نمایش نوار ابزار

تجلیل از هشت ثور، حمايت از مردم بحرين و مخالفت با استقرار دائمي پايگاه نظامي امريكا در کابل برگزار شد

شنبه ۱۰ ثور ۱۳۹۰

  دهها نفر از مردم مسلمان افغانستان برای تجلیل از هشت ثور، حمایت از مردم بحرین و مخالفت با استقرار دائمي پايگاه نظامي امريكا بعد از نماز جمعه 9 ثور 1390در پروان دوم کابل تجمع کردند.
مولوي محمد مختار مفلح، رهبر نهضت اسلامی افغانستان در این تجمع از حركت مقاومت اسلامي حماس و فتح با پشت كردن به توطئه هاي صهيونيست ها به رويكرد تفاهم انجامید آن را  نويد بخش پيروزي مردم مظلوم فلسطين خواند؛ مفلح با اشاره به مخالفت آمريكا با توافق اين دو گروه گفت: استعمارگران هيچگاه از وحدت مسلمانان استقبال نمي كنند زيرا اين اتحاد به شكست دشمنان اسلام منجر خواهد شد.

رهبر نهضت اسلامي افغانستان در ادامه با اشاره به خيزش هاي اخير مردمي در خاورميانه بيان كرد: ما كشتار مردم مسلمان در كشورهاي اسلامي به ویژه  مسلمانان بحرین توسط کشور عربستان سعودی که دست نشانده غربی هاست آن  را  محكوم مي كنيم.
وي ادامه داد: مسلمانان افغانستان از نهادهاي بين المللي مي خواهند بطور جدی براي پيگيري حقوق مسلم مردم مسلمان كشورهاي خاورميانه اقدام هاي لازم را انجام دهند.
مفلح همچنين با اشاره به سالروز پيروزي مجاهدان اسلامي افغانستان در تاريخ هشتم ثور سال 1371 در برابر روس ها گفت: اين روزها عده ي در حق اين پيروزي جفا روا مي دارند و به نكوهش اين روز مي پردازند و افرادي ديگر كه سنگ جهاد و مبارزه سر مي دادند نيز به نظاره اين رويداد نشسته اند و ساكت هستند. وي برگزار نشدن سالروز جشن پيروزي جهاد اسلامي افغان ها را اقدامي براي كنارزدن مجاهدان از صحنه سياست و قدرت در اين كشور خواند.
رهبر نهضت اسلامي افغانستان همچنين با محكوم كردن پيمان استراتژيك امريكا در افغانستان گفت: ‘قرار است براي زمينه سازي و مشروعيت بخشيدن به استقرار دائمي پايگاه نظامي امريكا لويه جرگه فرمايشي برگزار شود. وي از همه مسئولان و نهادهاي مهم افغانستان خواست با امضاي اين پيمان مخالفت كنند.

  یکی دیگر از سخنرانان این تجمع حجت الاسلام والمسلمین سید جعفرعادلی«حسینی» معاون بنیاد فرهنگی، تبلیغی پیامبراعظم(ص) و منشی شورای اخوت اسلامی بود که وی  از 7 ثور 1357 بعنوان سیاه ترین روز در تاریخ افغانستان و از  8 ثور 1371 بعنوان یک پیروزی بزرگ و سند افتخار حقانیت مجاهدین خواند و اظهار داشت که ما در تجلیل از سالروز هشتم  بعنوان روز پیروز جهاد مردم مسلمان افغانستان این درسها را باید بیاموزیم:

1. افغانستان کشور اشغال نا پذیر و افغانها ملتی آزاده و بیگانه ستیز؛ قدرتهای بیگانه مخصوصا غربی ها که در فکر استقرار پایگاه دائمی در این کشور هستند، باید از شکست انگلس و روسها درس عبرت بگیرند، معاهده و پیمان استراتیزیکی که از سوی امریکا در حال تحمیل شدن به افغانستان است در واقع ادامه همان تجاوز کمونیستی در این کشور می باشد، آنها باید بدانند که مردم ما بیگانه ستیز هستند، همانگونه که مردم مسلمان افغانستان در گذشته دست اجانب و بیگانگان را از سرزمین شان قطع کردند، هرچند فعلا هم افغانستان اشغال شده است، منتهی غربی ها می خواهند تجاوز شان را به شکل قانونی  به مردم افغانستان جلوه دهند، اما غربی بدانند که این تجاوز برای مردم افغانستان قابل تحمل نخواهد بود و چنانچه آنها به این تجاوز شان اسرار ورزند با سرنویشت روسها روبرو خواهد شد.

2. هشتم ثور بزرگترين درس آزادگي براي جهانیان  بوده و هست که نوزده سال قبل از امروز مردم افغانستان پس از چهارده سال جنگ نابرابر و ناهمسو با هيولاي سراپا پوشيده از مدرن ترين و جديدترين ابزار و آلات نظامي اتحاد شوروي وقت كه بر نيمي از جهان لنگر انداخته بود و بر نيمي ديگر سايه وحشت و زورگويي آن هر لحظه سنگيني مي‌كرد، نه تنها توانستند كه اين استعمارگر قرن را در كوهپايه‌هاي سرزمين دلاوران به زانو در آورند، بلكه به وسيله مردم پا برهنه‌ و خالي دست، اما سرشار از جاذبه‌هاي ايمان پولادين و مستحكم و عقيده‌ي خدشه‌ ناپذير در هشتم ثور سال 1371، آخرين ميخ بر تابوت كمونيزم بکوبند و طلسم افسانه‌يي آن براي هميش به مدفن تاريخ بسپارند.

 بدون شك هشتم ثور كه در تقويم كشور مان به خط زرين به عنوان يك دستاورد اسلامی و ملي و روز پرافتخار حك شده است، ثمره همان چهارده سال ايثار و فداكاري مجاهدان واقعی به دفاع از ارزشهای دینی شان می باشند و نباید دولت با نگرفتن مراسم هشتم ثور، این روز تاریخی کم رنگ جلوه می داد.

منشی شورای اخوت اسلامی افغانستان در بخش دیگر از سخنانش به قیام های منطقه خاور میانه و شمال افریقا اشاره کرد و گفت: قیام های مردمی در خاور میانه نابودی و ذلت استعمار و استکبار جهانی و بیداری ملت های مسلمان و ظهور مردم سالاری دینی در جهان اسلام است.

وی اضافه نمود: سرکوب بی رحمانه مسلمانان در لیبی، یمن، بحرین و دیگر کشورهای اسلامی به وسیله حاکمان مستبد و وابسته به اسرائیل و غرب مایه تأسف و تأثر ماست و خیلی شرم آور است که عربستان سعودی بعنوان یک کشور اسلامی  در این تجاوزات غربیها را همراهی نموده و به کشور محروم بحرین لشکر کشی و اقدام به کشتار آن مردم نماید.

شركت كنندگان در اين اجتماع با قرائت قطعنامه اي ضمن اعلام حمايت از پيروزي مجاهدان اسلامي و نيز مردم مظلوم بحرين خواهان اقدام مسئولان افغانستان در مقابله با پايگاه سازي امريكا در كشورشان شدند.

گزارشگر: سید عباس حسینی

مطالب مشابه