نمایش نوار ابزار

بیانیه ی شورای اخوت اسلامی افغانستان در رابطه با برگزاری مراسم عاشورا

جمعه ۲ عقرب ۱۳۹۳

 بسم الله الرحمن الرحیم

عن رسول الله(ص): «الحسن و الحسین سیدا شباب اهل الجنة»

قیام کربلا و نهضت بزرگ امام حسین نواده گرامی پیامبر خدا(ص)، حرکت و خیزشی بود، در جهت مبارزه با ستم و رسیدن به جامعه ی عادلانه ی اسلامی از همین رو مسلمانان منصف و آزاده هماره قیام بزرگ آن بزرگ مرد عدالت و اصلاح را گرامی داشته، کوشیده اند که با استفاده از این سفره ی گسترده ی حسینی، جهت اصلاح جوامع و تربیت انسانهای متعهد و مسئول و زدودن فساد، برده گی و تبعیض گام های سترگی بردارند و مسلماً استفاده از خوان پربرکت این نهضتِ انقلابیِ مقدس، بستگی به خرد، درایت و ظرفیت انسانها و جوامع گوناگون دارد.

از این رو شورای اخوت اسلامی از ملت نجیب، خبیر و سربلند افغانستان انتظار دارد که ضمن ارج گزاری به این نهضت مقدس، مراسم عاشورا را هرچه با شکوه تر، خبیرانه تر و مسئولانه تر برگزار کرده، از ظرفیت ها و برکات این نهضت عدالت خواهانه به سود دنیا و آخرت خویش بهره برگیرند.

عاشورا خود نهضت برابری، برادری و اخوت و همدلی است و طبیعتاً هر حرکت و سخن تفرقه انگیزانه با روح و محتوای نهضت حسینی کاملاً در تضاد و تناقص است.

و از جانب دیگر شرایط حساس کشور ایجاب می نماید که تمام برنامه های عاشورا به درایت و دقت و حساسیت فراوان برگزار گردیده و جنبه های امنیتی نیز به دقت کامل در نظر گرفته شود.

از دست اندرکاران محترم رسانه های کشور تقاضا داریم که در این ایام شئون نهضت حسینی و ایام سوگواری را در نظر گرفته، ضمن تبیین منصفانه ی ابعاد مختلف قیام کربلا، از پخش و نشر برنامه های منافی با روح این نهضت انسان ساز و تربیتی – اخلاقی جدی پرهیز نمایند.

شورای اخوت اسلامی افغانستان

اول محرم الحرام 1436 ه.ق

مطالب مشابه