نمایش نوار ابزار

شهرداری کابل در چنبره مافیا

دوشنبه ۵ اسد ۱۳۹۴

مشخصات:

شهرداری کابل در چنبره مافیا

نویسنده: سیدجعفرعادلی«حسینی»

اندازه: رقعی

تعداد صفحه: ۲۱۲

تیراژ: ۲۰۰۰

نشر: مطبعه اعتصام

سال: ۱۳۸۷

کتاب«شهرداری کابل در چنبرۀ مافیا» که توسط سید جعفر عادلی«حسینی» به چاپ رسیده است گام موفق و ارزنده‌ای است در معرفی جریانات پشت پرده حوادث سیاسی، اقتصادی و اداری کشور که به صورت یک مافیا عرض اندام نموده‌اند و نویسنده این کتاب در دوره ریاست خود در شهرداری کابل توانسته است ابتکارات خوب و قوی به جای گذارد و اولین فعالیت بهینه و کارساز ایشان دوری جستن از فسادهای اداری بوده و این از جمله شاخص‌هایی بود که وی توانست در مقابل هیولاهای مافیای درون شهرداری کابل به مبارزه برخیزد و دومین ویژگی آن اینکه: بعد از برکناری ایشان از وظیفه که آنهم نتیجه عدم سازش با گروههای متعدد در داخل شهرداری بود باعث شد که کتابی را تحت عنوان «شهرداری کابل در چنبره مافیا» تهیه و به چاپ برساند که در حقیقت این موضوع گویای نقدی صریح بدنه‌های فاسد حکومت است و به واضح نشان می‌دهد که روابط بر ضوابط استیلا یافته و افرادی فاقد لیاقت و کیفیت با استفاده‌های سوء از مناصب دولتی به جمع آوری بیت‌المال به نفع شخصی خود و حامیان‌شان می‌نمایند. این در یدن چهره‌های پشت پرده کاری ساده و آسان نبوده بلکه آقای عادلی با در نظر داشتن مشکلات و پذیرفتن خطرات آن این عمل شجاعانه را داشته است که نظیر آن در دوایر حکومتی بسیار به ندرت مشاهده می‌شود.

آقای عادلی می‌گوید: اگر بخواهیم شهرداری کابل را بعد از سقوط طالبان تاکنون ارزیابی نمائیم متوجه کاستی‌های زیادی می‌شویم که ضرورت است با نگاه ژرف گونه آن را ببینیم، اگر ما به دقت از دوران دو شهردار گذشته یعنی آقای روح الله امان و میر عبدالاحد صاحبی و مخصوصاً صاحبی نابسامانی‌های فراوانی در شهرداری رونما می‌گردد که بیشترین ظرفیت‌‌های کاری این اداره به هدر رفته و با عدم مدیریت و فقدان رهبری معقول، شهرداری کابل بعنوان یکی از ضعیف‌ترین ارگانهای دولتی ظاهر شده است.

کتاب «شهرداری کابل در چنبره مافیا» به خوبی زوایای پنهان این اداره و عدم سلامت اداری آن را بر ملا ساخت و بسیاری از بازیگران تباهی و سقوط از انتظام آن اداره را معرفی نمود. با اینحال این اولین قدم خوبی است در راستای نقد شریان‌های مهم حکومت که مردم بی‌صبرانه منتظر آن می‌باشند.

به گفته نویسنده این کتاب، گرد آوری آن در چنین شرایطی قدم مثبتی است تا یک اداره از زوایای مختلف آن مورد تحقیق صورت گیرد که طبعا گذشته، حال و تحولات آیندۀ آن پیش روی خواننده قرار می‌گیرد
گفته می‌شود این کتاب در شهرداری کابل با استقبال مضاعف روبرو شده تا جایی‌ که هر جلد آن بصورت دست به دست در شعبات و دفاتر شهرداری کابل می‌چرخید و بر روی آن بحث و تبادل نظر صورت می‌گیرد.

مردم نیز مشتاقانه آن را مطالعه نموده و عقیده داشتند که نه تنها شهرداری بلکه بسیاری از ادارات دولتی در چنگال مافیا فرو رفته‌اند.

آنها متعقداند که نباید این واقعیت‌ها در صفحات این کتاب باقی بماند بلکه از تنگنای محدودیت‌ها بر آمده و از فرد فرد جریانات تباه کننده این و ضعیت بازپرسی و تحقیق به عمل آورده شود و تا جنایات و خیانات ملی‌شان ثابت نگردد خروج‌شان از کشور ملغی اعلام گردد.

مطالب مشابه