نمایش نوار ابزار

سید حسین انوری از یک حادثه تروریستی جان سالم به در برد

پنجشنبه ۲۲ جوزا ۱۳۹۳

 يک منبع نزدیک به سترجنرال سید حسین انوری، رهبر حزب حرکت اسلامی مردم افغانستان و از قوماندان پیشین جهادی می گوید که وی از یک حمله انتحاری و کمین مخالفان مسلح جان به سلامت برده است.

به نقل از پژواک،  سید جعفر عادلی حسینی، رئیس امور فرهنگی حزب حرکت اسلامی مردم افغانستان به آژانس خبری پژواک گفت که این رویداد حوالی ساعت پنج عصر یک شنبه در ولسوالی سیاه گرد پروان رخ داد.

وی گفت:” من هم با کاروان حامل آقای انوری از ولسوالی سیاگرد بر می گشتیم که ناگهان بعد از عبور از پل رنگا ولسوالی سیاگرد یک فرد انتحاری با موتر سیکل خود را به موتر تعقیبی آقای انوری کوبید و بعد از آن درگیری شدید شروع شد.”

حسینی افزود:” حتی از داخل خانه های اطراف نیز بر ما شلیک می کردند تا این که پولیس ولسوالی رسید و درگیری بعد از ٤٠ دقیقه خاتمه یافت.”

به گفته رییس امور فرهنگی حزب حرکت اسلامی مردم افغانستان، در این رویداد به سید حسین انوری آسیب نرسیده است اما یک زن از مردم محل براثر حمله انتحاری کشته و سه محافظ وی نیز به صورت سطحی زخمی شده اند.

بر پایه معلومات عادلی، انوری و هیئت همراه وی که به خاطر مبارزات انتخاباتی عازم برخی ازمناطق مرکزی شده بود روز جمعه گذشته در نزدیک میدان شهر نیز هدف یک ماین کنار جاده قرار گرفتند اما به آنان آسیبی نرسید.

سید حسین انوری، معاون دوم عبدالرحیم وردک، نامزد پیشین انتخابات ریاست جمهوری بود. جنرال وردک قبل از برگزاری دور نخست انتخابات انصراف داد و انوری نیز به تیم تحول و تداوم به رهبری اشرف غنی احمد زی پیوست.

سمونوال یار محمد، قوماندان امنیه سیاگرد نیز این رویداد را تائید کرد اما گفت که انفجار ناشی از ماین کنار جاده بوده است و بر اثر آن یک زن جوان کشته شده است.

منبع: خبرگذاری پژواک و سایت پیام آفتاب  

مطالب مشابه