نمایش نوار ابزار

محفل بزرگداشت از سالروز میلاد حضرت زهرا(س) و پیروزی جهاد

شنبه ۱۴ ثور ۱۳۹۲

 محفل بزرگداشت از سالروز میلاد حضرت زهرا(س) و پیروزی جهاد ملت مسلمان افغانستان از سوی حزب حرکت اسلامی افغانستان در دفتر مرکزی آن حزب بعد از ظهر روز دوشنبه  مورخ 9/ 2/1392 برگزار گردیده بود که با گردانندگی جناب آقای احمدشاه توسلی و بیانات سخنرانان، پیرامون مقام معنوی و شخصیت حضرت زهرا(س) و سالروز پیروزی جهاد مردم افغانستان همراه بود.

سترجنرال الحاج سید حسین انوری رئیس شورای رهبری حزب حرکت اسلامی و نماینده مردم در شورای ملی در این مراسم که از سوی حزب حرکت اسلامی برگزار شده بود، با بیان اینکه حضرت فاطمه زهرا(س) برترین بانوی اسلام است، گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) برترين بانوى اسلام و سيده زنان عالم که از همان نخستین ایام حیات خویش در آغوش نبی مکرم اسلام(ص) تربیت یافت وآن بانوی مکرم اسلام گوهر تابناك در منظومه و رشته نسل پيامبرگرامی اسلام(ص) می باشد.
وی افزود: حضرت فاطمه(س) تنها زنى است كه از همان آغاز حيات  بر اساس اصول متعالى اسلام و ارزشهاى اسلامى رشد و پرورش يافته و به مقام رسید كه او را در عالم زنان همتایى نبوده  و بر همه مسلمانان و مخصوصا زنان جامعه اسلامی ما لازم است تا دخت نبی مکرم اسلام(ص) را در تمام عرصه های زندگی خود الگو قرار دهند.
رئیس شورای رهبری حزب حرکت اسلامی افغانستان در ادامه سخنان خویش پیرامون 8 ثور 1392 خورشیدی و سالروز پیروزی مجاهدین و جهاد مردم افغانستان علیه نیروهای متجاوز شوروی اشاره کرده و گفت: جهاد مردم افغانستان در حقیقت بحر خون در برابر همه ابزارهای جنگی و تکنالوژی زمان بوده و از آنجایی که وعده خداوند بر این است که حق پیروز است، جهاد مردم ما این را به تجربه ثابت نمود.

وی همچنین تصریح کرد: اگر این طور نمی بود و ما از  بُعد مادی و ابزاری بسنجیم، هیچ گونه امکان نداشت که آن مبارزه به نفع مردم افغانستان به پیروزی می رسید.
نماینده مردم کابل در شورای ملی گفت: ما در عصر خود شاهد حقیقت یافتن سنت دیرینه الهی «حق پیروز است»، بودیم. پیروزی یک جمع کوچک در برابر یک ابرقدرت مادی نشانگر پیروزی بزرگ معنوی تاریخی و ارزشی برای ملت مسلمان افغانستان و تمام جهان اسلام است.
آقای انوری علاوه کرد: متأسفانه توطئه های داخلی و خارجی و بین المللی طوری بود که نباید پیکره، معنویت و قداست جهاد، آن طوری که تحقق پیدا کرده بود حفظ می شد که یقینا غفلت بزرگ از شخصیت های رهبری کننده جهاد و حتی و خود ملت افغانستان است.
این شخصیت سیاسی  با بیان اینکه رهبری کننده واقعی جهاد، خود مردم افغانستان بوده است افزود: در حقیقت حرکت و نهضت جهاد توسط مردم رهبری شده  و آنها فرصت، سرمایه و حتی فرزندان خود را در راه ارزشهای دینی خویش فدا کردند.
او خاطرنشان ساخت: عده ای توطئه کرده و جهاد و مجاهدین را بر اساس برنامه های استراتژیکی که قدرتمندان بین المللی و منطقوی طراحی کرده بودند، بدنام کردند و گرنه بسیار ننگ است بر ملت مجاهدی که بیش از ۱.۵ میلیون شهید و صدها هزار معلول داده و حال امروز کسی توانایی تجلیل مختصری از این روز بزرگ را نداشته باشند. چنانچه که در قانون اساسی جمهوری اسلامی کشور عنوان شده که برای تضعیف اسلام و ارزشهای اسلامی حرکت های منفی صورت گیرد، حال  اگر حکومت این تجلیل را بر اساس توطئه های دشمنان مردم افغانستان  برگزار نکنند و یا احیانا برخی ها را اغفال نمایند، دلیل نمی شود که ملت مسلمان افغانستان این روزتاریخی که از افتخارات جهاد ملت ماست آن را  فراموش کنیم.
وی در پایان سخنان خویش تاکید کرد: رهبران جهادی، علما و جامعه ما باید متوجه حفظ دستاوردهای خویش باشند، مردم مسلمان این روز حماسه ساز را آفریدند وبدین جهت پیروزی جهاد در 8 ثور 1371 مرهون قوم، مذهب و یا کشور خاصی نبوده است.

دیگر سخنران این محفل حضرت آیت الله ا لعظمی ساجدی بود که ایشان پیرامون میلاد حضرت زهرا(س) وعظمت آن حضرت ابرازداشتند: حضرت زهرا آن قدر عظمت دارد که پیامبراسلام(ص) باآنکه رحمت اللعلمین بود، وقتی که دخترش حضرت زهرا(س) براو وارد می شد، پیامبر (ص) درمقابل دخترش می ایستاد ودستش را می بوسید. اما حضرت زهرا(س) باآن همه فضایل بی شماری که داشت به زیارت قبر پدرش رسول اکرم(ص) می رفت و به آن هم اکتفا نمی کرد و می آمد در میدان احد، بالای قبر حضرت حمزه سید شهدا می شتافت و این درسی است به همه مسلمانان که نباید شهدا را فراموش کرد. همانگونه که زنهای صدر اسلام در جهاد نقش برجسته داشتند، در افغانستان نیز خواهران ما زندانی و شهید شدند و در جهاد  افغانستان نقش مهمی را ایفا کردند. لذا شهدا ومجاهدین حقی بزرگی به عهده ما و شما دارند.

ایشان پیرامون پیروزی جهاد مردم افغانستان اظهار نمود: اگرجهاد ومجاهدت مردم افغانستان نبود ما چگونه می توانستیم استقلال خود را حفظ کنیم. جهاد در کابل و نقاط مختلف کشور کار آسانی نبود و هرکدام از مجاهدین زحمات فراوانی را متحمل شدند و تلاش آنان  قابل قدر است، همانگونه که جناب آقای انوری القاب زیادی دارند و در اثر لیاقت و شایستگی شان در سمت های وزارت، ولایت، ریاست حزب حرکت اسلامی و فعلا در شورای ملی نماینده مردم خویش می باشند، من دوست دارم که از ایشان بعنوان همان جهادگر سرافراز یاد کنم، از برکت جهاد مجاهدین بود که آنان با دست خالی در برابر ارتش تا بدندان مسلح شوروی سابق پیروز شدند و مصدر خدمات شایسته ای در کشور و جهان گردیدند.

همچنین در این محفل حجت الاسلام والمسلمین استاد شریفی پنجابی، از مدرسین حوزه علمیه کابل و مسئول تبلیغات حزب حرکت اسلامی پس از بیان گوشه های از فضائل حضرت زهرا(س) بمناسبت سالروز پیروزی جهاد اسلامی اظهار داشتند: مجاهدین ایثارگر وجان برکف بامشت های گره کرده قوای تا به دندان مسلح شوروی سرخ را به شکست مفتضحانه مواجه کردند، مجاهدین راه اسلام با اخلاص وفطرت پاکی که داشتند همیشه درمیدان نبرد پیروز وکامیاب بودند.

این عالم دینی همچنان کارنامه درخشان علماو مجاهدین راستین راه به بیان گرفته وافزودند: ازآنجاییکه اخلاص بزرگترین عمل است، آیات عظام و علمای مبارز که سرقافله آن مبارزان و شهدا آیت الله العظمی شهید سید محمد سرور واعظ رضوان الله تعالی علیه یکی از پیشتازان شهدای روحانیت و منادیان اسلام و مبارزان راه خدا بود که آثار و تألیفات این بزرگمرد علم وعمل نشان دهنده شخصیت علمی ومبارزاتی شان  می باشد که از میان دهها اثر ایشان یکی کتاب مصباح الاصول می باشدکه  امروز در تمام حوزات علمیه، نجف اشرف، قم، مشهد، سوریه، لبنان و دیگر کشورهای اسلامی متن و سرلوحه درس اساتید و مراجع عظام قرار می گیرد. اما در بُعد اخلاق، خاطرات زندان این عالم عامل را مطالعه کنیم، از خطبه اول با قلم روان و با نثر و اسلوب شیوا در قالب تحریر در آورده که معراج السعاده در مقابل این کتاب به ظاهر کوچک ضعیف است. این نیست مگر آنکه دست های غیبی در قبال آنها بوده، آنان پیشتاز رزمندگان اسلام بودند، انقلاب فرهنگی را به راه انداختند و در این راه به شهادت رسیدند و اینگونه علما بودند که مجاهدین به دستورآنها سنگرهای جهاد را فتح نمودند و امروز ما باید با برگزاری محافل و جلسات متعدد قدر این گونه شهدا را بدانیم.

همچنین در این محفل جناب آقای مصباح رئیس سازمان نهج نوین  افغانستان  باتأکید به نقش احزاب جهادی و مجاهدین در براندازی ارتش سرخ افزودند: یکی از احزاب نیرومند که در دوران جهاد و مقاومت توانست حضور فعال وسازنده داشته باشد و بیش از دیگر احزاب در برابر کمونیست ها و متجاوزین مبارزه نمایند حزب حرکت اسلامی افغانستان بود که دراین راستا مجاهدت های الحاج سترجنرال سید حسین انوری رئیس شورای رهبری حزب حرکت اسلامی و سایرمجاهدین واقعاً تحسین برانگیز است .

 این محفل با خواندن اشعار سروده های مولودی و حماسی همراه بود، هنرمند جوان کشور سید انورحسینی پیرامون شهید و جناب آقای انجنیرعمرانی وسید عبدالعظیم هاشمی در این محفل اشعارشان را به خوانش گرفتند.

گرارشگر: آرین سجادی

مطالب مشابه