نمایش نوار ابزار

چهار مین نشست نخبگان

یکشنبه ۴ جدی ۱۳۹۰

  دشمنان اسلام و انسانیت و کوردلان منافق یک بار دیگر امت اسلامی  که بخاطر عزاداری حسین ابن علی(ع) فرزند گرامی پیامبربزرگواراسلام(ص) عزاداران حسینی درسه شهر بزرگ افغانستان شاهد حملات انتحاری بوده است.

دشمنان اسلام و افغانستان که توان دیدن تجسم عینی معنویت دینی این ملت مسلمان را نداشتند، تصمیم گرفتند تا عزاداران حسینی را علاوه بر تعزیه عاشورا به عزای عزیزان شان نیز بنشانند تا با اینگونه دسیسه های شیطانی بتوانند مردم را از ادامه عزاداری شان منصرف سازند. اما نمی دانند که این مردم هرچند در راه اعتقادات شان خون بدهند مصمم تر می شوند و به مبارزه شان علیه دشمنان اسلام و منافقان کوردل و از دین برگشته ها جدی تر از قبل ادامه می دهند.

در چهارمین نشست نخبگان، بعد از ظهر روز شنبه موزخ 3 جدی 1390 با شرکت ائمه مساجد در حسینیه عمومی قلعه فتح الله (مدرسه مهدیه حضرت آیت الله شیخ محمد امین افشار شهید) جلسه مشورتی جهت تجلیل از شهداء عاشورا در کابل، مزار شریف و قندهار از سوی علما‌ء و نهادهای علمی و فرهنگی کابل برگزار گردید.
علمای حاضر در این جلسه پیرامون حملات روز عاشورای امسال در کابل(زیارت ابوالفضل)، مزار شریف و قندهار که بیش از سه صد تن کشته و زخمی بجا گذاشت و با واکنشهای مردمی ونهادهای مختلف داخلی و خارجی مواجه شد، علاوه برتقبیح نمودن جنايت خونبارتروريستي به عزاداران حسيني  راجع به این فاجعه هولناک اظهار نمودند که با کمال تأسف حتی دولت حاضر نشد عزای عمومی اعلام نماید و همچنین در مورد غفلت نمودن دولت جهت تأمین امنیت، بی توجهی و فعال نبودن کمیسیونی مرکب از علماء و نهادهای امنیتی و… بحث و تحلیل صورت گرفت.

پس از بررسی حادثه المناک عاشورای امسال در افغانستان و نقاط ضعف حکومت و برخی بزرگان ستاد مشترک مردمی و نمایندگان مراکز علمی و فرهنگی، اجزاب سیاسی و نهادهای اجتماعی تشکیل یافت و فیصله به عمل آمد تا از همین تاریخ به بعد این ستاد طرح جامع جهت تجلیل از شهدای عاشورای افغانستان را عملا آغاز نموده و در آینده نزدیک اعلام موضع گردد.

مطالب مشابه