نمایش نوار ابزار

شهداء و معلولين سند افتخار كشورما

دوشنبه ۱۷ عقرب ۱۳۸۹

  14 ثور به مناسبت روز گرامیداشت شهداء و معلولین افغانستان

14 ثور، روز گرامیداشت شهدا و معلولین انقلاب اسلامی افغانستان جاویدان باد!

با گرامی داشت خاطرة جاویدانة شهدای اسلام و وطن و ارج نهادن به سعی و تلاش چهارده سال دفاع از ارزش های دینی جهادگران و معلولین، و ننگ و نفرین مستدام بر اشغالگران و رژیم دست نشاندة کمونیستی که پس از هفت ثور 1357 میلیونها هموطن ما را شهید، معلول و بی خانمان نمودند.

بی تردید جهاد چهارده ساله ای مردم مسلمان افغانستان، فصل سربلندی و افتخار مسلمانان جهان بود، جهانیان برای حرکت های شان مجاهدین افغانستان را به عنوان الگو و نمونه گرفتند، که ما از شجاعت و شهامت شهداء و معلولین این وطن قدردانی نموده و خواهان اعادة حقوق آنها هستیم.

با آنکه آزادی و استقلال وطن مرهون و مدیون این قشر مظلوم است؛ متاسفانه در چنین شرایطی بی توجهی به این عزیزان سر افراز می گردد.

  امروز در کشور اسلامی ما، حقوق ناچیزی که به نام شهداء و معلولین در پایتخت و ولایات کشور در نظر گرفته شده، بصورت منظم و درست برای آنها توزیع نمی گردد. در صورتیکه نظام اسلامی در برابر یکایک آن عزیزان مسوول  می باشد ضرورت است تا در اجرای معاشات ، مصرف معمولی زندگی شب و روز و رفع مشکلات بی سرپناهی خانواده های شهداء و معلولین توجه جدی نمایند.

شرایط کار برای شان مهیا گردد تا آنها بتوانند از طریق کار پاسخگوی مشکلات شان بوده و محتاج دیگران نباشند. در مورد حفظ الصحه معلولین طوری تصمیم گرفته شود که امکانات آنها در داخل و یا خارج کشور آماده شود. تعداد کثیری از خانواده های شهداء  هستند که جوانان شان را در راه دین قربانی دادند، اما مادران و پدران کهنسال شان امروز بار دوش یکی از معیوبین آن خانواده می باشد و به همین ترتیب دیگر واقعات دلخراش که در کشور ما به وقوع پیوسته است.

با این حال ، برای دولت مردان و رهبران جهادی لازم است که خانواده های شهداء و معلولین را به عنوان قهرمانان این کشور در نظر گرفته و در این زمینه توجه خاص نماید، زیرا شهداء و معلولین سند افتخار کشور اسلامی ماست و بدون تردید آنها حافظان ارزش های دینی در عصر جهاد و مبارزه بوده ، غیرت دینی ستون محکمی است که جوامع اسلامی را برمحور دین مداری استوار نگاه می دارد .  آنگاه که استعمار گران و متجاوزین بیگانه  برای نابودی فرهنگ دینی و غارت و تاراج مادی در کشورهای اسلامی مخصوصا کشور مسلمان افغانستان پرداختند و با آنکه زمامداران این سرزمین اکثرا  از دین و دینداری فرسنگها فاصله داشتند ولی  وابستگی های شدید دینی مردم مسلمان با مسایل اجتماعی، فرهنگی و سیاسی کشورش گره خورده و جلوه های غیرت و تعصب  دینی‌شان باعث ایجاد قهرمانی ها گردید که  در نهایت منجر به شهادت، مفقودالاثر و معلول شدن جمعی کثیری  از حافظان ارزش‌های دینی شده و سند افتخار و قهرمانی برای جامعه ما گردید که  در اخیر به روح شهدای جهاد اسلامی افغانستان رحمت  بی پایان الهی و برای معلولین  خیر و سلامتی  را مسئلت نموده و برای بازماندگان شان صبر جمیل و اجر عظیم استدعا می نماییم.

نويسنده:

سيدجعفرعادلي«حسيني»

منبع:

پامیر نشریه شهرکابل  –  شماره 233  چهار شنبه 19 ثور 1386

مطالب مشابه