نمایش نوار ابزار

سالروز صدور حکم فتوای جهاد کفایی ازسوی آیت الله سیدعلی سیستانی گرامی باد!

چهارشنبه ۲۴ جوزا ۱۳۹۶

وتُجَاهِدُونَ فِی سَبِیلِ اللَّهِ بِأَمْوَالِکُمْ وَأَنفُسِکُمْ

ودر راه خدا با مال و جانتان جهاد کنید.«صف ۱۱»

به نقل از فرانس پرس: جمعه  ۲۳ جوزا ۱۳۹۳ خورشیدی آیت الله علی سیستانی، برجسته ترین مرجع تقلید شیعه در عراق، برای جنگ علیه تروریست های داعش فتوا صادر کرد.

وی امروز جمعه از همه شهروندان عراقی خواست تا سلاح به دست گرفته و با تروریست ها مبارزه کنند.آیت الله سیستانی گفته است هر کسی که می تواند سلاح به دست بگیرد برای دفاع بجنگد.

شیخ عبدالمهدی کربلایی، نماینده آیت الله سیستانی، پس از نماز جمعه در شهر کربلا، این دعوت آیت الله سیستانی را برای حاضران بیان کرد.

حجت الاسلام شیخ عبدالمهدی کربلایی نماینده حضرت آیت الله العظمی سید علی سیستانی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر مقدس کربلا به بیان مواضع این مرجع تقلید درباره دفاع از کشور و مقدسات در برابر تروریست های داعش پرداخت و از شهروندانی که توانایی حمل سلاح دارند، خواست برای مبارزه با تروریست ها و دفاع از کشور و ملت و مقدسات به دستگاه های امنیتی بپیوندند.

وی که دیدگاه و نظرات حضرت آیت الله سیستانی را در خطبه های نماز جمعه بیان می کند، اوضاع کنونی عراق را بسیار خطرناک دانست و گفت: مسؤولیت شرعی و ملی بزرگی در برهه کنونی بر عهده ما قرار دارد. ملت و کشور عراق با چالش و خطری بزرگی مواجه بوده به گونه ای که تروریست ها تنها به هدف قرار دادن استان های نینوا و صلاح الدین بسنده نکرده بلکه همه استان ها به ویژه بغداد، کربلا و نجف اشرف را در تیررس قرار داده اند.

حجت الاسلام کربلایی که به نوعی سخنگوی این مرجع تقلید به شمار می آید، افزود: مسؤولیت ایستادگی و جنگ با تروریست ها متوجه همگان است و به پیروان یک مذهب اختصاص ندارد. چالش و خطر کنونی بسیار بزرگ است اما ملت عراق که به شجاعت و مسؤولیت پذیری ملی و شرعی شهرت دارد به محافظت از عراق و مقدسات آن خواهد پرداخت.

وی تصریح کرد: ما باید با فداکاری بیشتر در راه حفظ وحدت و کرامت کشور و محافظت از مقدساتی که از سوی این جنایتکاران مورد تجاوز قرار خواهد گرفت، بپردازیم. احساس رعب و هراس نزد شهروندان به هیچ وجه جایز نیست بلکه باید با با فداکاری به سوی دفاع از کشور و مقدسات برویم.

خطیب جمعه کربلا مسؤولان گروه های سیاسی را به ترک اختلافات در برهه حساس کنونی دعوت کرد و ادامه داد: دفاع نیروهای مسلح یک دفاع مقدس به شمار می آید به ویژه اینکه شیوه جنایتکاران متجاوز به دور از روحیه اسلامی و برخواسته از خشونت و خونریزی و جنگ مذهبی و تسلط بر مناطق مختلف عراق و سایر کشورهاست.

حجت الاسلام کربلایی تأکید کرد: فرزندان ما در نیروهای مسلح در برابر مسؤولتی تاریخی، ملی و شرعی قرار دارند، پس با نیت دفاع از حرمت ها، وحدت، امنیت و مقدسات از هرگونه تجاوز به دفاع بپردازند.

وی با اشاره به حمایت حضرت آیت الله سیستانی از شجاعت و صبر و استقامت نیروهای امنیتی خاطر نشان ساخت: این مرجع تقلید تأکید می کند هر که در راه دفاع از کشور و خانواده و ناموسش کشته شود، شهید خواهد بود و از پدران، مادران و همسران می خواهد فرزندان و شوهران خد را به دفاع از حرمت های این کشور و مردم آن سوق دهند.

نماینده حضرت آیت الله سیستانی بر لزوم دفاع از وطن و ملت و ناموس شهروندان تأکید کرد و گفت: هر که توانایی دارد باید به دفاع از عراق و ملت و مقدسات آن بپردازد و این امر بر دیگران ساقط است. یعنی اگر ۱۰ هزار توانستند به هدف مورد نظر دست یابند وجوب جهاد بر دیگران ساقط است.

وی با اشاره به اعلام جهاد کفایی حضرت آیت الله سیستانی برای دفاع از عراق افزود: بر شهروندانی که توانایی حمل سلاح و مبارزه با تروریست ها را دارند، واجب کفایی است به دفاع از کشور، ملت و مقدسات پرداخته و به نیروهای امنیتی بپیوندند.

نماینده حضرت آیت الله سیستانی در بخش پایانی خطبه های نماز جمعه تصریح کرد: بسیاری از افسران و نیروهای امنیتی به زیبایی به دفاع و پایدای و فداکاری پرداخته اند که باید از سوی دستگاه های زیربط مورد تکریم واقع شوند زیرا آنان سزاوار تقدیر و ستایش هستند.

گفتنی است تلویزیون دولتی عراق با پخش فتوای جهاد حضرت آیت الله سیستانی از مردم این کشور خواست که برای دفاع از امنیت عراق با مسلح شده و به کمک ارتش بیایند.

سه شنبه, ۲۳ جوزا ۱۳۹۶خورشیدی مصادف با صدور حکم جهاد از سوی آیت الله سیستانی در کشور عراق.

 

مطالب مشابه