نمایش نوار ابزار

هتک حرمت به پیامبر اسلام(ص) بی‌حرمتی به تمام ادیان الهی و موحد

چهارشنبه ۸ دلو ۱۳۹۳

 روز چهارشنبه( ٧ جنوری)، سعید و شریف کواشی به دفتر نشریه شارلی ابدو، مجله فکاهی، در پاریس حمله کردند و دوازده نفر از جمله تعدادی از کارکنان آن نشریه را به ضرب گلوله کشتند. سپس گزارش شد که این حمله در اعتراض به چاپ کاریکاتور پیامبر اسلام از سوی این مجله بود.
القاعده یمن مسئولیت حمله به دفتر مجله فرانسوی شارلی ابدو را به عهده گرفت. در شماره هفته بعد از این حمله هم کاریکاتوری از پیامبر اسلام چاپ شد که در آن او پلاکاردی در دست دارد که می‌گوید: «من شارلی هستم.» روی سر او هم نوشته شده بود:‌ همه بخشوده می شوند.

توهین به شخصیت بزرگ پیامبر اکرم حضرت محمد(ص) توسط نشریه شارلی ابدو در کشوری که آن را مهد آزادی بیان می دانند در واقع توهین به اعتقادات یک و نیم میلیارد مسلمان و پیروان سایر ادیان الهی است.

زیرا پیامبر اکرم(ص) فقط به مسلمانان تعلق ندارند بلکه همه اندیشمندان، شخصیت های بزرگ و انسان های اصیل و اخلاق گرا، در سراسر جهان و در زمان های مختلف تاریخی به آن حضرت احترام می گذارند؛ لذا توهین به پیامبر رحمت و انسانیت به هر بهانه ای، محکوم است.

شهرهای مختلف کشورمان روز جمعه شاهد تظاهرات گسترده مردم در اعتراض به بازنشر کاریکاتور پیامبر اسلام در مجله شارلی ابدو در فرانسه بود.
هزاران تن در کابل، هرات، غزنی و پکتیا به سرک ها ریختند و شعارهای تندی سردادند و اعتراض‌های هرات شدیدتر از هر شهر دیگر افغانستان بود و مردم خواستار بیرون کردن سفیر فرانسه از کشور شدند.
اعتراض کنندگان در کابل، تکثیر میلیونی مجله شارلی ابدو با کاریکاتور پیامبر اسلام و شرکت سران جهان در راهپیمایی پاریس را نوعی اعلام جنگ با مسلمان‌ها خواندند.
قبل از ظهر جمعه 3 دلو 1393 خورشیدی مولوی حبیب الله حسام رئیس شورای اخوت اسلامی در همایش مردمی به همین مناسبت در مسجد میلاد النبی(ص) طی سخنان اعتراض انگیز گفت: صهیونیست ها و کشورهای استعمارگر در پشت پرده چاپ این کاریکاتور قرار دارند، تا عقیده و باور مسلمانان را جریحه دار کرده و واکنش مسلمانان را در جامعه اروپا طوری تبیین کنند که اسلام دین جنگ و خشونت است.

وی تاکید کرد: اقدام توهین آمیز نشریه فرانسوی «شارلی» با هدف جلوگیری از توسعه اسلام در کشورهای اروپایی صورت گرفته است.

رییس شورای اخوت اسلامی افغانستان همچنین شرکت نخست وزیر رژیم صهیونیستی در راهپیمایی دفاع از آزادی بیان در پاریس را خنده دار خواند و گفت: صهیونیست ها در حالی در این راهپیمایی شرکت کردند که در پشت پرده حمله به نشریه «شارلی» بودند و در مقاطع مختلف علیه اسلام توطئه هایی انجام داده اند.

این عالم دینی افغانستان از جامعه اسلامی خواست در برابر این توطئه ها بیدار، منسجم و هوشیارانه عمل کنند.

وی خواستار اتحاد کشورهای اسلامی شد و همچنین از فرانسه نیز خواست کرامت انسانی را پاس بدارد و در مقابل توهین به ادیان الهی واکنش نشان دهد.

لذا هتک حرمت به پیامبر اسلام(ص) بی‌حرمتی به تمام ادیان الهی و انسان‌های مؤمن و موحد می باشد، باید هتک حرمت به پیامبر اسلام(ص) را با اظهار انزجار و تنفرمان محکوم کنیم؛ چرا که پیامبر اسلام(ص) ثمره و تکمیل کننده رسالت الهی است.

قطعا تمام موحدان و کسانی که معتقد به خداوند هستند انزجار خود را نسبت به کسانی که به بهانه حقوق بشر به پیامبر  اسلام(ص) توهین کردند نشان می‌دهند و خشم ملت های مسلمان جزء با مجازات عاملان این اهانت، فروکش نخواهد کرد.

مطالب مشابه