نمایش نوار ابزار

زوج دوچرخه سوار ایرانی یا سفیران بیداری اسلامی پس از ورود به کابل

چهارشنبه ۲ قوس ۱۳۹۰

  قبل از ظهر جمعه مورخ 27 عقرب 1390 در همایش «علی(ع) نماد وحدت اسلامی» شرکت نموده بودم، مجری همایش، جناب آقای باران اظهار داشت که زوج جوان ایرانی با شعار بیداری اسلامی که با بایسکل سفرنموده  نیز در این همایش شرکت نموده اند، در پایان مراسم با این زوج بایسکل سواران ملاقات نموده و در مورد سفرشان توضیحاتی را در این زمینه ارائه نمودند.

زوج جوان ایرانی با شعار بیداری اسلامی، پس از 3 ماه رکاب زدن به کابل پایتخت افغانستان رسیدند و از احساس امنیت در بدو ورود به این کشور سخن گفتند.

زوج جوان ایرانی که 3 ماه پیش سفر خود را با بایسکل‌ و با شعار بیداری اسلامی، بزرگداشت پیامبر اسلام(ص) و احترام به کتب و ادیان الهی به 11 کشور اسلامی آغاز کردند 26 عقرب 1390 به پایتخت افغانستان رسیدند.

«امید نجف آبادی» و «فاطمه ده شیری» که از شهروندان استان کرمان هستند، 3 ماه قبل از ایران سفر خود را آغاز کرده‌اند، اکنون با عبور از بلندی‌های «بدخشان» افغانستان وارد این کشور شدند و در کابل به سر میبرند.

نجف آبادی با بیان این که در این سفر قرار است با بایسکل از 11 کشور جهان با شعار بیداری اسلامی عبور کنیم، گفت: با حمایت و پشتیبانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مجمع جهانی اهل بیت(ع) و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سفرمان را آغاز کردیم.

وی افزود: شروع سفرمان را 11 سپتامبر قرار دادیم، زیرا آمریکا و غرب در این حادثه اسلام و مسلمانان را مقصر دانسته و تهاجم به افغانستان را آغاز کردند در حالی که اسلام دین صلح و دوستی است.

وی با اشاره به این که 3 ماه قبل از مرز ایران وارد ترکمنستان، قرقیزستان، تاجیکستان و از آنجا وارد افغانستان شدیم، افزود: قرار بود از افغانستان به پاکستان سفر کنیم اما به علت مسایل امنیتی به این کشور سفر نمی‌کنیم.

بایسکل سوار ایرانی خاطرنشان کرد: سرانجام با حضور در «مکه مکرمه» سفر خود را به پایان می‌بریم.

رکاب زن جوان ایرانی در ادامه افزود: با حضور در کشورهای مختلف مورد استقبال مسلمانان و مقامات این کشورها قرار گرفتیم و در دیدار با جوانان و نوجوانان به این نتیجه رسیدیم که همه به این باور رسیده‌اند که اسلام تنها راه نجات است و روز به روز طرفداران آن بیشتر می‌شود.

نجف آبادی در رابطه با افغانستان و حضورشان در این کشور گفت: هنگامی که از تاجیکستان و از مسیر بدخشان وارد افغانستان شدیم، احساس امنیت بیشتری پیدا کردیم.

این دوچرخه سوار ایرانی با بیان این که مردم افغانستان مردمی اسلام دوست هستند و اسلامی عمل می‌کنند، گفت: با این که نزدیک به 40 کشور خارجی و غیراسلامی در افغانستان حضور دارند اما لباس زنان و دختران افغان به صورت کامل مذهبی است و حجاب در سطج شهر توسط زنان رعایت می‌شود.

وی با اشاره به این که در کابل احساس می‌کنم که در تهران هستم، افزود: از آن جایی که فضای شهر کابل به دلیل برگزاری لویه جرگه سنتی نظامی است متأسفانه نتوانستیم همه شهر را با دوچرخه طی کنیم.

فاطمه ده شیری نیز در ادامه افزود: زن با حجاب زیباتر است و به این طریق می‌تواند از گناهان پاک بماند و خوشحالم زنان و دختران افغان با حجاب خود مثل دختران ایرانی در جامعه حاضر می‌شوند.

وی افزود: از پوشش چادری که زنان افغان از آن استفاده می‌کنند لذت بردم و بسیار دوست دارم از این نوع حجاب استفاده کنم.

این بایسکل سوار زن ایرانی سربالایی‌، هوای سرد و خرابی بایسکل را از خاطرات سخت این سفر عنوان کرد و افزود: 15 آبان روز تولدم بود من در ارتفاعات کوه‌های پامیر در میان انبوه برف مرگم را احساس کردم انگشت‌ دست و پایم کاملا ازسردی بی حس شده بود و در آن لحظه انتظار یاری را تنها از خدای بزرگ داشتم.

سفر زوج رکاب‌زن ایرانی 20 شهریور 90 از شهر کرمان آغاز شده و تاکنون از کشورهای ترکمنستان، ازبکستان، قرقیزستان و تاجیکستان،افغانستان دیدن کرده‌اند و قرار است به کشورهای بنگلادش، هند، مالزی، تایلند و عربستان نیز سفر کنند.

مطالب مشابه