نمایش نوار ابزار

سالروز رحلت پیامبر اسلام(ص) در کابل از سوی شورای اخوت اسلامی تجلیل شد

پنجشنبه ۴ جدی ۱۳۹۳

 28 صفر، برابر 30 قوس 1393 شورای اخوت اسلامی بمناسبت رحلت پیامبر گرامی اسلام(ص) طی یک مراسم با شکوه در حوزه علمیه خاتم النبیین(ص) با حضور، علما، شخصیت های فرهنگی و سیاسی تجلیل به عمل آمد.

با دلی سرشار از تالم و تاثر، مصیبت و رحلت جانسوز برترین مخلوق عالم، حضرت پیامبر اعظم و رحمت، بهانه خلقت، حضرت محمد مصطفی(ص) را به و رهروان آن حضرت تسلیت گفته و به همین مناسبت مراسم سوگواری رحلت ملکوتی پیامبر بزرگوار اسلام(ص) و سبط اکبرش امام حسن مجتبی و حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) طی یک مراسم با شکوه در حوزه علمیه خاتم النبیین(ص) تجلیل به عمل آمد.

بعد از ظهر از یکشنبه رحلت پیامبر بزرگوار اسلام(ص) طی یک مراسم با شکوه در مدرسه خاتم النبیین، با حضور پیروان عزا دار آن حضرت  تجلیل به عمل آمد و در این مراسم، حضرت آیت الله العظمی محسنی در رابطه با مقام معنوی با اشاره به رحلت نبی مکرم اسلام(ص)  اسلام گفت: ید: پیامبر بزرگوار اسلام متعلق به تمامی مخلوقات است و تجلیل از رحلت آن حضرت می تواند پیامد های موثر و مثبت را در جامعه اسلامی به همراه داشته باشد.
به گفته رئیس شورای علمای شیعه: طبق گفته های قرآن مقدس که خطاب به پیامبر اسلام(ص) می فرماید: «تو رحمت به تمام عالمیانی» بنا اگر مسلمانها هر یک مطابق گفته های مذهب خود عمل کرده و نظریات دیگر مذاهب را خارج از اسلام بدانند در واقع توهین به این آیه قرآن کرده است چون قرآن کریم حضرت پیامبراسلام(ص) را رحمت برای عالم و آدم دانسته نه قوم و یا مذهب خاص.
آیت الله محسنی در عین حال به بیان پیشرفت‌ها و رونق گذشته اسلام پرداخته گفت: زمانی که مسلمانان باهم متحد بوده و اتحاد شان را برای جهانیان به نمایش گذاشتند، نظام اسلامی برای تمام جهان الگویی پیش رفت و رونق بود که مدت شش قرن برای غربی ها به تدریس پرداختند.
این شخصیت برجسته دینی در اخیر تأکید می کند که تنها راه نجات و برگشتن مسلمانان به رونق گذشته، وحدت میان مسلمانان است و باید اخوت اسلامی در تمامی سرزمین های اسلامی نفوذ کرده و تقویت شود.
همچنین در این مراسم مولوی حبیب الله حسام، رییس شورای اخوت اسلامی ضمن ادای احترام به روان پاک پیامبر مکرم اسلام(ص) تصریح کرد: پس از رحلت نبی اکرم، جنگ فکری مکاتب دنیا در برابر دین اسلام و سنت نبوی اوج گرفت.
آقای حسام همچنان تاکید کرد:” کسانی که می خواهند راه پیامبر را ادامه دهند ودر برابر جنگ تبلیغاتی و فرهنگی قامت خم نکنند، باید با امکانات روز وارد میدان شوند. ”
این عالم دینی ضمن تاکید بر حفظ ارزش های دینی در جوامعه اسلامی خاطر نشان کرد:” همان گونه که در زمان پیامبر مشرکین غوغا ایجاد می کردند تا مردم سخنان پیامبر را نشنوند، امروز نیز دشمنان اسلام همواره مفاسد را در جامعه راه می اندازد؛ تا مردم را از شنیدن کلمات قرآن و ارشادات وحیانی باز دارند.
وی با اشاره به شیوه های تبلیغاتی که امروزه دشمنان دین اسلام برای زمینگیر کردن اسلام روی دست می گیرند، بیان داشت: دشمنان مسلمانان امروز زیرک‌تر و هوشیارتر است، آنان می خواهند که به انحای مختلف مسلمانان را از اسلام دور کنند و به عنوان حکم تبشیر مسلمانان را به مسیحیت و یهودیت بکشانند.
وی به قول دوایمر؛ یک تن از دانشمندان غیر مسلمان اشاره کرد و گفت: او می گوید برای ما کافی است که مسلمانان را از اصالت شان دور کرده ایم.
مولوی حسام در ادامه ی سخنانش افزود: مسلمانان باید توجه داشته باشد که جنگ های فرهنگی و تبلیغاتی به مراتب خطرناک‌تر از جنگ مسلحانه است این جنگ جان انسان ها را نمی گیرد؛ بلکه فکر، اندیشه، دین وشخصیت را می زداید.
در همین حال، مولوی حق پرست، منشی شورای اخوت اسلامی نیز با بیان عظمت و بزرگی پیامبر اسلام افزود: یکی از ویژه گی های تجلیل از رحلت پیامبر(ص) این است که مسلمانان را اعم از شیعه و سنی به سوی وحدت و برادری سوق می دهد و بدون تردید این گردهمایی ها باعث اخوت هر چه بیشتر مسلمین می شود و در وحدت و یکپارچگی نیز فضل الهی قرار دارد.”
گفتنی است در این مراسم حجج اسلام؛ سید محمد هادی«هادی» رئیس کمیسیون ارتباطات و سید جعفرعادلی«حسینی» رئیس دارالانشاء شورای اخوت اسلامی نیز در رابطه با مقام معنوی پیامبرگرامی اسلام(ص) و شهادت حضرت امام حسن مجتبی و امام علی ابن موسی الرضا(ع) نیز سخنرانی نمودند و به گوشه های از زندگانی آن بزرگواران اشاره داشتند.

مطالب مشابه