نمایش نوار ابزار

درگذشت حجت الاسلام مسعودی مداح اهل بیت علیهم السلام

پنجشنبه ۲۴ جدی ۱۳۹۴

درگذشت حجت الاسلام والمسلمین شیخ عبدالواحد مسعودی نوۀ دختری عالم و عارف جلیل القدر مرحوم علامه بلبل حضور خانواده های مسعودی، کاظمی، حجت و شریعت تسلیت گفته، برای آن عزیز سفر کرده علو درجات و و برای بستگان و دوستانش صبر جمیل و اجر عظیم از پیشگاه قادر لایزال آرزومندم.
در گذشت روحانی مهذب به اخلاق اسلامی، خطیب و مداح مخلص اهل بیت علیهم السلام و روضه خوان دلباختۀ سالار شهیدان حسین ابن علی علیه السلام حجت الاسلام والمسلمین شیخ عبد لواحد مسعودی رحمه الله علیه قلب بستگان و دوستانش را اندهگین نموده است.
مرحوم مسعودی دروس ابتدایی و سطوح عالیه را در حوزه علمیه کابل نزد حضرات آیات؛ شیخ محمد علی مدرس، سید علی حجت در تکیه خانه عمومی چنداول کابل فرا گرفتن علوم حوزوی، جهت ادامه تحصیل راهی حوزه علمیه قم گردیده و دروس خارج فقه و اصول را از محضر آیات عظام؛ وحید خراسانی، جعفرسبحانی و مکارم شیرازی حفظهم الله فرا گرفت.
مهم ترین ویژگی و افتخار مرحوم مسعودی مداح اهلبیت علیهم السلام و روضه خوان حضرت ابی عبدالله الحسین علیه السلام بود، او صدای دل نشین و زیبایی که داشت حین ذکر مصائب خاندان رسالت سوخت و سوز در سینه ها محبان اهل بیت علیهم السلام ایجاد و اشکها را جاری می ساخت.
مرحوم مسعودی اشعار فقیه، ، ادیب و مورخ نامدار کشور مرحوم علامۀ بلبل را جمع آوری و مزین چاب وهمچنین اشعار رجب علی اسود را منتشر و هم اکنون در دست صاحبان ذوق مناقب خوانها قرار دارد، او زندگی بی آلایش داشت و در طول عمر خویش ساده زیست و زندگی نمود.
حجت الاسلام مسعودی در ۱۳ جدی ۱۳۹۴ خورشیدی در عالم غربت و جوار ملکوتی حضرت معصومه سلام الله علیها در سن ۵۵ سالگی مورخ در اثر مریضی که عاید حالش گردیده بود داعی حق را لبیک و به لقاء الله پیوست.
روحش شاد و یادش گرامی باد!

مطالب مشابه