نمایش نوار ابزار

پنچمین نشست نخبگان پیرامون فاجعه عاشورای 1433 هجری قمری

پنجشنبه ۱۵ جدی ۱۳۹۰

  پنجمین  نشست نخبگان، بعد از ظهر روز شنبه موزخ 13 جدی ۱۳۹۰ در دفتر بنیاد فرهنگی، تبلیغی پیامبراعظم(ص) با حضور جمعی از علماء پیرامون  برگزاری سمینار بررسی حادثه عاشورای 1433 هجری قمری و برپایی ده همایش مردمی  در ده منطقه شهرکابل برگزار گردید.

در این جلسه یاد آوری از حادثه غم انگیز عاشورای امسال به میان آمد و گفته شد، در عاشورای امسال  بسیار حادثه دردناکی بوقوع پیوست و هرکدام  به نوبه خود ضمن تسلیت  به تمام بازماندگان و خانواده ی شهدا گفتند، انشاالله آن شهدای عزیز در جایگاه یاران امام حسین(ع) قرار گیرند.

قساوت کم سابقه و بی توجهی حکومت در رابطه با شهدای عاشورا

در جلسه گفته شد دقایقی بعد از انفجار، در فلمی دیده می شود که  اجساد شهداء و زخمی ها  که در موترها مثل گوسفند انداخته می شد و این گونه برخورد، برخورد انسانی نبوده است.

همچنین گفته شد که آقای کرزی پس از نا تمام گذاشتن سفرش به لندن و برگشت به کابل، روز یازدهم محرم  به شفاخانه ایمرجنسی کابل آمده  و با افرادی که در حمله انتحاری روز عاشورا در کابل زخمی شدند دیدار کرد، رییس جمهور در شفاخانه ایمرجنسی در صحبت با خبرنگاران، مسوولیت این رویداد را به عهده گروه تندرو پاکستانی معروف  به لشکر جنگهوی دانست و اظهار داشت که بخاطر دشمنی با اسلام و انسان صورت  گرفته است و کرزی اظهار داشت که این مساله را ما با دقت بررسی می کنیم و با حکومت پاکستان در این مورد صحبت خواهیم کرد و به گفته اعضای جلسه نخبگان حکومت تا کنون در این زمینه کوتاهی نموده است.

انتقاد بر موضعگیری ضعیف برخی علماء

در این جلسه تأکید شد کسانیکه این حملات را انجام داده اند، دشمنان مسلمانان هستند و این جنایت در روز عاشورا  علیه مسلمانان صورت گرفته است.

از یکسو نباید بعضی مراکز متعلق به برخی بزرگان در شام غریبان تعطیل می گردید، شام غریبان غمبارترین شبی در تاریخ مصائب آل رسول(ص) بوده  است که زینب(س) در فراق عزیز ترین شخصی که جسدش در صحرای کربلا افتاده بود، از ظهر عاشورا بدینسو مصائب بر خاندان پیامبر(ص) آغاز گردیده بود.

از سوی دیگر روز چهار شنبه گذشته 7 جدی که چهارتن از نمایندگان شورای علمای شیعه ملاقات خصوصی با  رئیس جمهور کرزی داشتند، نباید موضیعگیری ضعیف صورت می گرفت و به خواسته های شخصی و کوچک پرداخته می شد.

در این جلسه علماء راجع به محتوای قطعنامه سمینار و امضاء طومار دادخواهی از سوی خانواده های شهداء، علماء و نهادهای علمی، سیاسی و فرهنگی به بحث گرفته شد و  نکاتی را به تصویب رسانیدند.

مطالب مشابه