نمایش نوار ابزار

شورای اخوت اسلامی برای وحدت، صلح و جلوگیری از توطئه های دشمن ایجاد شده است

دوشنبه ۵ سرطان ۱۳۹۱

 حجت الاسلام والمسلمین سیدجعفرعادلي«حسینی» منشي شورای اخوت اسلامي در يك گفتگوي اختصاصي به خبر گزاري صداي افغان (آوا) گفت:

شورای اخوت اسلامی برای وحدت، صلح و جلوگیری از توطئه های دشمن ایجاد شده است

شورای اخوت اسلامی تلاش می کند تا با زدودن اختلافات، لسانی، قومی و نژادی در محور اسلام و قرآن، بر وحدت اسلامی بین مردم افغانستان تأکید کند

منشی شورای اخوت اسلامی افغانستان:

شورای اخوت اسلامی افغانستان باهدف نزديك ساختن ديدگاه هاي علماي شيعه وسني و جلوگيري از توطئه هاي دشمنان اسلام براي ايجاد نفاق ميان برادران تسنن و تشيع در سال 1385 ایجاد شده است. این مطلب را وی عنوان داشت: وحدت بین مردم افغانستان و تأکید مشترک بر حفظ و گسترش ارزش های اسلامی از علت های مهم ایجاد شورای اخوت اسلامی بوده است.

به گفته وی، از سال 1385 تاکنون علمای شیعه و سنی هفته ای یکبار گردهم آمده و به بحث و بررسی درباره مسایل روز جهان اسلام و افغانستان می پردازند.

آقای عادلی گفت: شورای اخوت اسلامی تلاش دارد تا موارد اختلاف جزیی میان برادران اهل سنت و تشیع را از ميان بردارد.

وي تصريح كرد: برگزاری مراسم هاي مختلف مذهبي دینی که مربوط شيعه و سني مي شود، از جمله تجلیل از میلاد پیامبر گرامی اسلام(ص)، روز قدس، عزاداری ماه محرم، حمایت از نهضت های اسلامی و پیشنهاد و ایجاد راهکارهایی برای حفظ، رشد و گسترش فرهنگ دینی و ارزش هاي اسلامی از جمله دست آوردهای شورای اخوت اسلامی بوده است.

به گفته آقای عادلی، برگزاری مراسم عزاداری مشترک اباعبدالله الحسین(ع) در ماه محرم در مسجد عیدگاه و دیگر مساجد شهرکابل و ولایات‌ از برنامه های هر ساله شورای اخوت اسلامی می باشد.

تجلیل از روزهای ملی همچون، 8 ثور، سالروز پیروزی مجاهدین، 28 اسد، سالروز استقلال افغانستان و… از جمله برنامه های شورای اخوت اسلامی افغانستان است.

به باور وی، شورای اخوت اسلامی تلاش می کند تا با زدودن اختلافات لسانی، قومی و نژادی در محور اسلام و قرآن، بر وحدت اسلامی بین مردم افغانستان تأکید کند.

آقای عادلی گفت: شورای اخوت اسلامی مورد تأیید آیت الله محسنی، استاد سیاف و ملا تاج محمد مجاهد از بزرگان شیعه و سنی می باشد.

به گفته وی، شورای اخوت اسلامی در اكثر ولايات کشور، دفاتر نمایندگی دارد.

منبع: خبرگزاری صدای افغان(آوا) – کابل؛ روزنامه انصاف/ شماره 368/ شنبه 3 سرطان 1391 .

 

مطالب مشابه