نمایش نوار ابزار

بِأَیِّ ذَنبٍ قُتِلَت؟!

جمعه ۱۲ جوزا ۱۳۹۶

قبل از ظهر چهارشنبه ۱۰ جوزا ۱۳۹۶ خورشیدی، برابر ۵ رمضان ۱۴۳۸ هجری قمری، ملت مسلمان و روزه دار کابل در غم عزیزان شان سوگوار شدند، صبح چهارشنبه جمع از هموطنان ما در میان آتش و دود با جامه های خونین سوختند و با بدنهای قطعه قطعه شده به دیار ابدی شتافتند و جمع با ابدان زخمی و سوخته در بیمارستان های کابل درد و رنج می کشند و از دیروز بدینسو فضای کابل را فریاد آه وناله پدران، مادران، همسران و فرزندان شهدا پر کرده و هرکدام در فراق عزیزان شان اشک ماتم، آه و ناله سر می دهند.

یکی از این شهداء همسایه ای ما بود که شاهد سنگینی مصیبت عزیز این خانواده بودم، ضجه و آه سوزناک پدر، مادر، برادران و بستگانش قلب هر انسانی را به درد می آورد.

این شهید مظلوم عزیز نوین،  فرزند خلیفه جمعه خان اصالتا از منطقه بورجِگَی ولسوالی ناور ولایت غزنی و از کارمندان تلویزیون طلوع  که در بخش آی. تی یا تکنالوژی معلوماتی کار می کرد، عزیز نوین جوان خوش برخورد، مودب و مذهبی بود، در منزل که نگارنده مستاجر هستم مربوط یکی از علمای جید کشور حجت الاسلام والمسلمین حاج سید عبدالعظیم مبین هست که از سالهای دور بخش از منزل مسکونی خویش را برای برگزاری مناسبت های دینی و مذهبی در نظر گرفته و از مناسبت های تجلیل به عمل می آید، یکی از جوانان علاقمند به برگزاری و تجلیل از مناسبت های دینی دوست داشت که خدمت شرکت کنندگان را داشته باشد او بود که با علاقمندی و شوق از حضور مردم استقبال و پذیرایی نماید، در حمله تروریستی صبح روز چهار شنبه او نیز در جمع شهدای کابل خونین پیوست.

این مصیبت را به تمام اعضای فامیل و بستگان آن عزیز سفر کرده تسلیت و برای بازماندگانش صبر واجر جمیل آرزون می کنم.

آری!

ملت مسلمان افغانستان، مردم صبور و باشرافتی هستند، این مردم به هیچ کشوری حمله نکردند، سر کسی را نبریدند، به دنبال سلاح جهای هسته ای و کشتار جمعی نبوده و نیستند، اما از چارسوی جهان برای کشتن شان آمده  اند.

این قصه تلخ انفجار، ترور و نا امنی که ملت مسلمان افغانستان هر روز منتظر کشته شدن شان هستند تا کی ادامه میابد؟

آنهایی که مدام شعار حقوق بشر سر می‌دهند، مگر گوش های شان صدای زجه‌های پدران، مادران، همسران و فرزندان قربانیان خشونت را نمی شوند که با خانواده های دغدار آنان همدردی کنند؟
ملت مسلمان افغانستان بی‌گناه‌ترین و مظلومترین نسل خانواده بشریت هستند که هیچ کسی صدای ناله های آنان را نمی‌شنوند، صبح چهار شنبه صد نفر انسان تکه تکه شدند؛ صد خانواده داغدار عزیزانشان گردیدند، مادری که فرزندش سر ندارد، همسران و فرزندان که عزیزان شان را تکه‌تکه و خاکستر شده می بینند…

خدایا خودت به مظلومیت این مردم عنایتی کن و این مصیبت را خاتمه ده….

 

با احترام

سید جعفرعادلی«حسینی»