نمایش نوار ابزار

قرآن سوزی توهین به مسلمانان و پیروان دیگر ادیان است

یکشنبه ۲۵ میزان ۱۳۸۹

 در تاریخ 4 سپتامبر 2010 تری جونز یک کشیش مسیحی در ایالت فلوریدا اعلامیه ای مبنی بر سوزاندن قرآن کریم همزمان با این روز صادر نمود، که نشر این اعلامیه ازطریق شبکه خبری CNN باعث خشم میلیاردها مسلمان در سرتا سر جهان گردید.

یک کشیش امریکایی به نام تری جونز یازدهم سپتامبر، سالروز انفجار ساختمان های تجارت جهانی در نیویورک در سال 2001 که منجر به کشته شدن حدود 3000 تن گردید را روز جهانی قرآن سوزی نامید که با واکنش مسلمانان جهان روبرو شده است.

کارشناسان مسایل اسلامی بر این باورند که امریکا وغرب با سوزاندن نسخه های قرآن کریم، نه تنها به مسلمانان بلکه به پیروان سایر ادیان نیز توهین نموده اند.

حجت الاسلام آقای سید جعفر عادلی معاون فرهنگی، تبلیغی بنیاد پیامبر اعظم(ص) و منشي شوراي اخوت اسلامي در مصاحبه تلفنی با خبرنگار خبرگزاری صدای افغان(آوا) گفت: تظاهرات و سوزاندن نسخه های قرآنکریم توسط امریکائی ها باعث شد تا که بعضی از مسلمانان هم اقدام به چنین عمل جاهلانه یعنی سوزاندن کتاب مقدس انجیل نمایند.

  به گفته عادلی، امریکا و غرب می خواهند مسلمانان را در یک آزمون قرارداده که بفهمند مسلمانان در مقابل مقدسات وارزش های دینی خویش چگونه عمل می کنند.

وی تصریح کرد: مسلمانان نباید دست به اعمالی نظیر سوزاندن کتاب انجیل بزنند، چرا که درقرآن کریم ازحضرت عیسی(ع) به عنوان پبامبراولوالعزم نامبرده شده است.

به گفته وی: مسلمانان جهان با تظاهرات مسالمت آمیز، خشم ونفرت خود را دربرابر امریکائی ها نشان بدهند، چرا که تظاهرات مسالمت آمیز مسلمانان نشان دهنده احترام آنها به دیگر ادیان الهی می باشند.

به باور عادلی، کشورهای اسلامی همچنین می توانند، رابطه خودرا با کشورهایی که از قرآن سوزی حمایت می کنند قطع نماید.

منبع:

خبرگزاري صداي افغان (آوا) – 23 سنبله 1389

مطالب مشابه
دیدگاه ها