بزرگترین سند تاریخی قتل عام بیش از 5000 نفر در دورۀ نور محمد تره کی و حفیظ اله امین شناسایی و در اختیار روزنامه هشت صبح قرار گرفته که بتاریخ 27 سنبله 1392 خورشیدی در آن روزنامه به نشر رسیده است.

بی تردید، علمای بزرگ افغانستان که عمر شریف و با برکت شان را در راه تحصیل و تدریس علوم دینی و تبلیغ احکام گذرانده و در راه گسترش فرهنگ اسلام چه با تربیت شاگردان با سواد و فاضل و چه با سخنرانی و بیان معارف اسلامی برای علاقه مندان و دلباختگان به اسلام، ده ها سال تلاش و فعالیت نموده اند، در این راه، رنج ها برده، آیات عظام؛ شهید سید محمدسرور واعظ(ره) شهید شیخ محمد امین افشار، بحرمزاری، شیخ سلطان مزاری، علامه شهید سیدعبدالحمید ناصر، علامه شهید میرعلی احمدعالم، علامه شهید سیدمحمدحسین مصباح و دیگر دانشمندان چون؛ شهید بنیش،  شهید فضیلت، شهید نیازی، شهید خان مولوی، شهید فیضانی، شهید نهضت، شهید مبلغ، شهید معصومی، شهید بصیر و…. و همچنین در میان قربانیان این جنایات اساتید دانشگاه و مکاتب، دکاندار و غیره به جرم مسلمان بودن به شهادت رسیده اند. شورای اخوت اسلامی افغانستان ضمن نکوهش و محکومیت کشتار جمعی و بیرحمانه ملت مسلمان افغانستان توسط کمونیست ها، از دولت افغانستان، کنفرانس کشورهای اسلامی، علما و شخصیت های جهان اسلام، سازمان ملل متحد جدا تقاضا می نمایند در محاکمه و شناسایی عاملین این جنایات و کشتار جمعی اقدام جدی و عملی نمایند.

شورای اخوت  اسلامی افغانستان

1 میزان 1392

دیدگاه ها