نمایش نوار ابزار

تهاجم علیه دین چرا؟

جمعه ۲۲ جدی ۱۳۹۱

 پس از نشر کتاب آیات شیطانی توسط سلمان رشدی مرتد، با صدور حکم تاریخی امام خمینی(ره) درسال 1367 مبنی بر ارتداد سلمان رشدی، امام خمینی(ره) با حکم شجاعانه خود علاوه بر نشان دادن قدرت مرجعیت و آمادگی و هوشمندی تاریخی آنان برابر توطئه‌های مخالفان اسلام و نیز پاسداری و دفاع از مقدسات و آرمانهای مسلمین،امواج ناشی از خشم و اعتراض جهان اسلام علیه این اقدام موهن را سازماندهی و با روشن ساختن تکلیف فقهی و ابعاد این ماجرای خطرناک به همگان فهماند که در دفاع از ارزش های اسلامی، درمقابل هر گونه اهانت به اسلام وساحت پیامبر اعظم(ص) و دیگر مقدسات ضمن خنثی کردن این جریان، دولت‌های اسلامی و پیروان سایر ادیان الهی را نسبت به کلید خوردن یک نبرد تمام‌ عیار تبلیغاتی و جنگ رسانه‌ای توسط نظام سلطه و کانون های شیطانی تفکرات و اندیشه‌های غربی و صهیونیستی هوشیار کرد.

پس از مدتی در سالهای اخیر، با کمال تأسف در شرایط کنونی باردیگر ما شاهد تهاجمات شديد فرهنگی از سوی لائیک ها و غرب زدگان در کشورهای مختلف اسلامی به پیامبر عظیم الشان اسلام(ص) و دیگر مقدسات دینی هستیم و هرگدام به گونه فرهنگ نورانى اسلام را نشانه گرفته ند؛ در سالهای اخیر عمده ‌ترین عوامل تشدید تبلیغات علیه ارزشهای دینی تحت عنوان آزادی بیان به اعتقادات دینی و مذهبی جوامع اسلامی، مخصوصا  در کتاب رُمان «گُم نامی»، حتی خالق و پرودگار عالمیان به استهزاء گرفته و یکی از مصادیق کفرآمیز بودن این کتاب؛ میتوان به منحط بودن آن در خصوص نسبت دادن اعمال ناروای انسان بر خداوند یاد کرد. نویسنده مذکور انگیزه و خلق هستی و کائنات توسط خداوند را با واژه «استمناء» (العیاذ بالله) مرادف نموده است!!!

يكي از اين توطئه‌ها، انتشار كتاب کتاب گُم نامی  به نويسندگي محمدجان تقی بختیاری هستد. اين كتاب با حمله به پايه‌هاي اعتقادي و ايماني مسلمين و با تمسخر و استهزا و توهين به مقدسات اسلامي و توهين به خداوند و دیگر مقدسات قصد دارد از یکسو در یکی از کشورهای غربی پناهندگی برای خودش کسب نماید و ازسوی دیگر با حمایت و امکانات غربی ها، با نویشتن این گونه اثر پايه‌هاي دين و مذهب، زمينه‌هاي نفوذ انقلاب اسلام و بازيافت هويت اسلامي را در ميان جوامع اسلامي، سد كند.

پس از نشر این کتاب، دومین اقدام عملی آیت الله حجت سید محسن حجت کابلی فرزند حضرت آیت الله العظمی مرحوم میرعلی احمد حجت کابلی(ره) که دربرابر فرقه ناجیه مبارزه و مراکزفعالیت آن را در نقاط مختلف کابل مخصوصا چنداول مرکز پایتخت مسدود نموده و او اولین شخصیت بود که در تازه ترین واکنشش 20 جدی، تاکید کرد، اگر حرف‌های این فرد به قصد اهانت به اسلام و خداوند باشد از لحاظ دین مبین اسلام «مرتد» می باشد.

با این حال برخی از خبرگزاری ها مانند؛ کابل پرس، وب سایت جمهوریت سکوت و تعدادی محدود از اشخاص صاحب نظر و لیبرال ضمن همسویی با این کتاب تلاش نموده اند به توجیه گری واژه های بکار رفته در کتاب موهوم «گُم نامی» بپردازند و آن را یک اثر صرفاً ادبی قلمداد نمایند نه یک حکم یا موضع ایدئولوژی یا مکتبی، دفاع از دین را افراط گرایی های ملاها می دانند…

هرچند گفته می شود که بختیاری پس از سخنان و موضع آیت الله سیدمحسن حجت،  بختیاری و فامیلش از کابل به قصد نامعلومی خارج شده اند و بقول معروف: بنویس و بگریز…

با کمال تأسف تا کنون هیچ نهاد عدلی و قضایی، شوراهای؛ علمای سرتاسری، علمای شیعه، شورای اخوت اسلامی، احزاب و رهبران اسلامی و جهادی و غیره به طور رسمی اعلام موضع نکرده و حتی معین نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ باید ناظر برچاپ و نشر کتب باشند، ناآگاهانه توجیه گر اعمال این گونه افراد می شوند، جناب آقای دین محمدمبارز راشدی که خود از تحصیل یافتگان حوزه علمیه قم و مدعی است سالیان از محضر مراجع عظام آن حوزه کسب فیض نموده، او از آدرس وزارت اطلاعات و فرهنگ در گفتگو با 8 صبح می‌گوید: افغانستان در نخستین قدمه‌های تجربه آزادی بیان قرار دارد و آن‌هایی که بر رمان گم‌نامی اعتراض دارند، باید از راه‌های قانونی اقدام کنند.

محمد‌جان تقی بختیاری، چندسال پیش با رمان «بلوای خفته‌گان» که سال 1388 منتشر شد، در افغانستان به شهرت رسید واین‌بار نویشتن با رمان «گُم‌نامی» می‌خواهد نان و نوا و پناهندگی برسد، یهود و نصارا نیز برای گم رنگ نمودن ارزشهای دینی مسلمانان تهاجمات شان را یی برسد.

این کتاب به نام گُم نامی در اول میزان ۱۳۹۱ با طرح جلد قاسم رسولی و ویراستاری محمد حسین محمدی، در تیراژ 1000 نسخه به وسیله نشر تاک، در 12 فصل و 274 صفحه نوشته و به بازار کتاب عرضه شده و همچنین گفته می شود که این کتاب با حمایت مالی غربی ها، قیمت پشت جلد ۲۲۰ افغانی در مراکز ذیل فروخته شده است:

1- انتشارات عرفان دهبوری

2- کتابفروشی سعادت مقابل باغ زنانه دهن باغ

3- کتابفروشی شاه محمد چهارراه صدارت

4- کتابفروشی مقصودی پل سرخ مارکت زیر زمینی

5- کتابفروشی راه فردا پل سوخته

6- کتاب فروشی الهُدا

داستان گم نامی با ادبیات لاتی شروع می شود، عامدا نه به حکایت  شروع می کند که طلبه ی در اصفهان   با استاد آن هم  در  درجه آیت االله  لواطه می کند، جالب است تقی بختیاری  این را واقعی می داند به اساس روایت که کرده خود تقی بختیاری مفعول بوده است، و سپس صدها دختر مسلمان  را که در مدرسه دینی  خدیجه الکبری درس می خوانند متهم  به بدکاری می کند. جدا از مسایل  که ارزشهای دینی و اعتقادی مسلمانان به مسخره می گیرد نفس این اتهام از مصداق جنایت و نسبت ناروا به دختران محترم است و تجاوز به حریم خصوصی است. و خانه فرهنگ در کارته سه سرک 8 معروف به خانه فرهنگ آمریکای این داستان را به نقد می گذارد، این یکی از مراکز است که نامرئی بسیار زرنگانه به ترویج عشق پیش از ازدواج بین جوانان مسلمان مبادرت می کند، همه  اینان یک هدف دارند که قداست و طهارت نسل مسلمان و عفت و پاکدامنی را از بین ببرد. ولی جالب است که علی امیری استاد دانشگاه ابن سینا خود را اسلام شناس و مجتهد و اهل فتوی شمرده است که خودش با زبان کتاب خواب خرد نفی تمام ارزشهای اسلامی را نموده است به زودی رسوای او هم به تمام مردم روشن می شود، اظهار  نظر کرده: در این کتاب رمان گم نامی مطلب ضد اسلامی وجود ندارد. واشگفتا!!

اما به نظر آیت الله محسن حجت، نویسنده قصد داشته تا ارزش های اسلامی مسلمانان را خدشه دار نموده و به اسلام اهانت نماید و در عین حال ترویج فساد و فسق کند.

نوشته متن این کتاب، به خداوند نسبت شهوت رانی و او را ضعیف جلوه میدهد، یعنی انسان‌ها را در زمینه انجام عمل غیر شرعی با خداوند یکسان میداند و هم چنین ذات خداوند را بی‌اراده می پندارد.

آیت الله حجت هم چنین تاکید کرد، اگر حرف‌های این فرد به قصد اهانت به اسلام و خداوند باشد از لحاظ دین مبین اسلام مرتد می باشد.

چند روز قبل جلسه ای در خانه فرهنگی امریکا برگزار گردیده بود، ما در آنجا از وی خواستیم که با ما گفتگو کند اما این شخص حاضر به صحبت نشد که معلوم می شود که متوجه قضایا بوده است.

وی روشن ساخت:’هدف ما در قبال نویسنده این کتاب تهدید نیست ، چند روز قبل، وی شیشه های موتر خود را شکسته و به این بهانه می‌خواهد به این صورت به کشورهای خارجی راه پیدا کند و این را به ما نسبت داده در حالی که ما صاحب خردیم و این عمل را انجام نمی دهیم، چراکه فقط حکم را ارائه می دهیم’.

آیت الله حجت از نشر برخی خبرگزاری ها در این باره، مانند کابل پرس شکایت کرده و حتی ابراز تمایل به شکایت از این خبرگزاری داشته که به وی توهین شده است.

آیت الله حجت علاوه کرد که این کتاب توسط یکی از اساتید موسسات تحصیلات عالی به نام محمد حسین محمدی ویراستاری شده و در ۱۰۰۰ هزار نسخه در کابل چاپ شده و مشخص است که غرض نویسنده، بی عقیده ساختن نسل جوان مسلمانان است.

آیت الله محسن حجت در پایان تاکید کرد:’ما از حکومت و دستگاه قضایی افغانستان می‌خواهیم؛ تا به زودترین فرصت، قضیه نویسنده این کتاب را دنبال کند تا در آینده مسایل غیراسلامی نشر نگردد’.

بختیاری نویسنده کتاب گُم نامی از سوی برخی علمای مذهبی در کابل متهم به اهانت به خداوند و ارزش های اسلامی گردیده است.

وی در قسمت هایی از کتاب خویش چنین نگاشته است:

در صفحه 190: می خواهم بگویم تمام این جهان هستی زاده ی خود ارضایی عظیم خداوند است. ما همه حاصل یک استمنای با شکوه و ملکوتی ذات باری هستیم.

در صفحه 227:(بجای انا لله و انا الیه راجعون) عظیم ترین لوحه سنگ قبرستان کندلو باید از نو نوشته شود: ما از زنان بوده ایم و باید به سوی آنان باز گردیم.

در صفحه ص 195- و میدانم که چرا خدا خودش هرگز جرات نداشته است که به ارزگان سری بزند. زیرا حتی برای خدائی کردن هم به ته خانه و بالاخانه ضرورت است و برخی نقاط عالم را خدا همجون گهی برای خودش خلق کرده است…

در صفحه 225: (درباره ی عورت زن) به آن مهم ترین نقطه ی وجود او اندیشیدم که خواست گاه بشریت فراموش کار است. به آن حریم یگانه که اولین و آخرین مامن آدمی زاد است.

در صفحه 231 : اکنون راهم را بلاواسطه به سوی یک زن، باز گشوده بودم. تکرار می کنم یک زن، نه افریطه ی ملعون و نه مریم مقدس…

تقی بختیاری قبلا از علما و طلبه های حوزه علمیه تشیع در اصفهان ایران بوده است. او سپس از اعتقادات دینی خویش انصراف داده و به کابل برگشته است.

کتاب گُم نامی وی از سوی مقامات دفتر فرهنگی سفارت امریکا در کابل مورد تقدیر قرار گرفته و این شهامت نویسنده را یک نوع سنت شکنی به حساب آوردند.

در این میان از علمای افغانستان تنها آیت الله سید محسن حجت از علمای اهل تشیع افغانستان نسبت به چاپ این کتاب واکنش شدید نشان داده و نویسنده را مرتد و خارج از دین دانسته است.

شورای علمای اهل تشیع افغانستان تا اکنون در این رابطه واکنشی نشان نداده است.

از سوی دیگر برخی افراد نیز در فضای مجازی از تقی بختیاری دفاع نموده و نوشته های وی را ادبیات مدرن دانسته که از فهم علمای دینی بالا است و جناب آیت الله حجت که از مقدسات دفاع نموده وی را مورد اهانت قرار داده مردم مسلمان افغانستان باید هوشیار باشند و جلو این گونه توطئه های دشمنان اسلام و سلمان رشدی ها را گرفته و علمای افغانستان و جهان اسلام نیز با حمایت شان از موضع آیت الله حجت، این اهانت آشکار تقی بختیاری را بعنون مفسد فی الارض و مرتد بی پاسخ نگذارند.

مطالب مشابه
دیدگاه ها