نمایش نوار ابزار

حزب عدالت و توسعه رسما افتتاح گردید

چهارشنبه ۱۹ میزان ۱۳۹۱

در جلسه افتتاحیه حزب عدالت و توسعه عنوان شد:

 افغانستان در شرایط کنونی نیازمند حزب مقتدر سیاسی می باشد.

گفته می شود که مطابق با قانون جدید، تاکنون حدود 46 حزب ثبت وزارت عدلیه شده اند، حزب عدالت و توسعه نیز به خانواده احزاب سیاسی افزوده شد. ساعت 2 بعد از ظهر روز چهارشنبه مورخ 19 میزان 1391 حزب عدالت و توسعه رسما در تالار مرکز بین المللی مطبوعات وزارت اطلاعات و فرهنگ جمهوری اسلامی افغانستان افتتاح گردید.

در این مراسم رئیس، معاونین، مشاور ارشد و برخی مسئولین این حزب سخنرانی نمودند و به گفته مسئولین این حزب، حزب عدالت و توسعه افغانستان، یک تشکل سیاسی و مردمی است که در راستای سهم گیری و توسعه عدالت محور توسط نخبگان سیاسی نواندیش شکل گرفته است.
در مراسمی که با حضور شخصیت های فرهنگی و سیاسی و برخی از نمایندگان سفارت کشورهای خارجی در تالار بین المللی مطبوعات وزارت اطلاعات و فرهنگ در کابل برگزار شد، آقای سیدجواد حسینی رهبر حزب عدالت و توسعه افغانستان گفت: عدالت و توسعه یک گفتمان بین المللی است که همه کشورهای دنیا به عناوین مختلف به آن می پردازند.
به گفته وی، همه کشورها برای رسیدن به رفاه و خوشبختی باید راه توسعه را بپیمایند، توسعه انسانی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و صنعتی و این عدالت است که توسعه را انسانی و اخلاقی می کند.
او گفت: زمانی می توانیم به عدالت و تعالی اخلاقی برسیم که همه اتباع کشور را برابر بدانیم.
سیدجواد حسینی گفت: اعضای این حزب از اقوام مختلف از سراسر کشور می باشند.
به گفته آقای حسینی، این حزب ضمن حمایت از دولت فعلی، عملکرد مثبت دولت را تأیید و عملکرد منفی آن را رد می کند.
وی افزود: حزب عدالت و توسعه افغانستان با هیچ جریان سیاسی رقابت ناسالم نداشته و از هیچ شخص خاص حمایت نمی کند.
مطابق با قانون جدید احزاب، هر حزب باید تأییدی ده هزار عضو را با کاپی شناسنامه ی اعضا داشته باشد. این اعضا از تمام افغانستان و چند قوم باشند. در میان اعضای مؤسسان حزب باید حد اقل 22 تن از 22 ولایت باشند.
در پایان مراسم جلسه با سخنرانی و دعائییه حجت الاسلام والمسلمین سیدجعفرعادلی«حسینی» مشاور ارشد حزب عدالت و توسعه پایان یافت که در این قسمت توجه شما به بخش از سخنان ایشان جلب می نمایم.

در این فرصت کوتا ضمن تبریک اعلام موجودیت حزب عدالت و توسعه به همه دست اندرکان آن می خواهم به دو نکته اشاره نمایم:

1) جامعه ما نیازمند حزب مقدر سیاسی

در جریان تحولات نظامی و سیاسی سه دهه  اخیر، افغانستان در اثر دخالت بیگانگان درگیر جنگ های خانمانسوز طولانی که موجب آسیب بنیاد های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و زیرساخته های اساسی کشور مخصوصا امنیت اجتماعی شدند.

حزب عدالت و توسعه که اعضای آن که اکثرا نخبگان جوان هستند، امیدوارم با اعلام موجودیت حزب عدالت و توسعه در عرصه هاي مختلف براي تحكيم پايه هاي وحدت ملي، صلح  و امنیت فراگير تلاش نمایند و افغانستان نیز در شرایط کنونی به حزب مقتدر سیاسی نیازمند است.

با کمال تأسف برخی احزاب و  سیاست مداران سه دهه گذشته و تا هم اکنون همان میتود سابقه،کهنه،استبدادی و میراثی را پی‌ می گیرند، انتظار می رود که حزب عدالت و توسعه از جمله احزاب  قوي و مقتدر  و از  اصلاح‌طلبان  و به نفع مردم افغانستان باشند، چنانکه پیامبربزرگوار اسلام(ص) می فرماید: أَحَبُّ النَّاسِ إِلَى اللَّهِ أَنْفَعُهُمْ لِلنَّاسِ… یعنی بهترین مردم کسانی هستند که نفع شان به جامعه برسد.

به امید آن روز.

2) اسلام دین مهرورزی و محبت هست و نه انتحار و خشونت

مدتهاست که  ملت مسلمان افغانستان د راین کشور، حتی در اماکن عمومی احساس امنیت نمی‌کنند  و امنیت به یک رویایی تبدیل شده و با کمال تأسف سه دهه جنگ جز ویران‌گری، خو‌‌ن‌ریزی و غارت‌گری چیز دیگری به ارمغان نیاورده است.

یکی از معضلات اجتماعی ما عمل  انتحار بوده که به  یک بحث جنجال برانگیز وپیچیده ای تبدیل شده که با کمال تأسف بعضی ها آگاهانه و یا نا آگانه در این مورد اظهار نظر می نمایند و یا آن را به اسلام نسبت می دهند درحالیکه اسلام دین محبت و مهرورزی هست و از پیامبراسلام گرامی اسلام (ص) بعنوان رحمت اللعالمین در قرآن نام برده شده «وَمَا أَرْسَلْنَاكَ إِلا رَحْمَةً لِّلْعَالَمِينَ» (سوره انبیاء، آیه 107) «وَهُدًى وَرَحْمَةً وَبُشْرَى لِلْمُسْلِمِينَ» (سوره نحل، آیه 89) و همچنین در آیات متعدد  قرآن کریم  انتحار، اعمال تروریستی و قتل انسان های بیگناه  را مطلقا حرام دانسته  و در اسلام  جواز نداشته و این عمل مخالف نصوص قرآنی می باشد. چنانچه اگر شخصی بدون موجب شرعی قتل نفس می نماید مثل اینکه تمام افراد جامعه را به قتل رسانیده باشد و قرآن کریم در آیه 93 سوره نساء می فرماید: «وَمَن يَقْتُلْ مُؤْمِنًا مُّتَعَمِّدًا فَجَزَآؤُهُ جَهَنَّمُ خَالِدًا فِيهَا» یعنی آن کسانیکه به ناحق انسان های بیگناه را به قتل میرسانند جزای شان آتش دوزخ است برای همیشه…

با کمال تأسف، کشورهای همسایه و خارجی ها از مدتها بدینسو از راه خصومت و نفرت همواره در صدد نا امن ساختن وضعیت کشور ما تلاش می نمایند تا فضای امنیتی را توسط  افراد دست نشاندۀ شان به منصۀ اجرا گذارند. باید دولت در قبال دخالت همسایه ها و نیز انتحارکنندگان تصمیم جدی اتخاذ نمایند و نباید در مورد اجرای جزای انتحار کنندگان کوتاهی نماید، عفو انتحارکنندگان، سبب افزایش مهاجمان انتحاری خواهد شد.

از سوی دیگر این گونه اعمال باعث بدنامی اسلام می گردند، درحالیکه اسلام دین صلح و رستگاریست  و به گفته ابوسعید ابوالخیر:

آبادی بتخانه زویرانی ماست/ جمعیت کفر زپریشانی ماست

اسلام به ذات خود ندارد عیبی/ هرعیبی که هست در مسلمانی ماست

تهیه کننده: سیدعباس حسینی

 

مطالب مشابه
دیدگاه ها