نمایش نوار ابزار

در حوادث دره میدان، حکومت نظاره گراست

شنبه ۱۴ اسد ۱۳۹۱

 تا کنون دراین کشور، مخصوصا در این اواخر شاهد صدها حوادث دردناک در دره میدان وردک  هستیم که موجب شهادت تعداد از هموطنان ما گردیده است. در آخرین حادثه روز سه شنبه گذشته، 5 تن از جوانان مقیم غرب کابل که عازم کار در یک شرکت ساختمانی در ولایت بامیان بودند، با وضعیت فجیع در 20 کیلومتری پایتخت کشور سربریده شدند. به همین مناسبت عصر روز جمعه مورخ 13 اسد 1391 مراسم با حضور علما، فرهنگیان، شخصیت های سیاسی، نمایندگان شورای ملی و سنا، متنفذین قومی، خانواده شهدای میدان وردک و صدها تن از باشندگان غرب کابل در مسجد قمربنی هاشم برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدهادي «هادي» رييس بنياد فرهنگی تبلیغی پيامبر اعظم(ص) در مراسم بزرگداشت شهدای مسیر میدان وردک گفت: دل ما می خواست برای شهداء تشیع جنازه و مراسم جمعی از سوی مردم صورت گیرد که متأسفانه این فرصت از دست و در ادامه اظهار نمود: در این سرزمین مردم تشیع سالیانی متمادی برای استقلال و آزادی از زیر سلطه متجاوزین و به خاطر امنيت و برقراري نظم در كشور جهاد نمودند، اما متاسفانه امروز سرنوشت مردم ما به دست كساني افتاده كه در تحولات سیاسی و اجتماعی، همدیگر پذیر نیستند و با رقابت منفی و دامن زدن به اختلاف و نفاق در جامعه، کمرمردم ما را شکسته و همه را زمین گیر کرده، عده ای آنچنان به جان همدیگر افتاده  که گویا دشمن دین و مذهب خود را در مقابل خود می بینند و با ادامه این گونه اختلافات  ننگ و نکبت دائمی نصیب ما خواهد شد و دشمنان مشترک این جامعه همه روزه مردم ما را به قتل مي رسانند. مردم مظلوم ما همه روزه از سوي مخالين دولت به قتل مي رسد، اما ‌ حكومت در مقابل دشمنان هيچ وقت مقابله نمي كنند.

وي علاوه كرد: دو حادثه تکرار شد، یکی حادثه دره میدان که در دو مرحله یازده نفر از مردم ما به شهادت رسیدند، این بار اول هم نبوده که سالهاست دره میدان قتلگاه مردم تشیع و هزاره گردیده و حدود 33 سال ما شاهد، قتل، شکنجه و اذیت و بی حرمتی به خانواده های این مردم هستیم و پس از آزادی میدان، دشمنان این مرزو بوم  در مسیر کل هزاره جات هر روز از مردم ما خون می گیرند.

مصیبت دوم قضیه کوچی هاست، نزدیک هشت سال بنام کوچی گری عزت و حیثیت مردم را زیر سئوال بردند، مگر در این سرزمین پیمان استراتیژک و جود ندارد؟ دولت با امضاء پیمان استرایژیک  و حضور نیروهای بیگانه در این کشور زور شان به برادران طالب کرزی نمی رسد که در این مدت، حدود شش هزار انسان مسلمان بی خانمان و آواره شدند و هرکسی از این قضیه  برای خودشان خوشه می چیند که  نیاز به تفصیل ندارد و مردم ما شاهدآن هستند که چه کسانی به بهانه های مختلف سینه سپرکردند، امروز جهاد وعظمت تشیع را به معامله گرفتند. تا کنون به خاطر اختلاف، رقابت و امتیاز طلبی نه وضعیت دفاعی و نه شرایط که چگونه با این مردم معامله گری صورت گرفت، عظمت و جهاد این مردم همه بخاطر اختلاف رقابت و امتیاز طلبی، و کسانی که در این نظام بقدرت رسیده اند و فکر می کنند که دنیا و آخرت را فتح نموده و یا کسانی که از قدرت بیرون مانده اند آنچنان از احساسات مردم سوء‌ استفاده می کند که در این رابطه سخن و صحبتی های دارم نه دراین مراسم.

رئیس کمیسیون ارتباطات شورای اخوت اسلامی، در این مراسم خاطرنشان کرد: امريكا كوشش داشت كه پيمان راهبردی با افغانستان امضاء نموده و امنيت افغانستان را تامين نمايد، اما متأسفانه روز به روز بي امنتيي و قتل مردم بي گناه ما در حال افزايش است. نتیجه پيمان استراتژيك ميان افغانستان وامريكا قتل همه روزه مردم مظلوم افغانستان می باشد که آقاي كرزي با امضاي پيمان استراتژيك با كشورهاي غربي، براي مبارزه با تروریزم توافق نموده اند، اما می بینیم که متأسفانه قتل مردم بي گناه در 20 كيلومتري شهر كابل رخ مي دهد. با این همه دولت افغانستان با امضا نمودن پیمان استراتیژی با کشورهای غربی برای مبارزه با تروریزم چه کردند؟ هرروز نه تنها در اطراف کابل بلکه در اطراف ارگ ریاست جمهوری جنگ است، پس ما چه گلایه کنیم که در میدان شهر مشکل وجود دارد.

آقای هادی افزود: حوادث دره میدان؛ قصه خود حکومت است، هر روز برای ذلیل کردن مردم هزاره جات در دره میدان آنها را می کشند و حکومت نظاره گر این قضیه هست. یک دهه در این نظام مردم ما بی حرمت شدند، این کار نظام کرزی می باشد. کسانیکه به نمایندگی از این مردم در نظام هستند و در هرمقامی که  باشند در برابر مردم ما مسئولند. با آنکه ما برای برچیدن بی عدالتی و آوردن نظام دینی در برابر متجاوزین خارجی در این کشور بهتر از همه جهاد و مقاومت نمودیم، اماامروز در این نظام مشکل سیاسی و اجتماعی ما حل نگردیده، در کشوری که ده ها میلیار دالر بعنوان کمک وارد می شود، اما  بعنوان تمسخر در بهسود دوم کلینک سیار را می آورند، مردم ما از هرگونه مساعدت های رفاهی محروم اند، در هزاره جات که از همه مناطق دیگر برای نظام امنیت را فراهم نموده ولی هیچ توجهی در جهت بازسازی و مشکلات مردم صورت نگرفته، نه تنها در هزاره جات بلکه در همین دشت برچی در غرب پایتخت، کدام مشکل مردم را حل نموده، امروز در بسیاری از مناطق دشت برچی برق وجود ندارد و نظام این منطقه را جزء پایتخت کشور نمی داند، از سوی دیگر مسئولین بی درد این مردم در رابطه با مردم خویش بی توجه هستند. در منطقه پل سوخته، پلی درست شده همه سینه می زنند که من آن را درست کردم ولی تا هنوز افتتاح نشده  است.

وي خاطر نشان ساخت:‌ سرنوشت مردم ما امروز به دست افراد استفاده جو و کسانی که به منافع شخصی خود كارمي كنند افتاده و این نشان دهنده آن  است كه هر روز مردم ما به قتل می رسند.

وي تصريح كرد:‌ نا امنی که امروز در كشور جريان دارد، از ضعف رئیس جمهور و اعضای کابینه وی مي باشد. ما در این ماه رمضان از آقای کرزی می خواهیم که  ‌اگر با عاملین این جنایات مقابله نمي توانند، از ایشان خواهش می کنیم وزارت داخله و دفاع اجازه دهند که خودما امنیت ما را بگیریم و من تعهد می سپارم  که با یکصد نفر امنیت این مردم را بگیرم، اگر دولت توانایی دفاع از این مردم را ندارد، نباید این بحران را خود دولت برای اذیت و مظلومیت مردم زمینه سازی نماید.

آقای هادی در مورد برگزاری این مراسم گفت: رسانه ها مكلف هستند كه واقعیت های جامعه را بيان كنند و با روشنگری، دادخواهی آنان را به گوش مسئولان برسانند. ما می خواستیم رسانه ها این صحنه های دلخراش را نشان دهند که چقدر اینها را شکنجه دادند، متأسفانه رسانه ها شخصی شده  اگر عکس شخص درجه اول خودشان نباشند به  مشکلات مردم توجه نمی کنند ولی من این تعهد را به شما می دهم، همانطوری که قاتلین عاشورای امسال شما را شناسایی نمودم، آن را  بطور مستند به زارت داخله ولوی ثارنوالی ارائه نمودم، در این رابطه نیز با دولت صحبت کرده و نتیجه آن را به شما اعلام خواهم نمود.

 

مطالب مشابه