نمایش نوار ابزار

حضرت زهرا(س) الگويي مناسب و اساسي براي مسلمانان

سه شنبه ۱۲ حمل ۱۳۹۳

 قبل از ظهر دوشنبه 26 حوت 1292 خورشیدی بمناسبت فرا رسیدن فاطمیه اول سالروز شهادت حضرت زهرا(س) مراسمی از سوی مجمع فرهنگی بقیۀ الله(عج) برگزار گردید.

مراسم که بمناسبت شهادت مظلومانه، پاره تن پیامبراسلام(ص)، سرور زنان دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س) با حضور علماء، اعضای شورای ملی و سنا، فرهنگیان و اقشار مختلف مردمی در مسجدالنبی(ص) واقع کارته سخی  کابل، پايتخت افغانستان برگزار گردید، پس از قرائت آیاتی از کلام الله مجید  این مراسم با مداحی علی اصغر حکیمی، سخنرانی حجج اسلام آقایان سید جعفرعادلی حسینی و سیدمحمد سعیدی و حضرت آیت الله سید محمد امین مجاهد به مناسبت شهادت سرور زنان دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س) ادامه یافت.

آیت الله مجاهد در خصوص توجه به تهاجمات نفس اماره گفت: در روح ملکوتی گرایش فطری برای نزدیک شدن به مبدا الهی وجود دارد، همان گونه که در نفس اماره چنین گرایشی برای دور شدن از مبدا وجود دارد. نفس اماره که در حوزه ناخداگاه قرار دارد، به هیچ کوششی احتیاج ندارد، زیرا رفتارش غریزی و خودکار است. در مقابل تهاجمات نفس اماره، کار اصلی روح ملکوتی آگاه این است که هوشیار باشد و نگذارد نفس اماره با در اختیار گرفتن عقل و اراده، قانون خود را بر او تحمیل کند. اگر کسی از سر جهل، غفلت یا بی تفاوتی، مراقب نفس اماره اش نباشد و منفعل باقی بماند مبارزه ی بین بخش ملکوتی و بشری اش، به طور ناخداگاه، به سوي غلبه نفس اماره پيش خواهد رفت، تا جايي كه نفس كاملاً بر روح ملكوتي مسلط شود. خطر گران تر اين است كه اكثر افراد از اين سلطه ي نفس اماره بر خود، بي خبرند. حضرت فاطمه زهرا(س) میفرمایند: «اللهم ذلل نفسی فی نفسی و عظم شأنک فی نفسی» خداوندا خودم را در نزد خودم کوچک کن و مقام خودت را در نزدم بزرگ گردان.

وي در ادامه افزود: فاطمه زهرا(س) آن قدر با پدر خود صمیمی بود و روابط پدر و فرزندی عمیقی داشت که پیامبر(ص) به او لقب امّ ابیها داد؛ چون مانند مادری مهربان، پیامبر را دلداری می داد و دست نوازش بر سر پیامبر(ص) می کشید و او را می بوسید و مایه دلگرمی ایشان می شد.

 در ادامه برنامه، مرثيه سرايي و نوحه خوانی توسط مداح اهل بیت(ع) آقای حکیمی انجام شد.

همچنین در اين مراسم كه با استقبال گرم مردم مسلمان منطقه کارته سخی و غرب کابل روبرو گرديده بود حجت الاسلام والمسلمین سناتور سعیدی  شخصيت والا و مهم حضرت فاطمه زهرا(س) صحبت نموده و اين بانوي بزرگوار را الگويي مناسب و اساسي براي همه مسلمانان جهان اسلام ناميدند.

آقای سعیدی در برگزاری مراسم فوق  به  تفسیر آیات سوره کوثر ، شخصیت حضرت زهرا (س) و وضعیت کنونی فرهنگی جامعه افغانستان سخنان را ایراد نمودند.

 این سناتور کشور از نامزدی سید احمدشاه توسلی در رقابت انتخاباتی شورای ولایتی کابل که در سال 1393خورشیدی  برگزار می گردد که وی یکی از برگزار کنندگان  مراسم سوگواری فاطمیه اول هست تقدیر بعمل آورده و او را شخصیت فرهنگی و جهادی خوانده اظهار داشت: برادر مجاهد و فعال فرهنگی کشور که جنبه های معنوی می اندیشد و اهمیت دادن ایشان به ارزشهای دینی سبب گردیده تا در اولین برنامه مبارزات انتخاباتی خویش در شورای ولایتی کابل را با توسل به حضرت زهرا(س) آغاز و امیدوارم که مردم دین دوست ما با رای شان جناب آقای توسلی را انتخاب نموده و ایشان در راستای ارزشهای دینی مصدر خدمت در جامعه خویش قرار گیرد.

 در اين مراسم با شکوه كه با استقبال مومنین و متدینین منطقه غرب كابل روبرو گرديده بود، حجت الاسلام والمسلمین سیدجعفرعادلی حسینی رئیس مجمع فرهنگی بقیۀ الله(عج) نیز  پيرامون شخصيت و شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) صحبت نموده و آن حضرت را نور بي پايان ناميدند و افزود كه خداوند اين كوثر لايزال را به حضرت محمد مصطفي(س) بعنوان عطيه اي بی نظیر عنايت فرموده و زنان مؤمنه و مسلمان بايد در زندگي از رفتار، منش، حجاب و عفاف اين بانو درس گرفته و در زندگي خود پياده نمايند.

او در رابطه با شناخت حضرت زهرا(س) گفت: به امید اینکه شناخت آن حضرت سرمشق و سرلوحه زندگانی ما قرار گیرد و پیامبر اکرم(ص) می فرماید:«انّ الله لیغضب لغضب فاطمة و یرضی لرضاها؛ بی شک خداوند با خشم فاطمه(س) به خشم می آید و با خشنودی او خشنود می شود.»

همچنين رئیس مجمع فرهنگی بقیۀ الله(عج) از حضور محبان اهل بیت(ع) اشعار اقبال لاهوری را در وصف حضرت زهرا(س) قرائت نموده و در انتهای صحبت از اعضای مجمع و مردم قدرشناس تقاضا نمود تا حمایت شان را از جناب آقای سیداحمدشاه توسلی اعلام داشته و به ایشان رای دهند تا بیاری خداوند در شورای ولایتی کابل راه پیدا نمایند و مصدر خدمت قرار گیرد.

گزارشگر: سیدعباس حسینی

مطالب مشابه