نمایش نوار ابزار

قطعنامۀ دومین سمینار بررسی اندیشه های مرزبانان اسلامی افغانستان

پنجشنبه ۲۶ حوت ۱۳۸۹

  مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا الله عَلَيْهِ فَمِنْهُم مَّن قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُم مَّن يَنتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلاً

برگزاری سمینار«بررسی اندیشه های مرزبانان اسلامی افغانستان» زمینه مناسب است برای بازخوانی روایت حماسه های بزرگ و متأسفانه فراموش شده ی علمای بزرگ دینی که در ظلمت حاکمیت شوم مارکسیست ها مظلومانه به شهادت رسیده اند و تا امروز یادی هم از آنها نمی شوند

و فراموش شده که جهاد و مقاومت ملت مسلمان ما و دفع تجاوز ارتش سرخ مرهون قیام ها و شهادت های آن فرزانگان است، فرانگانی که به نیابت از انبیاء و ائمه معصومین(ع) لحظه ای رایت هدایت و اصلاح و مقابله با کفر و کمونیزم را برزمین نگذاشتند و راه روشن جهاد، مقاومت، ایثار و شهادت را برای آیندگان بازکرده و به میراث گذاشتند.

ما شرکت کنندگان در این سمینار ضمن بزرگداشت مقام والای علمای شاهد و شهید خویش موارد ذیل را به تصویب رسانده و به اطلاع اولیای امورمی رسانیم و جدا از آنها می خواهیم که آن را پیگیری کرده و به منصه اجرا بگذارند.

1. هرچه زود تر روزی را بنام روز علمای شهید دینی افغانستان در تقویم ملی کشور ثبت نموده و هر سال از این روز رسما تجلیل نمایند.

2 . دانشگاه و مرکز بزرگ علمی و دینی را بنام دانشگاه جهاد و مقاومت پایه گذاری نمایند تا در آن معارف و ارزشهای تاریخی جهاد، مقاومت و شهادت، تدریس شده و برای نسل های آینده به امانت انتقال یابد.

3. شایسته است که برای هریک از پیشگامان علمای شهید دینی در هر شهر از جمله پایتخت کشور جاده و یا مرکز علمی نام گذاری گردد. تا نسل های بعدی یاد و نام آنها را فراموش نکنند.

4 . از تلاشهای صلح طلبانه دولت اسلامی افغانستان به رهبری عالم دینی و پاسدار ارزشهای جهاد و مقاومت، اکادمیسین استاد ربانی که همینک در جریان است جدا پشتبانی و اعلام حمایت می کنیم.

5. از همه مخالفین مسلح می خواهیم که هرچه زود تر سلاح های خود ر به زمین گذاشته و به ندای «الصلح خیر» که هم ندای اسلام است و هم مسئولیت علمای دینی گوش داده و بیش از این موجبات بد بختی این ملت را فراهم نکنند.

6. حملات کور و ظالمانه بیگانگان به افراد ملکی از سوی هرجبهه و نیرو را به شدت محکوم نموده و خواستار قطع فوری آنها می باشیم.

7. حمایت بی دریغ خود را از همه انتفاضه های اسلامی که فعلا در کشور های اسلامی در جریان است اعلام داشته، و برخورد دو گانه سران کفرنظام جهانی با این رویدادها را به شدت تقبیح می نماییم.

8. ورود چندین هزار نیروی خارجی به بحرین و حمایت از دیکاتور، نگرانی های شدید مبنی بر نسل کشی مردم محروم  آن کشور را به وجود آورده، ما خواهان حل بحران و قطع مداخله خارجی ها دراین کشور هستیم.

9. فرقه سازی ها و مذهب تراشی های دروغین شبکه های نظام کفرجهانی در کشورهای اسلامی به خصوص کشور عزیزما افغانستان را به شدت محکوم کرده و آن را در راستای مقابله با اسلام اصیل، تمامیت ارضی و وحدت ملی خود می دانیم واز علمای اسلامی می خواهیم که با آنها مقابله جدی و در خور شأن خود نمایند.

10. از ملت عزیز خود می خواهیم که با صبوری وشجاعت هوشیاری وحفظ وحدت پشت سرعلمای دینی خود حرکت نموده و از علما نیز می خواهیم که پیش از هرزمان وحدت، هماهنگی و انجام مسئولیت خود را به منصه اجرا بگذارند و آماده هرنوع فداکاری باشند.

والسلام علی من اتبع الهدی

26/12/ 1389

بنیاد فرهنگی، تبلیغی پیامبراعظم(ص)

موسسه فرهنگی، خدماتی ثقلین

بنیاد فرهنگی، اجتماعی امین

 مرکز علمی، فرهنگی حضرت نرگس(س)

دفتر مرحوم حضرت آیت الله العظمی حجت کابلی(ره)

حوزه علمیه محمدیه حضرت آیت ا لله العظمی شهید واعظ(ره)

حوزه علمیه مهدیه حضرت آیت الله العظمی شهید افشار(ره)

موسسه فرهنگی سینا

مجمع فرهنگی بقیت الله(عج)

مطالب مشابه