نمایش نوار ابزار

تبلور عيني حمايت مردم افغانستان از روز جهاني قدس

پنجشنبه ۲۲ میزان ۱۳۸۹

 

 روز جهانی قدس روزى نيست که فقط اختصاص به قدس داشته باشد؛ بلکه روز مقابله مستضعفين با مستکبرين و روز حمایت ملت های مسلمان از مظلومین فلسطینی که زير فشار ظلم صهیونیست ها و حامیان آن (امريکا، انگلس و …) قرار داردند هست؛ روز جهانی قدس روزى است که بايد مستضعفين در مقابل مستکبرين مجهز شوند و دماغ مستکبرين را به خاک بمالند، روزجهانی قدس، روزى است که میان منافقين و متعهدين مسلمان فاصله ایجاد خواهد شد، متعهدين امروز را روز قدس مى دانند و عمل مى کنند به آنچه که بايد انجام دهند، و منافقين و آنهائى که با ابر قدرتها در زير پرده معاملات پنهانی و با اسرائيل دوستى دارند در اين روز بى تفاوت هستند و يا ملت ها را نمى گذارند که تظاهرات کنند.

بنابراین مردم افغانستان در جمعه اخیر ماه مبارک رمضان، فرصت را مغتنم شمرده علاوه بر درک اهمیت حمایت از مردم فلسطین، به تاسی از فرمان امام خمینی(ره) به استقبال روز جهانی قدس رفتند و امسال بیشتر از گذشته  و گسترده تر از سال های قبل،  با حضور فشرده در راهپیمایی روز جهانی قدس به نمایش گذاشتند.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدهادی «هادی» رئیس بنیاد فرهنگی، تبلیغی پیامبراعظم(ص) از سوی اهل تشیع و ملا تاج محمد مجاهد، عضو پارلمان وموسس بنیاد علمای افغانستان و انجنیر احمدشاه احمد زی، رهبر حزب اقتدار اسلامی و عضو جبهه صلح وتفاهم از سوی اهل تسنن رهبری گردهمایی روزجهانی قدس  زیرنام «کمیسیون برگزاری روزجهانی قدس» را در کابل پیش می بردند.

کمیسیون برگزاری روزجهانی قدس از تاریخ 6 / 6 / 1388 با شرکت سید محمدهادی«هادی»، ملا تاج محمد مجاهد، سید جعفرعادلی«حسینی»، مولوی حبیب الله حسام، شیخ حسین نوری، انجنیر احمدشاه احمدزی، استاد حلیم، انجنیر نجیب و استاد عبدالوکیل عیار به ریاست سید محمد هادی«هادی» تا جمعه اخیر ماه رمضان جلسات متعددی صورت گرفته و در نتیجه گردهمایی بزرگ روز جهاني قدس، جمعه اخیر ماه رمضان،  بعد از نماز جمعه با حضور نزدیک ده هزار نفر نمازگزاران در گردنه  باغ بالا مقابل مسجد میلاد النبی(ص)  برگزار شد.

همچنین عصر چهارشنبه 26 رمضان نشست توجیهی  اعضای کمیسیون برگزاری روزجهانی قدس در هوتل انصاف شهرکابل  با ائمه جمعه و جماعات برپاگردید که در این  نشست مولوی حبیب الله حسام، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدهادی«هادی» و انجنیر احمدشاه احمدزی صحبت نمودند.

 در این نشست مولوی حبیب الله حسام، گفت: بیشترین پیامبران خداوند در سرزمین قدس توسط یهودیان و دشمنان اسلام به شهادت رسیده اند و تعدادی آواره شده اند.

به گفته مولوی حسام، امروز تاریخ سرزمین فلسطین وقدس شریف در ذهن تمام مسلمانان جهان زنده است و حمایت از بیت المقدس، نه حمایت از بنیانگذار روز جهانی قدس حضرت امام خمینی(ره) و نه از مردم عرب است، بلکه دفاع از قدس شریف است.

وی با تاکید بر این که مردم کشورهای عربی طرفداران مبارزه علیه اشغالگری هستند افزود: قدس شریف را سردمداران عربی خراب کرده که از توطیه های صهیونیست ها وآ مریکا هراس دارند.

«حسام» با اشاره به جنگ 33 روزه حزب الله لبنان تصریح کرد: این جنگ نشان داد که اسلام در تمام ابعاد پیروز است و اسرائیل، آمریکا و انگلیس دشمن اسلام بوده و هستند.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد هادی«هادی» گفت: با گذشت بيش از شصت سال  از اشغال فلسطين بويژه در نوار غزه و ارتکاب جنايات ضد بشري صهیونیست ها، تخريب گسترده زيرساخت‌هاي اقتصادي و يهودي‌سازي فلسطين، اين سرزمين همچنان شاهد اقدامات تروريستي و نژادپرستانه رژيم صهيونيستي در کشتار مردم بي‌دفاع به ويژه زنان و کودکان، محاصره‌ گسترده مناطق فلسطيني و قدس شريف است.
رئیس بنیاد فرهنگی، تبلیغی پیامبر اعظم(ص) در پایان صحبت هایش با اعلام این که موضوع قدس و فلسطین مربوط به همه مسلمانان جهان است، از مردم مسلمان افغانستان خواست با شرکت در گردهمایی روز جهانی قدس در روز جمعه اخیر ماه رمضان( 28 ماه مبارک رمضان) از این روز تجلیل کنند.

انجنیر احمدشاه احمدزی، رهبر حزب اقتدار اسلامی در این نشست گفت: در وضعيتي كه ما شاهد وقوع زشت‌ترين جنايت‌هاي تاريخي از طرف صهیونیست های غاصب  در حق ملت مظلوم و بي‌دفاع فلسطین هستيم و فلسطینیان نیز امروز چشم اميد به حمايت‌ برادران مسلمان خود دوخته است، امیدوارم روزجمعه اخیر ماه مبارک رمضان در تجلیل از روزجهانی قدس با اظهار انزجار و تنفر، دفاع از قدس شریف و فلسطین مظلوم را سر داده و مواضع خود را اعلام بدارید.

28 رمضان بعد از نماز جمعه شرکت کننده گان در گردهمایی تجلیل از روز جهانی قدس در مقابل مسجد میلاد النبی(ص) واقع در باغ بالا خواستار احقاق حقوق ملت فلسطین شدند.

   در اين مراسم شركت كنندگان با سردادن شعارهاي مرگ بر اسرائيل، مرگ بر آمريكا و مرگ بر انگليس نهايت تنفر و انزجار خود را از رژيم صهيونيستي و حاميانش اعلام كردند.
مسلمانان شركت كننده در گردهمایی روز جهاني قدس، با در دست داشتن پرچم هاي الله اكبر و شعارهاي حمايت از مردم فلسطين، حمايت خود را از مردم بي گناه فلسطين اعلام داشتند.
مردم خشمگين افغانستان با محكوم كردن عملكردهاي رژيم صهيونيستي، پرچم اين رژيم را در مقابل دوربين رسانه هاي خارجی و داخلي به نشانه نفرت و انزجار به آتش كشيدند.
بر خلاف سال‌هاي گذشته، امسال زنان نيز در گراميداشت اين روز شركت چشمگيري داشتند.

سخنرانان اين گردهمايی، ضمن قدردانی از مبارزات خستگی ناپذير فلسطينيان در برابر رژيم صهيونيستی، خواستار همبستگی و همسويی بيشتر ميان مسلمانان جهان شدند.

در آغاز حجت الاسلام والمسلمین سید جعفرعادلی«حسینی» منشی اول شورای اخوت اسلامی افغانستان گفت:

روزجهانی قدس، روزحمایت از مردم مظلوم فلسطین و روند همبستگی مسلمانان جهان است و نخستین اهمیت این روز اینکه: قدس،  مسجد الاقصي قبله اول مسلمانان و محل معراج رسول گرامي اسلام(ص) و مدفن تعدادي از پيامبران الهي است که قرآن كريم در اولين آيه از سوره اسراء به اهميت اين مسجد اشاره نموده: « سُبْحَانَ الَّذِي أَسْرَى بِعَبْدِهِ لَيْلاً مِّنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ إِلَى الْمَسْجِدِ الأَقْصَى…» خدای سبحان را شاکریم که بار دیگر با قلوبی سرشار از معنویت و درک لیالی قدر و ضیافت الهی، به ما توفیق داد تا در جمعة آخر ماه مبارک رمضان، همگام با مسلمین جهان با حضور در منظومة حمایت از قدس شریف و ملت مسلمان و مظلوم فلسطین بر مدار مسجدالاقصی، نخستین قبلة مسلمین در اجرای این وظیفة الهی و انسانی قیام نماییم.

اینک؛  شورای اخوت اسلامی، جبهه صلح وتفاهم، بنیاد فرهنگی، تبلیغی پیامبراعظم(ص)، بنیاد علمای افغانستان، شوراى کابل و نهاد های همسو و آحاد ملت مسلمان افغانستان تحت عنوان  کمیسیون برگزاری روزجهانی قدس در افغانستان این روز را تجلیل و همبستگی خویش را با ملت مظلوم فلسطین اعلام می دارد.

آری!  اکنون روز جهانی قدس نماد وحدت و یکپارچگی جهان اسلام و خروش عالمگیر مسلمین در حمایت از آرمان ملت مظلوم و بی دفاع فلسطین،    می رود تا هر سال با شکوه تر از گذشته، عزم و ارادة مسلمین و جهانیان را متجلی سازد.
در چنین روزی فرصت بسیار بزرگی برای اعلام مواضع جهان اسلام در مقابل غاصبان قدس و نهادینه سازی فریاد حمایت از حقوق مردم فلسطین، در پهنة عالم فراهم آمده است، ملت مسلمان افغانستان، مسألة فلسطین را به عنوان مسألة اصلی منطقه و جهان اسلام، در برابر نظام سلطه و زورگویی های غرب و صهیونیسم دانسته و همصدا با همة مسلمانان غیور و ظلم ستیز در سراسر دنیا طنین دفاع از قدس شریف و فلسطین مظلوم را سر داده و با شرکت در گردهمایی روز جهانی قدس با فریاد مرک براسرائل مواضع خود را اعلام می دارند.

سخنران اول این گردهمایی حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای هادی، رئیس بنیاد فرهنگی، تبلیغی پیامبر اعظم(ص) و عضو شورای اخوت اسلامی بود، وی ضمن قدردانی از حضور گسترده مردم به حمایت مظلومین فلسطینی گفت:

من از سوی کمیسیون برگزاری روزجهانی قدس، از شرکت اندیشمندان، نخبگان، اصحاب رسانه، محصلین و آحاد ملت شهید پرور کابل در این گردهمایی که بمناسبت تجلیل از روز جهانی قدس شرکت نموده اید و هرکدام به گونه ی جنایات رژیم اشغالگر اسرائیل را با اظهار انزجار و تنفرتان افشاء و از حقوق حقه مردم فلسطین حمایت می کنید و حضور شما در این گردهمایی با شکوه تر از گذشته می باشد،  قدردانی و سپاسگذاری می نمایم.

مسئول کمیسیون تبلیغات شورای علمای شیعه  اظهار نمود: همه می دانیم که فسلطین زخم نا سور پیکر اسلام است وقدس شریف نخستین قبله مسلمین است واین حق امت اسلامی در سراسر جهان است که از نخستین قبله مسلمین و مردم مظلوم فلسطین حمایت و دفاع نمایند.

با گذشت بيش از نيم قرن از اشغال سازمان يافته فلسطين بويژه در نوار غزه و ارتکاب جنايات ضدبشري، قطع ورود موادغذايي، دارويي و سوخت به اين مناطق، توسعه شهرک‌هاي صهيونيست‌نشين، تخريب گسترده زيرساخت‌هاي اقتصادي و يهودي‌سازي فلسطين، اين سرزمين همچنان شاهد اقدامات تروريستي و نژادپرستانه رژيم صهيونيستي در کشتار مردم بي‌دفاع به ويژه زنان و کودکان، محاصره‌ گسترده مناطق فلسطيني و قدس شريف است.

همه می دانیم که اسرائیل اداره تروریستی است که از آغاز تولدش به هدف جنایت، فتنه، کشتار و قتل عام به میان آمده و اسرائل غاصب برمردم مظلوم فلسطین ستم روا می دارد.  ملت مسلمان افغانستان همانند همه ملت های اسلامی معتقد است که جنایات اسرائل در فسلطین  و لبنان جنایات جنگی است و چشم سازمان ملل و حقوق بشر، حقوق زن و حقوق اطفال کور است وحقوق انسانیت بار بار زیر پا گردیده و ما آن را محکوم می کنیم و آنچه وظیفه ملت و دولت های مسلمان است باید در دفاع از مردم مظلوم فلسطین همبستگی، همدلی  و اخوت خود را حفظ نموده  و اظهار انزجار و تنفرشان را از جنایت کاران، اسرائیلی، امریکایی و انگلسی اعلام دارند.

احمد شاه احمدزي  رهبر حزب اقتدار اسلامي  و عضو جبهه صلح و تفاهم، يكي ديگر از سخنرانان این گردهمايي بود؛ او روز جهاني قدس را نمونه‌اي ازعقايد جهادي مسلمانان و آرمان شهداي افغانستان دانست و اظهار داشت: ما به رژيم صهيونيستي و حاميان آنان هشدار مي دهيم كه امت هاي اسلامي امروز بيدار هستند و جوانان براي قرباني در راه اسلام حاضر هستند.
وي تاكيد كرد: جوانان مسلمان افغانستان از اين ظلم و تعدي كه بر ملت مظلوم فلسطين روا شده است، خشمگين هستند و صهيونيست به رهبري آمريكا و انگليس بايد از ظلم روا شده بر مردم فلسطين اجتناب كنند.
احمدزي گفت: روحيه جهادي نياكان و شهداء، در رگ جوانان افغانستان به جوش آمده است و آنان مطمئن باشند كه اين ملت، ملت شهيد پرور است و از شهادت استقبال مي كند.
وي تصريح كرد: در افغانستان مصيبت هايي از سوي سردمداران ظلم و ستم روا داشته شده است كه راه رهايي از اين معضل اتحاد مسلمانان دانست.
رهبر حزب اقتدار اسلامي تاكيد كرد: با آنچه كه غرب امروز به نام شيعه و سني، تفرقه‌هاي حزبي، ترويج بي‌حجابي و غيره در افغانستان به راه انداخته است، بايد مبارزه كرد و اين دخالت بي معنا و پوچ غرب در افغانستان بايد با شكست مواجه شود.
احمد زي اظهار داشت كه علائم شكست نيروهاي غربي و خارجي در افغانستان ظاهر شده است و فقط همت و حركت مسلمانان را مي خواهد.
وي افزود: زن و مرد، پير و جوان بايد براي بر انداختن اين فرهنگ غير اسلامي قيام كنند.

محمد اكبري  رهبر حزب وحدت ملي  افغانستان، يكي ديگر از سخنرانان؛ قدس را قلب مسلمان ها دانست و اظهار داشت: همه بايد در آزادي اين قلبي كه در پنجه خونين صهيونيست به اسارت به سر مي برد و صهيونيست در صدد تخريب آن (بيت المقدس) بر آمده است بپا خيزيم.
محمد اكبري تاكيد كرد: مردم بايد همه باهم با تمام توان براي آزادي قدس و برقراري صلح عادلانه در فلسطين تلاش نمايند و از آزادي اين سرزمين حمايت كنند.
اكبري افزود: چرا مسلمان ها با اين جمعيت عظيم، در دفاع از خود و برادران ديني خود عاجز مانده‌اند؟ چرا مردم فلسطين در خانه خود شكنجه و كشته مي شوند؟ و چرا در فلسطين صلح عادلانه برقرار نمي شود؟
اين فعال سياسي عامل اين مشكلات را مقررات غير عادلانه بين المللي كه بيشتر توسط صاحبان زر و زور تدوين و تهيه شده است، ذكركرد و گفت: امروز بيشتر كشورهاي اسلامي نمي توانند كه خود تصميم بگيرند و مستقلانه عمل كنند، بلكه اين تصميم توسط غول هاي قدرت به آنان ديكته مي شود.
وي در بخشي از سخنان خود گفت: زمامداران نالايق و بي‌كفايت و وابسته به استكبار جهاني برخي از كشورهاي مسلمان نه تنها براي آزادي قدس تلاش نكرده اند بلكه سدي بوده اند در برابر آزادي اين سرزمين، آزادي قدس تنها يك راه دارد و آن بيداري و همبستگي امت اسلامي.
اين فعال سياسي اظهار داشت: حمايت آمريكا و انگليس از رژيم صهيونيستي سبب شده است كه اين رژيم به هيچ صلحي تن ندهد.
اكبري رژيم صهيونيستي را يك حكومت نامشروع، اشغالگر و تروريست خواند و گفت: بايد همبستگي و آگاهي مسلمانان به حدي برسد كه به حاميان رژيم صهيونيستي پيام داده شود كه شما با چند زمامدار مرتجع طرف نيستيد بلكه با ملت هاي مسلمان، نسل آگاه و تحصيل كرده مسلمان طرف هستيد و ترفندهاي شما ديگر راه به جايي نمي برد.
مولوی حبيب الله حسام، عضو شورای اخوت اسلامی، با حمايت از مردم فلسطين و نزديك خواندن پيروزي مسلمانان در سراسر جهان عليه استكبار جهاني، از شركت كنندگان خواست تا از خشونت خودداري كنند.
اين روحاني برجسته اهل سنت، بروز خشونت را به نفع آمريكا و اسرائيل دانست و گفت كه اين عمل باعث شادي دشمنان اسلام مي شود.
حبيب الله حسام خشونت را فرهنگ تحميل شده غرب بر مسلمانان دانست و اظهارداشت كه دين اسلام دين صلح و آسايش است، نه دين ظلم و ستمگري.
آيت‌الله سيد محسن حجت، از علمای برجسته دينی افغانستان با حضور در اين گردهم‌آيی طی سخنانی گفت: اگر مقاومت مبارزين فلسطينی در برابر رژيم صهيونيستی نبود، امروز اين دشمن ددصفت در ديگر كشورهای اسلامی نيز قصد تجاوز داشت.

این شخصيت برجسته اهل تشيع افغانستان در بخشی دیگر از سخنانش ضمن محكوميت آمريكا و نهادهای حقوق بشر به خاموشی در برابر جنايات اسرائيليان عليه مسلمانان فلسطين خطاب به باراك اوباما، رئيس جمهور آمريكا گفت: وقتي اوباما قوانين «شخصيه احوال تشيع» را كه اجازه نمي دهد زن بدون اذن شوهر از خانه بيرون رود، درك نمي كند، فرياد كشيد كه اين قانون نفرت انگيز، مخالف حقوق بشر و ضد دموكراسي است، آيا كشته شدن هزاران زن و كودك و جوانان در فلسطين مخالف حقوق بشر نيست؟ آيا خلاف دموكراسي و خلاف انسانيت نيست؟
وي خطاب به آمريكا گفت: اگر شما كشتيد، اگر شما تاراج كرديد، آيا حقوق بشر پايمال نمي شود؟
اين عالم برجسته با اشاره به اين كه درعراق هر روز صدها نفر در ماه مبارك رمضان به خاك و خون كشيده مي شوند، تأكيد كرد كه حقوق بشر كجاست؟ آيا اين عمل خلاف دموكراسي و نفرت انگيز نيست؟
وي تاكيد كرد كه در افغانستان شهرها و مناطق مسكوني را بمباران مي كنيد، زنها و كودكان، پير و جوان شهادت مي رسانيد و ميليون ها انسان را آواره مي كنيد، اين ضد حقوق بشر نيست؟ و اين خلاف دموكراسي نيست؟ آيا اين نفرت انگيز تر از قانون احوال شخصيه اهل تشيع است؟
حجت گفت : آنچه را كه غرب و رژيم صهيونيستي انجام مي دهند خلاف دموكراسي نيست؟ بلكه زماني كه ملت مسلمان نداي اسلام سر مي دهند ضد دموكراسي است؟
اين روحاني افغان افزود: ما به رژيم صهيونيستي، آمريكا، انگليس و همه حاميان كفر و شرك اعلام مي كنيم كه بدانيد ما نياز به دموكراسي، حقوق بشر و سازمان ملل شما نداريم بلكه ما قرآن، خداي يكتا و پيامبر بزرگوار را داريم. وي گفت: اين ما بوديم و دين ما بود كه به شما تمدن، پيشرفت، انسانيت، تحصيل و علم را آموخت.
حجت خطاب به جهان غرب گفت : آن روزي كه سر افكنده و شرمسار، ذليل و خوار از كشور اسلامي افغانستان راه فرار را پيش بگيريد و اين ملت را به حال خود واگذاريد چندان دور نيست.
وي خطاب به مسئولين دولت افغانستان گفت: هر دولتي كه زير سايه آمريكا، رژيم صهيونيستي و انگليس بخواهد بر اين مردم حكمروايي كند مردم افغانستان آن حكومت را هرگز تحمل نخواهند كرد.
اين عالم برجسته خطاب به كانديداها گفت: دلخوش به پيشنهادهاي سفراي آمريكا، انگليس وديگر حاميان آنان نباشيد و اين كشورها بايد اجازه بدهند كه رايي كه مردم داده اند به كسي كه او را انتخاب كرده اند تفويض شود.
وي تاكيد كرد: در اين صورت دولت خود جوش، از درون خود مردم برخواسته و بر مردم حكومت خواهد كرد و مردم ديگر تحمل حكومت دست نشانده را ندارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ يوسف واعظی، مشاور رئيس جمهور افغانستان، برپايی روز جهانی قدس را يادآور سال‌های جهاد و مقاومت در افغانستان دانست.

وی گفت: مردم مسلمان افغانستان در آن سال‌ها بدور از هر گونه تبعيض در كنار يكديگر با هم فرياد می‌زدند كه افغانستان، كشورهای آسيای ميانه و قدس شريف را آزاد می‌كنيم و همين طور هم شد و افغانستان و آسيای ميانه را آزاد كرديم. مردم فلسطين بدانند كه ملت افغانستان در كنار شما هستند و انشاء الله به زودی قدس را هم آزاد خواهند كرد.

واعظی هدف اسرائيل و غرب را از جنگ غزه ضربه زدن به اسلام دانست و گفت: اگر هدف اسلام و تضعيف كشورهای اسلامی نبود، چرا رژيم صهيونيستی بمب‌های يك ميليون دلاری را بر روی خانه‌های 5 هزار دلاری انداخت؟

مولوی ضیاءالدین، عضو شورای اخوت اسلامی و عضو بنیاد علمای افغانستان سخنران دیگر این گردهمایی گفت: قدس در حقيقت سمبل اسلاميت قضيه فلسطين و نماد مظلوميت سرزميني است كه همواره مورد طمع و آزار استعمار در طول تاريخ بوده است.
در وضعيتي كه شاهد وقوع زشت‌ترين جنايت‌هاي تاريخي در حق ملتي بي‌دفاع هستيم، ملت مظلوم فلسطين چشم اميد به حمايت‌هاي برادران مسلمان خود دوخته است تا در نبرد حق و باطل در سرزمين پيامبران و عروجگاه نبي مكرم اسلام(ص)‌ سهمي داشته باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین استاد عرفانی، عضو مجلس سنا و رهبر حزب وحدت ملت افغانستان، مشكل عدم آزادی قدس را در سران كشورهای اسلامی به خصوص كشورهای مزدور عربی دانست.

به گفته وی، غزه در ميان خاك و خون می‌تپيد و در برابر تجاوز اسرائيل مقاومت می‌كرد، اما برخی كشورهای عربی تونل‌های مرزی غزه را بستند كه مبادا غذا و لباس به اطفال و زنان فلسطينی برسد.

او قدس را متعلق به همه مسلمين دانست و گفت: به فرموده پيامبر بزرگوار اسلام(ص) هر مسلمانی فرياد برادر مسلمان خود را بشنود و به كمك او نشتابد مسلمان نيست.

درپایان گردهمایی قطعنامه 14 ماده ی توسط استاد عبدالوکیل عیار منشی دوم شورای اخوت اسلامی قرائت گردید که با تکبیر شرکت کنندگان مورد تأیید قرار گرفت؛ در قطعنامه روز جهانی قدس اعلام شد: 

ما حادثه يازدهم سپتامبر سال 2001 را برنامه‌ريزی شده از سوی صهيونيست‌ها برای برهم زدن نظم جهانی و تجاوز در كشورهای اسلامی و خونريزی از خاورميانه تا آسيای مركزی و آسيای شمالی می‌دانيم

بر اساس اين گزارش، در پايان اين گردهمايی، قطعنامه چهارده ماده‌ای نيز قرائت شد كه در آن ضمن حمايت از مردم فلسطين، يكی از عوامل تجاوز رژيم صهيونيستی بر فلسطين، ضعف، خيانت و كوتاه آمدن كشورهای عربی و اسلامی در دفاع از مردم فلسطين اعلام شد.

در اين قطعنامه از گروه‌های فلسطينی و كشورهای اسلامی خواسته شده است تا با حفظ وحدت، اجازه ندهند توطئه‌های اسرائيل در ايجاد نفاق ميان ملت مسلمان آن كشور راه پيدا كند.

همچنين در ماده 3 اين قطعنامه آمده است: ما حادثه يازدهم سپتامبر سال 2001 را برنامه ‌ريزی شده از سوی صهيونيست‌ها برای برهم زدن نظم جهانی و تجاوز در كشورهای اسلامی و خونريزی از خاورميانه تا آسيای مركزی و آسيای شمالی می‌دانيم.

در بخش ديگر اين قطعنامه اعلام شده است: ملت مسلمان افغانستان راهكار قانونمند شدن حضور نيروهای خارجی را مشروعيت تجاوز بركشور دانسته و از دولت و شورای ملی می‌خواهند تا طرح خروج نيروهای خارجی را از سرزمين اسلامی افغانستان در اولويت كاری خويش قرار داده و جدول زمانی خروج آن‌ها را آماده كنند.

نویسنده:

سید عباس حسینی

مطالب مشابه