نمایش نوار ابزار

جمعه 31 سنبله ابراز تنفر ملت مسلمان افغانستان علیه غربی ها

دوشنبه ۳ میزان ۱۳۹۱

 روزجمعه کشورهای مختلف جهان اسلام شاهد تظاهرات‌ گسترده‌ در اعتراض به فیلم موهن امریکایی و اسرائیلی‌ به ساحت پیامبر اکرم(ص) بودند که در برخی از این کشورها سفارتخانه‌های امریکا مورد حمله مردم خشمگین قرار گرفتند.

دامنه اعتراضات در چند روز اخیر به حدی بوده که امریکا سفارت خود در چندین کشور تخلیه کرده و تمام سفارتخانه های خود را به حالت آماده باش درآورده و علاوه برآن کارکنان دولت و دیپلمات های امریکایی از حضور در بیت المقدس نیز منع شدند.

مردم افغانستان نیز با شعار مرگ بر امریکا، اسرائیل و فرانسه در شهرهای کابل، قندهار، جلال آباد، هرات، بامیان و …. برگزار شد و مردم در پایان این تظاهرات، آدمک اوباما و پرچم امریکا را به آتش کشیدند.

همچنین روز جمعه مورخ 31 سنبله  شهر کابل نیز شاهد تدابیر امنیتی شدید بود. نمازگزاران پس از ادای نماز جمعه در شهر کابل با سر دادن شعار مرگ بر امریکا، مرگ اسرائیل و مرگ برفرانسه پرچم امریکا را به آتش کشیده و خشم خود را نسبت به فلم موهن امریکایی و انتشار کاریکاتور  به نمایش گذاشتند،  حتاکی های غرب مخصوصا امریکایی ها در برابر مقدسات دینی، قرآن سوزی ها و تهیه فلم توهین آمیز به پیامبرعظیم الشأن اسلام(ص) و نیز انتشار کاریکاتور قلوب میلیونها مسلمان را جریحه دار نمود.

قبل از ظهر جمعه مورخ  31 سنبله 1391 حضرات آیات سیدمحسن حجت و سیدمحمد امین مجاهد و حجج اسلام سید محمدهادی«هادی» و شیخ حیدرعلی ناصری زاده که مراسم سوی بنیاد فرهنگی پیامبر اعظم(ص)، در مسجد امام زمان(ع) در غرب کابل برگزار شد. در محکومیت نشر فلم موهن و اهانت به پیامبر بزرگ اسلام(ص) در این تجمع مردم با سر دادن شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، مرگ برفرانسه زنده باد اسلام، مرگ بر دشمنان اسلام یا ایهاالمسلمون اتحدوا اتحدوا،  جهان اسلام اتحاد اتحاد، صل علی محمد، لبیک یامحمد، خشم و انزجار خود را از دشمنان رسول الله(ص) نشان دادند.

 آیت الله سید محسن حجت کابلی، یکی از سخنرانان این مراسم، ضمن محکوم نمودن نشر فلم موهن، گفت:  در اين اواخر شخصيت نازنين پيامبر اسلام(ص) مورد هجمه ي بي فر هنگيان غرب قرار گرفته و نشر فلم توهين آميز قلوب مليونها مسلمان را جريحه دار كرده است .

به گفته ي وي مسلمانان جهان در گوشه، گوشه ي دنيا با راه اندازي تظاهرات غرب را متوجه يك حقيقت ساخت و آن اينكه ما نميتوانيم توهين به پيامبر وساير مقدسات ديني را تحمل كنيم.
به گفته ي اين عالم ديني، در غرب به پیامبر مسلمانان جهان توهین می شود و دولت مردان غربی به بهانه آزادی بیان هیچ اقدامی برای جلوگیری از نشر فلم یا کاریکاتورهای ضد اسلامی نمی کنند.
آيت الله حجت با بیان این مطلب که مردم افغانستان در جنگ با شوروي سابق دو مليون شهيد داد و مليونها آواره خاطر نشان کرد:«غرب بايد بداند كه ما حاضر هستيم كه مليونها شهيد بدهيم اما حاضر نيستيم كه به مقدسات ما توهين شود».
اين عالم ديني اظهار داشت:«غربيها جاي خود را در افغانستان تنگ كرده و بعد از اين آب خوشي در اين سرزمين نخواهند خورد، زيرا اين توهين به يك قوم و يك طايفه نيست، بلكه توهين به پيامبر اسلام(ص) است».

آیت الله حجت خاطر نشان کرد: غربيها انسانيت و منطق را از مكتب اسلام بياموزند چرا که دين مقدس اسلام توهين به مقدسات اديان ديگر را حرام ميداند.
وي در اخير سخنانش با بیان اینکه مشكل دنياي بشريت اين است كه آنهایي كه مخل امنيت می باشند خود را سردمدار و حافظ امنيت قلمداد ميكنند تصریح کرد:امريكا واسرائيل دشمنان اسلام هستند نه حافظ و نگهدار مسلمين.

  همچنین یکی دیگر از سخنرانان حجت الاسلام سیدمحمدهادی«هادی» رئیس بنیاد فرهنگی، تبلیغی پیامبراعظم(ص) در سخنانی، اهانت به پیامبر اسلام(ص) مصیبتی بزرگ برای تمام مسلمانان و اهانت به بشریت خوانده و گفت: چنین اقداماتی سوء استفاده از آزادی بیان و دلیلی برای بر هم زدن صلح و آرامش در جهان است.

رئیس بنیاد فرهنگی تبلیغی، پیامبراعظم(ص) اظهار داشت: احترام به آزادی اندیشه، هرگونه سوء استفاده از آزادی بیان و بی احترامی به عقاید و باورهای دینی مسلمانان را محکوم می‌کنیم و اعلام انزجار از فلم توهین‌آمیز علیه پیامبر گرامی اسلام(ص) و نشر کاریکاتور توهین آمیز، حق هر مسلمان می‌دانیم.

این عضو شورای اخوت اسلامی گفت: ما خواهان محاکمه بی قید و شرط تمام سازندگان، عاملان و دست اندرکاران ساخت و انتشار فیلم  توهین آمیز به مقدسات اسلامی در آمریکا و عاملان نشر کاریکاتور موهن در فرانسه هستیم.

وی  از دولت افغانستان نیز خواست که پیمان استراتیژیک ملغا گردد و اضافه کرد: پیامبراسلام(ص) پیامبررحمت للعالمین است؛ غربی ها در این چند سال اخیر به شیوه های مختلف علیه قرآن و پیامبر اسلام(ص) صف آرایی می کند و مورد اهانت قرار می دهند، جای تأسف است در افغانستان دومیلیون شهید شد ولی هیچگاه اتحاد جماهیرشوروی سابق بصورت علنی نتوانستند این جنایات را انجام دهند و علنی به قرآن و پیامبر(ص) اهانت نمایند، ولی امریکا بارها به قرآن و پیامبراسلام(ص) اهانت نموده که ما از دولت افغانستان می خواهیم، بخاطر اهانت و عمل نکردن امریکایی ها به تعهدات شان در مورد پیمان استراتیژیک تجدید نظر و آن را ملغا نمایند.

رئیس بنیاد فرهنگی، تبلیغی پیامبراعظم(ص) گفت: ما باید اعتراف کنیم جای امام خمینی(ره) خالیست که فرمان قتل سلمان را صادر کرد، ولی مسلمانان با بی توجیهی به این حکم، امروز اوباما، بخاطر کشته شدن سفیرش در لیبی مدعی است که ما بخاطر آزادی این گونه قربانی را داده ایم.

 آیت الله سید محمدامین مجاهد، یکی دیگر از علمای مطرح و برجسته کشور به یک قضیه تاریخی میان مسلمانان و مسیحیت از سال 90 هجری قمری تا سال 137 هجری قمری اشاره کرد و گفت:

وقتی که مسلمانان در برابر مسیحی ها در اسپانیا پیروز شدند و در سال 137 هجری مردی از بنی امیه والی مقرر شد، در آن زمان مسلمانان حدود ششصد مسجد را ساختند، صدای الله اکبر و دعوت به رسالت پیامبراسلام(ص) از مناره های مسجد بلند بود.

در شهر روم مسحیی ها جلسه تشکیل دادند و گفتند اگر این گونه ادامه پیدا کنند نامی از مسیحیت نخواهد ماند، در این مجلس یک سردار خائین را جذب کردند و او گفت شما در برابر مسلمانان نمی توانید پیروز شوید،  راه چاره این است که باید عقاید و ایمان مسلمانان را  ضربه بزنید، بنام آزادی در شهر مسلمانها مکاتب و تفریحکاهها ایجاد کردند، از آن طرف در بین مسلمانها سرزمین وسیع را بنام باغ ملی وسائل سرگرمی جهت عیاشی جوانان درست کردند و جوانان مسلمان را به باغ ملی کشاندند، نماز و عقاید مردم سست شد و قتی جوانان را از اسلام جدا کردند، مسیحیت به اهداف شان رسیدند.

دوران جهاد مردم افغانستان که با اعتقاد حرکت کردند پیروز شدند، اما امروز در این کشور با عقاید مردم بازی می شود و می خواهد جوانان را به سوی فساد و بد اخلاقی بکشانند؛ اصل مهم امربه معروف و نهی از منکر است و این اصل باید تقویت شود. بدا به آن ملتی که از محراب مسجد و مراکز دینی شان اختلاف دامن زده شود، دشمن موفق می گردند.

ما باید حقایق را بگوییم، در امریکا و پاریس این اهانت بخاطر این صورت می گیرد که عقاید مسلمانان را سست کنند؛  امروز کدام رهبر و شخصیت سیاسی ما برای مقابله با این جنایت ایستادگی می کنند.

تشکیل دولت اسلامی‌در اندلس و نفوذ اسلام در آن منطقه قطعا ریشه در اعتقاد راسخ مسلمانان و قدرت نفوذ آنان در قلوب مردمان و پویایى حرکت اسلامی‌داشته است. فاتحان سرزمین اندلس از مسلمانان پاک اعتقاد بودند که با هدف گسترش اسلام و بسط عدالت این جزیره را فتح کردند.

رشد دانش و گسترش آن در بلاد مغرب و اسپانیا نیز چنین بوده است. نخست مسلمانان از طریق جهاد به اسپانیا راه یافتند و با گوتها و اقوام واندال سخت جنگیدند و اصطکاک و تضارب میان دو ملت ادامه داشت، اما همین که اوضاع رو به آرامی‌گذاشت و صلح و امنیت حاکم گردید، کم کم مردم رو به دانش آوردند و فکر و اندیشه و عقل و درایت را نضج بخشیدند.

آیت الله مجاهد در نتیجه این داستان اظهار داشت: نفوذ مشاوران و افسران ارشد نظامى مسيحى در ارتش مسلمانان، فروش باغ‏ها و زمين‏هاى كشاورزى به مسيحيان كه به نفوذ و حضور هر چه بيشتر مسيحيان در جامعه مسلمانان انجاميد.
همچنین آزادى افسار گسيخته‏ى جوانان در مسايل اخلاقى كه سرانجام بدنه‏ى فعال حكومت اسلامى را درمجلاب فساد غوطه ور كرد و گستردن دام‏هاى شراب خوارگى و مى‏گسارى در ميان جوانان و نیز نبودن محيط‏هاى سالم تفريحى و آموزشى براى جوانان و دانشجويان مسلمان که سرنوشت ناگفتنى مسلمانان در اندلس تنها يك حادثه و اتفاق نيست، بلكه بايد اين قضيه را به عنوان يك مسئله‏ى حيثيتى براى مسلمانان در نظر گرفت، كه سبب سرافكندگى تاريخى مسلمانان گرديد.
لذا داستان اندلس، مصرعى از قصيده‏ى شومى است كه اربابان كليسا در تاريكىِ خيالِ باطلشان براى همه‏ى مسلمانان سروده‏اند، قصيده‏اى كه نخستين مصرع آن را به خون مسلمانان اندلس آغشته‏اند و هر بيتش را با پايان بخشيدن به زندگى مسلمانانِ ديگر عالم به فرجام خواهند رسانيد.
داستان اندلس شرح حالِ انسان‏هاى بريده از آرمان است. توصيف مسلمانان اسير در بند شهوت و خودخواهى و كوته‏فكرى است و
اكنون از این داستان تلخ و اين همه عبرت‏هاى تاريخى. اكنون ماييم كه فردا آيندگان درباره‏ى عملكرد ما داورى خواهند كرد كه آيا مانند اندلسى‏ها عمل كرديم يا نه، حماسه آفريديم.

حجت الاسلام والمسلمین شیخ حیدرعلی ناصری زاده یکتن از مدرسین حوزه علمیه کابل گفت: مسلمانان با الهام از مکتب تمدن ساز و صلح خواه اسلام، ملزم به احترام به عقاید و مقدسات ادیان دیگر هستند، اما در عین حال کوچکترین اهانت به دین و مقدسات خودشان را تحمل نکرده و واکنش سختی نشان خواهند داد.

این عضو مدرسه دینی خاتم الانبیا(ص)  اضافه کرد:  ما از ایالات متحده امریکا می خواهیم که از انتشار فلم جلوگیری کرده و در قسمت محاکمه عاملان و سازندگان آن اقدامات جدی را روی دست گیرند.

وی در بخش دیگری از سخان خویش اظهار نمود: عدم اخلاق و دانش، مسخرعلم، تکنالوژی به اوج رسیده اخلاق و معنویت تنزل کرده است. مفاهم ارزشی را به مصادره گرفته است.

این مراسم که با حضور طلاب و روحانیان حوزه‌های علمیه، دانشجویان و جمع زیادی از مردم در مراسم غرب کابل حضور داشتند. با عنوان «لبیک یا رسول الله» و در اعتراض به فلم توهین آمیز به پیامبر بزرگ اسلام و نشر کاریکاتور آن ‏حضرت در نشریه فرانسوی  «شارلی هیدو» برگزار شد، بر محاكمه بدون قيد و شرط عاملان توهين به پيامبر اسلام(ص) تأکید شد.

مطالب مشابه
دیدگاه ها