نمایش نوار ابزار

رسالت پیامبربزرگواراسلام(ص) تألیف قلوب پیراوان امت اسلامی

پنجشنبه ۱۲ دلو ۱۳۹۱

در محفل بزرگداشت از مقام پیامبر اسلام(ص) و امام جعفرصادق(ع)  درکابل عنوان شد:

هدف اصلی رسالت پیامبربزرگواراسلام(ص) تألیف قلوب پیراوان امت اسلامی بوده است.

 از سالروز میلاد پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) و فرزندش امام جعفرصادق(ع) در کابل تجلیل شد.  محفل گرامیداشت از سالروز ولادت پیامبر اعظم(ص) و امام جعفرصادق(ع) توسط ریاست فرهنگی حزب حرکت اسلامی در دفتر آن حزب بعد از ظهر دوشنبه مورخ 9/11/1391 برگزار شد و سخنرانان این محفل با شکوه پیرامون شخصیت پیامبراسلام(ص) وامام صادق(ع) و  ضرورت وحدت امت اسلامی و مذاهب مختلف در کشور تأکید کردند.

سترجنرال الحاج سیدحسین انوری رئیس شورای رهبری حزب حرکت اسلامی افغانستان در این مراسم،‌ هدف اصلی رسالت پیامبربزرگواراسلام(ص) را تألیف قلوب پیراوان امت اسلامی دانسته و تهاجم دشمنان اسلام را نیز، در راستای تضعیف امت اسلامی و نفوذ آنان در میان ملت های مسلمان خواند.

نماينده مردم کابل در شوراي ملي، ضمن قدردانی از رياست فرهنگي حزب حركت اسلامي افغانستان و دست اندركاران آن جهت برگزاری مراسم بزرگداشت از میلاد پیامبراسلام(ص) و امام جعفرصادق(ع) سالر روز ولادت پیامبررحمت اللعالمين(ص) و فرزندش امام جعفرصادق(ع) را به حاضرین در محفل تبريك و تهنيت گفت و در ادامه مطالب ذیل را یاد آوری نمودند.

ما در سالروز ولادت شخصیتی قرار داریم که رسالت آن بزرگوار مایه برکت و رحمت برای انسانيت و بشريت هست و من اين روز خجسته را به مسلمانان جهان، اخصا به مردم مسلمان افغانستان و خصوصا برای شما مهمانان گرامی تبريك و تهنيت می گویم.

آری! چنانچه خداوند متعال خطاب به پيامبر اسلام(ص) فرمودند، من شما را براي نجات انسان ها، وبشریت فرستاده ام و در پيامبر بزرگوار اسلام(ص) نیز نقش و جايگاهش را براي نجات بشريت باز نموده و در اثر تلاشهاي پيامبر بزرگوار اسلام(ص) بود كه ما امروز بيش ازیک  ميليارد انسان موحد در كره زمين داريم و ما زمان خودمان را با دوران آغاز رسالت، و دوران خلفاء و ائمه اطهار(ع)  مقايسه کنیم در می یابیم که در شرایط فعلی از نظر اخلاق و دستورات اجتماعی و انسانی آنگونه که پیامبراسلام(ص) خطوطی را برای امت اسلامی ترسیم نموده بود سرپیچی نمودیم.

جهان اسلام  در عرصه تكنالو‍ژي، اقتصاد، علم و ديگر عرصه های زندگی بايد پيشرفت مي کردیم، اما متأسفانه تاهنوز در این عرصه ها  دنباله رو دیگران هستیم. علت در كجاست؟ مسلمانان  آنچه را که پیامبر اسلام(ص)  بعنوان راهنمای دنیوی و اخروی انسانها در ابعاد مختلف  زندگی برای ما آورده اند، ما نتوانیستیم آن را در زندگی فردی و اجتماعی مان تطبیق وعملی سازیم.  امروز اگروضعیت امت اسلامی را مورد بحث قرار دهیم و از جوامع اسلامی گذشته وضعیت کشور خودمان را مورد مطاله قرار دهیم  می بینم که در چه وضعیت فلاکت باری قرار داریم .

دليل كه حدود 35 سال ما در این كشور با مشكلات دست و پنجه نرم مي كنيم چه هست؟   همه میدانیم که  پيامبر اسلام(ص) ممثل عزت، سربلندي و شكوه انسان هاست. هرگاه مؤلفه هاي وحدت و توحيدرا  در زندگانی مسلمانان با محوریت قرآن و سنت   مورد بحث قرار دهيم،  متوجه خواهیم شد که ما مشترکات فراون نه تنها در اصول بلکه در فروع داریم، امت اسلامي دربسیار موارد اختلاف نظر فقط در برخی از امورات فقهی دارند که این اختلاف فقهی حتی بین بعضی پیروان یک مذهب هم طبیعی هست. آيا اين كفايت مي كند كه ما در طول سال فقط یک روز را بنام ميلاد پيامبر بزرگوار اسلام(ص) بعنوان مشترکات مذهبی تاکید کنیم؟ فقط اکتفا کنیم که  یک هفته را بنام هفته رحمت اللعالمین و یا اخوت نام گذاری نماییم و به آن بسنده کنیم؟ نه خیر…

اگر ما واقعا بخواهیم تعریف از امت اسلامی و تغیری در زندگاني خود مان داشته باشيم، بايد گامهاي عملي در این راستا داشته و زندگي روز مره از خانواده گرفته تا جامعه ، سیاست ، اقتصاد همه مواردکه در زندگی انسانی ضرورت است برداریم، اگر ما اقتداي راستين به پيامبر اسلام و سيره ای آن حضرت داشته باشيم امروز به اين روزگار مبتلا نمي شدیم. پس ما فقط و فقط اكتفا كرديم به يك سلسله شعائر بي بنياد. اینجا است که  ما در مسیر آن حضرت گامهاي عملي بر نداشتيم.  علمابزرگوار حضور دارندو میدانند که اسلام در حقيقت يك عمل است، اگر واقعأ عمل كرديم به شیوه و راه که پیامبر اسلام(ص) برای ما ترسیم کرده  سعادت مند مي شويم . اگرصرف تنها شعار دادیم نه تنهامسلمانان جهان بلکه ملت مسلمان افغانستان جای نمی رسد پيامبراسلام(ص) محور يگانگي و وحدت است. ما امروز فقط در زبان از پيامبر بزرگوار اسلام(ص) پيروي مي كنيم ولي در عمل تفرقه هاي ملي، مذهبي، زباني و سمتي را دامن مي زنيم، پس يقينأ به سعادت نمي رسيم اگر ما سعادت را بخواهيم ما بايد ملت توحیدی باشيم . اگر واقعأ دنبال خط پيامبر باشيم، پيامبر اسلام(ص) عامل نجات انسان هايي كه متفرق وجاهل بودند حرکت نماییم و آن حضرت نیز عامل وحدت مسلمین هست. پس ما مي آييم دوران جهالت جزيره العرب را در كشور خود عمل مي كنيم. در كشور ما متاسفانه تاهنوز موضوع سمت، زبان، مذهب  و نژاد پرستي وجود دارد. پس ما پيروی واقعي خط پيامبر نيستيم. در رابطه با قرآن، پيامبر، نماز، روزه، حج و جهاد مشكلي نداريم اينها توحيد و نزديك شدن بين مسلمانان جهان است پس چرا مشكل ايجاد كردد؟ اميدوار هستيم اين مؤلفه ها چه در جامعه شيعه و چه در جامعه تسنن حل شده و باید به دستورات بزرگان دینی مان اقتدا کنیم ، آنها باید ملاك ديني، هم سويی وهمدلی ما باشند. قرآن هم با صراحت اعلان فرموده اند كساني پيش پروردگار مقرب هستند كه صاحب تقوا هستند . متأسفانه در سياست كنوني افغانستان، سياست كه بر اساس سياست شیطنت آمیز خارجی ها  و عده ای عناصر خودخواه وجاطلب در جامعه ما هستند، و آنها گفتند قدرت سیاسی باید تحت عنوان قومی تقسيم شوند، این حرکت گامی  هست که شيطنت آميز و  باز هم بر اساس تفرقه های سابقه این جامعه را چنانچه در گذشته بدبخت ساخته این بار نیز می خواهند در میان روحانيون وروشنفكران ما همان سیاست؛ تفرقه بیانداز و حكومت کن!  واز موقف خودمان، خودمان را هدف قرار دادند.

رهبر حزب حرکت اسلامی در ادامه سخنرانی خود اضافه کرد:  بحث ديگركه در اين روزها افكار مردم ما را خدشه داروتحت تأثیر قرارداده است  بحث بيرون شدن نيروهاي خارجي در سال 2014 است. یک عده کارشناسان و مطبوعات داخلی و خارجي این موضوع را زير پوش قرار  دادند. بسیار نا امیدکننده است. کشوری که در سه دهه گذشته در برابر تهاجم بیگانگاه به دفاع بوده و بزرگترين ابر قدرت جهانی را شكست داده اند.  ملت که بشتر از یک و نیم ملیون  انسان را در این راه دفاع از ارزشها اسلامی و ملی قربانی دادند، تا عزت، شرف  این ملت حفظ شود، ملتی که   بخاطر عزت، سربلندي و رفاه این كشور جهادکردند  امروز چرا تحت تأثير بيرون رفتن نيروهاي خارجي قرارگیریم که بعد از 2014 وضعیت ما چه خواهد شد. نفرين بر كساني كه شرايط را طوري برنامه ريزي ميكنند كه مردم ما شب و روز خود را در ترس سپري کنند ودر اين اواخر مي بينيم كه متأسفانه بسیاری از هموطنان سمت ايران، پاكستان و كشورهاي ديگرهجرت می کنند ما از دولت مي خواهيم كه جدأ جلو اين مهاجرت هارا با برنامه های درست  فرهنگي و ایجادزمینه های شغلی و اقتصادی گرفته، اعتماد و رفاه را برای هموطنان ما فراهم نمایند.

اگر عده اي جاه طلب، وابسته به كشورهاي ديگر نمي بودند و افراد شیطان صفت وجاطلب از این وضعیت سوء استفاده نمی کردند و با خواسته های مردم خویش بازی نمی کردند، يقينا پاي خارجي ها در اين 13 سال دراینجا  کشانده نمی شد. در كشور كه ما تاريخ استعمار شكني داشتيم  متأسفانه حکومت  طوري ذهن پروري نموده اند كه اگر خارجي ها در اينجا بودند امنيت و آرامش هست، و اگر نبودند جنگ و خونريزي ادامه  خواهد یافت.

رئیس شورای رهبری حزب حرکت اسلامی  خاطر نشان نمودند:  انتخابات آينده كشور، يكی از موضوعات حیاتی و سرنوشت ساز دراین سرزمین است . هر گونه تقلب در انتخابات و مهندسی کردن آن  چه از جانب حكومت و چه از جناح های ديگر صورت گیرد .سبب مي شود دوباره كشور به كابوس خطرناك نظامي گري برگردد و اين همه كمك ها كه در يك دهه به كشور سرازير شده و جواناني كه در راه امنيت و صلح جانشان را از دست داده اند زحمات شان  به هدر رفته وبحران دوباره  دامنگير ملت ما مي گردد. پس اين مسئوليت جدا متوجه حكومت است كه بگذارد كميسيون مستقل انتخابات عادلانه در راستاي انتخابات آزاد گام بردارد و در غير آن بزرگترين جفا در قبال ملت خویش نموده است .

 این شخصیت ملی و جهادی کشور علاوه کرد:  متأسفانه يكي از افراد كه مي خواهد در اين اواخر در كنار سياستمداران  قرار گیرد، با ادعاي كاذبانه اي كه در قبال جامعه تشيع كه گويا علما و جریان های سیاسی تشيع با دستگاه استخباراتي ايران همكاري دارد واقعا جاي تأسف است . اگر ما بياييم جايگاه اقوام را ارزيابي كنيم و عناصر صادق اين ملت  را ارزيابي نماییم تاريخ  این کشور جاي همه  مليت ها را نشان داده مي بينيم كه برخی افراد دیگر هميشه مزدور بوده اند و نه اين جامعه و اين مردم. ادعاي كاذب و غير مسئولانه او مايه سرافكندگي خودشان است، این موضوع را  قبول داريم کسانی هستند كه با كشورهاي ديگر ارتباط دارند، ما  آنها را به مثابه  خائن ملي مي شناسيم،. شخص که چنین ادعایی نموده باور ما این است که او به خودش اهمیت  قایل نیست. ما احترامي كه به  بعضي از چهره های ملیت ها داريم نمي خواهيم بگويم كه كي توسط ايراني ها حمایت شدند و می شوند. او بايد از اين مردم و اين قشر معذرت خواهي نماید.  اما توهين كردن به يك بخش از ملت بزرک بزرگترين جفاست و در حقيقت انسان اینگونه  برداشت مي كند كه اوگماشته شده دیگران و حرف بيگانگان  را مطرح می کند تا اختلاف هميشه در جامعه  ما وجود داشته باشد و این خودش برمشکلات مردم ما می افزاید.

مطالب مشابه
دیدگاه ها