نمایش نوار ابزار

پیام نوروزی الحاج ستر جنرال سید حسین انوری

چهارشنبه ۳۰ حوت ۱۳۹۱

پیام نوروزی الحاج ستر جنرال سید حسین انوری

رئیس شورای  رهبری حزب حرکت اسلامی افغانستان

بسم الله الرحمن الرحیم

يا مقلب القلوب و الابصار         يا مدبر الليل و النهار

يا محول الحول و الاحوال      حول حالنا الي احسن الحال

بار دیگر جلوه صنع بیکران ایزد در باز آفرینی زندگی طبیعت پدید آمد و قلم خلقت کردگار پیام نوید بخش زندگی را بر کالبد زمین، نقش نگار زد و طنین ترنم سرود امید با نغمه بلبلان دوباره فضای زندگی انسان ها را پر کرد و آسمان سخاوت مندانه گرانبها ترین گوهر خود را بر خاکیان ارزانی داشت. خداوند منَان را سپاسگذارم كه مهلتم داد و  حياتم بخشيد تا بار ديگر یک سال نو دیگر  را به مردم  متدين و شهيد پرور افغانستان از صميم قلب تبريك و تهنيت گفته، این سال را برای آنان سال  پر ازصلح، آرامش، ترقي و تعالي آرزو نمایم.

این فرصت را غنیمت میدانم تا نکاتی را پیرامون مسائل که در سال نو پیش رو داریم یاد آور گردم:

مهم ترین حادثه سیاسی سال 1392هجری شمسی، انتخابات ریاست جمهوری خواهد بود که آن را یک تحول بنیادین و اساسی دانست؛ بناء ملت مسلمان افغانستان با هوشمندی تمام فردی را نتخاب نمایند که به ارزشهای دینی و ملی اعتقاد وپا بندی داشته باشد.

بی تردید در سال جاری یکی از موضوعات قابل توجه برای ملت شریف افغانستان صلح می باشد، زیرا  مردم ما دیگر از جنگ، ناآرامی، مهاجرت و نا امنی به ستوه آمده اند و خواهان صلح و آرامش بوده و بجاست در چنین زمانی تلاش صورت گیرد تا با یک مکانیزم و رویکرد ملی از آدرس واحد با طالبان، حزب اسلامی و دیگر جناح های مخالف حکومت مذاکره صورت گرفته تا به یک صلح واقعی دست یابیم.

در یازده سال گذشته، ما از نحوه حکومت و دولت داری تجربه ی تلخی داشته ایم؛ چون فساد گسترده در بدنه حکومت؛ از بزرگترین عناصر آن تا کوچک ترین یافته هایش، عدم تطبیق قانون در سطوح مختلف حکومتی، از جمله معیار استخدام افراد در بدنه حکومت زیر نام قومیت، که نه تنها به روحیه و انگیزه وحدت ملی لطمه زده که  زمینه تعصبات را به سمت قومی و قبیله ای شدن بیش از پیش برجسته ساخته است.

لذا  قانون اساسی کشور، دولت را موظف به تامین عدالت اجتماعی، تحقق انکشاف متوازن و ترویج شایسته سالاری در کشور را مشخص نموده  است. و برحکومت است که ازتمامی اقوام و ملیت های  تابع به دور از هرگونه گرایش نمایندگی نماید که خلاف آن مغایر با دستورات دین مقدس اسلام و قانون اساسی کشور خواهد بود.

و برجوانان ماست که در اوضاع سر گشته کنونی وشرايط بحرانی فعلی کشور دستخوش سیاست بازی های غلط برخی سیاستمداران نفاق افگن نگردیده با ژرف نگری در مسير بلند بردن آگاهی به پيش روند و زمینه ساز افغانستان نوین برمبنای وحدت ملی و به دور از تفکرات شیطانی آن عده از سران امور که طی سالیان متمادی شیرازه وحدت ملی را برهم زده اند گردند.

موضوع دیگری که نگرانی و تشیویش را برای ملت مسلمان ما ایجاد نموده قضیه پس از   2014 می باشد، باید به وضاحت اذعان نمود، هرگاه جامعه بین المللی بویژه ایالات متحده به وعده های شان مبنی بر تجهیز و تمویل نیروهای امنیتی افغانستان صادقانه عمل نمایند و حکومت نیز اگر توجه جدی به تأمین امنیت داشته باشد مشکل جدی پیش نخواهد آمد. بجا خواهد بود که جانب طالبان و  حزب اسلامی(حکمتیار)  هم از این فرصت استفاده نموده و به پروسه صلح که متضمن حقوق حقه همه اقشار ملت مسلمان افغانستان می باشد تن در دهند.

مورد اخیر که می خواهم یاد آوری نمایم که در این یازده سال مورد بی مهری دولت مردان ما قرار گرفته است، مسئله ی رسیدگی و دلجویی از خانواده های شهدا، معلولین، بیوگان و ایتام می باشد، باید مورد  توجه جدی حکومت قرار گیرد.

من به آینده ی کشور و مردمم امید وار و خوشبین هستم و از دربار ایزد منان امید دارم که این سال سال مملو از برکت و رحمت خداوند و سال عاری از جنگ و خون ریزی، تباهی و مهاجرت و سال عاری از انواع خشونت برای ملتم باشد.

در اخیر یکبار دیگر حلول سال نو(1392) را به کافه ملت شهید پرور و مجاهد افغانستان تهنیت و شاد باش عرض می کنم.

ومن الله توفيق

سيد حسين انوري

رئيس شوراي رهبري حزب حرکت اسلامی افغانستان

و نماینده مردم کابل در شورای ملی