نمایش نوار ابزار

گرامی داشت هفته وحدت و سالگرد میلاد پیامبر گرامی اسلام(ص) در افغانستان

چهارشنبه ۱۷ جدی ۱۳۹۳

رئیس دارالانشای شورای اخوت اسلامی افغانستان تاکید کرد: پیامبر گرامی اسلام(ص) نماد وحدت، رحمت و اخوت است و همه بشر بویژه مسلمانان باید سیره ایشان را سرمشق زندگی خود قرار دهند.

حجت الاسلام سید جعفر عادلی حسینی در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری با اشاره به اینکه این هفته از سوی وزارت حج و اوقاف افغانستان به نام هفته رحمت للعالمین نامگذاری شده و به برگزاری هر چه باشکوهتر مراسم ویژه سالگرد میلاد پیامبر رحمت تاکید شده گفت: در هفته وحدت و سالگرد میلاد پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد “صلی الله علیه و آله وسلم” قرار داریم و باید از آن بهترین بهره را ببریم.

وی یادآور شد که حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران از دوازدهم تا هفدهم ربیع الاول را که دو روایت در بین مسلمانان اهل تسنن و اهل تشیع در مورد میلاد پیامبر رحمت للعالمین وجود دارد تحت عنوان هفته وحدت نامگذاری کردند.

این عضو شورای اخوت اسلامی افغانستان بیان داشت که پیامبر گرامی اسلام واقعاً نماد و مایه رحمت، وحدت و اخوت بود چنانچه در قرآن کریم هم به رحمت للعالمین بودن ایشان اشاره شده است که این رحمت از حد و مرزهای جغرافیایی و مذهبی و دینی فراتر رفته و همه بشریت را در بر می گیرد و بلکه شامل همه موجودات می شود.

به گفته عادلی حسینی حضرت امام خمینی(ره) خواست از این دو تاریخ برای میلاد پیامبر رحمت(ص) به نحو احسن استفاده کند و این هفته را هفته وحدت بنامد. از آنجا که حضرت محمد(ص) مایه رحمت و اخوت است این امیدواری وجود دارد که مسلمانان هم از این فرصت استفاده کنند و از روش، رفتار و اخلاق پیامبر بهره برده و آن را سرمشق زندگی خود قرار دهند.

این روحانی افغان اظهار داشت: در هر سال یک هفته که تاکید موکد بر وحدت مسلمین می شود فرصت مناسبی است تا مسلمانان از آن استفاده کنند و ضمن آشنایی با زندگانی و شیوه و سیره پیامبر گرامی(ص) در جهت سرمشق قرار دادن و رفتار مطابق آن تلاش کنند.

وی اضافه کرد: شورای اخوت اسلامی افغانستان هم در ادامه سمینارهای سال های قبل روز دوشنبه سمیناری برگزار می کند تحت عنوان “رسالت علما، وحدت امت اسلامی”، چون این وظیفه علمای جهان اسلام است که ضرورت وحدت اسلامی را به مردم بشناسانند و امیدوار هستیم که علما و روحانیون بتوانند در این راستا به وظایف خود عمل کنند.

منبع: رادیو دری، مشهد مقدس

تهیه و تنظیم گزارش: سید عباس حسینی

مطالب مشابه