نمایش نوار ابزار

قدس همچنان مظلوم است

دوشنبه ۱۷ عقرب ۱۳۸۹

   قدس نخستین قبله گاه و حرم دوم مسلمانان جهان می باشد که سرزمین اصلی میلیونها مسلمان فلسطینی است. سرزمین فلسطین ، از جمله بیت المقدس از سال 1948 میلادی به اشغال صهیونیست ها درآمد و به تدریج ساکنان اصلی از آنجا رانده شده و به صورت آواره در کشورهای عربی مقیم شدند. امام خمینی (ره) بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران ، با تعیین آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان  «روز قدس» توجه مسلمانان جهان را به پشتیبانی مستمر از مسلمانان فلسطین و آزاد سازی اراضی اشغالی معطوف نمود. به همین جهت همه ساله در کشورهای اسلامی و غیر اسلامی، راهپیمایی و کنفرانس‌هایی برگزار می گردد.  دو سال است که در کشور اسلامی افغانستان به این مناسبت تجمع از سوی تعداد محدود در پایتخت این کشور راه اندازی می شود.

آری!

  باید روز قدس را در یادها و افكار مسلمانان زنده نگه داشت تا مبدل به یک بسیج عمومی گردد و فلسطین، این سرزمین مقدس را از دست غاصبین پلید، رها و آزاد سازد ، بویژه این که امروز «قدس» در غربت عجیبی به سر می برد؛ و جوانان و نوجوانان فلسطین در تنهایی با سنگ و چوب به مبارزه با اسرائیل و هم پیمانانش برخاسته اند و هر چند ندای مظلومانه شان بلند و مسلمانان جهان را به قیام دعوت می کنند، ولی متاسفانه چندان پاسخ مثبت نمی‌شنوند و رهبران دروغین فلسطینی که سالهای طولانی بر فلسطین اشک تمساح می ریختند و به عنوان دفاع از آرمان فلسطین، جیب های خود را پر می کردند، امروز دیگر نقاب نفاق را پس زده و علناً به آرمان قدس پشت پا زده و با بلندترین و فاسد ترین عنصر عصر، سرمیز مذاکره نشسته و فلسطین اسلامی را به ثمن نجس معامله می کنند و از همه بدتر اینکه نه تنها هیچگونه حمایت و پشتیبانی لفظی یا مادی از فلسطینی های مبارز در صحنة نبرد نمی شود، بلکه با کمال وقاحت و بی شرمی آنان را تضعیف نیز می نمایند.

 بنابر این لازم است که مسلمانان متعهد و اسلام خواهان شریف به ندای مظلومانة آنان پاسخ مثبت دهند و قدس عزیز را لااقل با اظهار همدردی در یابند و با تمام قوا اسرائیل و مزدوران پلید شان را که در پی ضربه زدن به آرمان فلسطینی هستند، محکوم و رسوا نمایند.

نويسنده:

سيدجعفرعادلي«حسيني»

منبع:

پامیر نشریه  شهر کابل – شماره 245 سه شنبه 17 میزان  1386

مطالب مشابه