نمایش نوار ابزار

نشست علمای اسلام در حمایت از مقاومت فلسطین

پنجشنبه ۲۰ سنبله ۱۳۹۳

 نشست علمای اسلام در حمایت از مقاومت فلسطین صبح روز سه شنبه 18 سنبله 1393 خورشیدی  با سخنرانی علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در هوتل المپیک تهران آغاز شد.
در این همایش دو روزه علما، اندیشمندان و صاحبنظران کشورهای اسلامی، در خصوص مسائل مختلف جهان اسلام، به ‌ویژه حمایت از مقاومت مردم فلسطین سخنرانی می کنند.

آیت الله محسنی رئیس شورای علمای شیعه افغانستان و موسس حوزه علمیه خاتم النبین(ص) در  روز نخست این نشست را خوب توصیف نمود، زیرا مسایل و مشکلات مختلف جهان اسلام مطرح شده، راهکارها و راه حل های آن مورد بحث و بررسی قرار گرفته از طریق رسانه های مختلف جهان اسلام نشر می شود، لذا تأثیرات خاص خود را بر ملت های مسلمان و کشورهای اسلامی خواهد داشت.

به گفته این عالم برجسته دینی، در جنگ ۵۱ روزه غزه، دو هزار نفر کشته و ده هزار تن دیگر زخمی شدند، که این رقم زیادی است. اگر گروه حماس امکانات موشکی بالایی می داشت، اسراییل به آسانی نمیتوانست این همه تلفات و خسارات به غزه وارد کند.
او تصریح کرد: با آنکه مردم فلسطین مقاومت بسیار کردند و تلفات زیادی هم دادند، ولی متاسفانه دولت های اسلامی در سطح بین المللی ساکت ماندند و ترسیدند و حتی محکوم هم نکردند. زیرا اگر این قضیه از سوی همه کشورهای اسلامی در شورای امنیت و سازمان ملل مطرح میشد، مردم غزه این همه تلفات نمی دادند.
آیت الله محسنی در رابطه با حمایت های کشورهای غربی و عربی از جنایات اسراییل، گفت: کشورهای غربی که نه ملت و نه دولت اشان اسلامی است به دنبال اسلام ستیزی هستند، اما متأسفانه در این میان کشورهای بزرگ عربی نیز به پیروی کورکورانه از کشورهای غربی، از اسراییل حمایت می کنند و در بین کشورهای اسلامی به دنبال تفرقه افکنی هستند.
به گفته ایشان، حتی بین خود فلسطینیان اختلاف بسیار است همان طور که دیدیم در این نشست امروز از حزب جهاد اسلامی اشتراک کرده بودند، اما از حماس شخص خاصی حضور نداشت، که این اختلافات نیز نتیجه اختلاف افکنی های غربی ها است.
رئیس شورای علمای شیعه افغانستان علاوه کرد: رسانه ها باید در راستای ترویج فرهنگ مظالمی که بر فلسطینیان توسط اسراییل شده است تلاش کنند و در سطح بین المللی منتشر سازند تا انگیزه آزادسازی قدس فراگیر شود.
بنیانگذار حوزه علمیه خاتم النبیین(ص) در رابطه با نقش علمای افغانستان در حمایت از مردم فلسطین گفت: علمای افغانستان نیز مانند سایر کشورهای عراق و هند و ایران و آسیای میانه و… در راستای افشای مظالم اسرائیل در رسانه های کشور تلاش زیادی نموده اند و این موضوع در افغانستان کاملا رسانه ای شده است و در بین مردم موفق نیز بوده است، به طوری که مردم افغانستان علیرغم اینکه با مشکلات سیاسی و اقتصادی و امنیتی جامعه خود درگیر بوده اند، روز جهانی قدس را با راه پیمایی های مختلف بر ضد اسرائیل و امریکا گرامی داشته اند و حتی با محکوم نمودن جنایات اخیر اسرائیل به مردم بی دفاع غزه، حمایت همیشگی خود را از ملت فلسطین اعلام نمودند.
این همایش با حضور آیت‌الله اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، علامه شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب‌الله، آیت الله محسنی از افغانستان، علامه شیخ احمد الزین رئیس شورای امنای تجمع علمای مسلمین و نمایندگانی از جنبش جهاد اسلامی و همچنین علمایی از کشورهای پاکستان، لبنان، عراق، فلسطین، تونس، سوریه، آذربایجان، تاجیکستان، هند، اردن، ترکیه، بحرین و دیگر کشورهای اسلامی برگزار شده است.
مراسم پایانی همایش نیز عصر فردا با سخنرانی دبیر کل اتحادیه دانشگاه‌های جهان اسلام، دبیر کل سازمان بین‌المللی اخوان‌المسلمین و آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود.

مطالب مشابه