نمایش نوار ابزار

میلاد پیامبراسلام(ص) و امام جعفرصادق(ع) در کابل تجلیل گردید

پنجشنبه ۱۲ دلو ۱۳۹۱

 بعد از ظهر روز دوشنبه مورخ 9/11/1391 بمناسبت میلاد پیامبراسلام(ص) و امام جعفرصادق(ع) محفلی با حضور علما، سیاست مداران وعده ی کثیری از مردم شهر کابل در دفتر مرکزی این حزب برگزارشد.

مراسم بزرگداشت میلاد نور با قرائت قرآن کریم توسط حجت الاسلام والمسلمین سیدعبدالواحد حسینی، شعرخوانی انجنیرعمرانی و سید عبدالعظیم هاشمی عضو مجمع فرهنگی بقیه الله(عج) و سخنرانی شخصیت های علمی و سیاسی همراه بود. محفل جشن میلاد با تبریک و خوش از شرکت کنندگان در این مراسم  توسط حجت الاسلام والمسلمین سیدجعفرعادلی«حسینی» رئیس فرهنگی حزب حرکت اسلامی افغانستان صورت گرفت.

رئیس فرهنگی حزب حرکت اسلامی گفت: هدف از برگزاری چنین مراسمات و برنامه های دینی نشر معارف اسلامی و ترویج اندیشه های ناب دینی و مبارزه با کجروی و اهانت ها به مقدسات و آشنایی با برنامه های آن بزرگواران خواهد بود.

اولین سخنرانی این محفل سترجنرال سید حسین انوری، رئیس شورای رهبری حزب حرکت اسلامی افغانستان و عضو مجلس نمایندگان بود، او در این محفل گفت: پیامبربزرگوار اسلام(ص) برای مسلمنان الگوی دین داری، از خود گذری و ممثل عزت و سربلندی است.
نماینده مردم کابل در شورای ملی اظهار داشت: کشور های مسلمان باید منحیث الگو برای جامعه غرب می بود، اما به دلیل اینکه دشمنان اسلام در صدد نابودی و تفرقه اندازی میان مسلمانان تلاش های زیادی کردند، اینک افغانستان به کمک غربی ها ضرورت دارد.
وی تصریح کرد: به دلیل این که مسلمانان از موقف علمی بر اساس معیار های اسلامی در زندگی خود استفاده نکردند، غرب اینک در کشورهای مسلمان حضور و دخالت دارند.
نماینده مردم کابل در شورای ملی اظهار داشت: مردم افغانستان اگر بخواهند بر مبنای واقعی تغیرات مثبت در زندگی خود بیاورند، باید گام های عملی در زندگی روزمره خود بردارند.
از سوی هم آقای انوری وحدت و اخوت را یک گام بزرگ در راستای بهتر شدن آینده افغانستان تلقی کرده، افزود: در هفته رحمت قرار داریم، مردم افغانستان باید برای وحدت و اخوت کوشش کنند و نگذارند بیگانه گان و دشمنان دین اسلام با تفرقه اندازی میان مسلمین آینده کشور را با خطر مواجه سازند.
وی اظهار داشت: زمانی که مذاهب شیعه و سنی در افغانستان از پیامبررحمت للعالمین(ص) و دین داری فریاد می زنند، باید هر دو میان هم اخوت و وحدت داشته باشند و مقابل دشمنان وبیگانگان ایستاد شوند.

حجت الاسلام آقای محمدی رئیس شورای علمای حزب حرکت اسلامی یکی دیگر از سخنرانان در مورد ویژه گی های اخلاقی پیامبراسلام(ص) در بخش از سخنانش گفت: خلق نيكو مهم‌ترين چيزى است كه مصلحان و پيامبران به آن نياز دارند. حسن خلق با فضيلت‌ترين صفات پيامبران و شريف ‌ترين اعمال صديقان است. از همين روى، در آيات چندى از قرآن كريم، خلق پيامبر(ص) مورد ثنا و ستايش قرار گرفته است.

رئیس شورای علمای حزب حرکت اسلامی در ادامه اظهاراتش اضافه نمود: منظور از خلق عظيم پيامبربزرگواراسلام(ص) آن است که آن حضرت جامع مكارم اخلاقى بوده‌اند. نمونه‌هاى فراوانی از ويژگى‌هاى اخلاقى پيامبراسلام(ص) درآیات، روايات و متون تاريخى شیعه و سنی مورد اشاره قرار گرفته است.

حجت الاسلام آقای امینی منشی ریاست تبلیغات حزب حرکت اسلامی افغانستان با اشاره به اخلاق، سیره، رفتار و کردار پیامبر بزرگوار اسلام(ص) گفت: مسلمانان باید با الگو گیری از رفتار و کردار پیامبر اسلام(ص) راه و روش زندگی شان را دنبال نمایند چرا که تنها راه رسیدن به سعادت دنیایی و اخروی، پیروی از رفتار و کردار آن حضرت می باشد.
آقای امینی در پایان از خدمات ارزنده سترجنرال الحاج سید حسین انوری قدردانی و ایشان را بعنوان اسوه جهاد و مقاومت خوانده و از برگزاری چنین مراسمات از سوی حزب حرکت اسلامی را ستود.

در پایان محفل حجت الاسلام والمسلمین استاد شیخ نادرعلی مهدوی، مشاور رئیس جمهور در امور دینی و عضو شورای علمای شیعه و شورا ی اخوت اسلامی با سخنانی پیرامون وحدت و همبستگی امت اسلامی و دعائیه، محفل را پایان بخشید.

گزارشگر: آرین سجادی

مطالب مشابه