نمایش نوار ابزار

فراخون(حضرت خدیجه(س) مادر مهربان همه ماست)

دوشنبه ۱۶ سرطان ۱۳۹۳

 سالروز رحلت أم المؤمنین حضرت خدیجه کبرى(س) را بر تمامی مسلمین جهان تسلیت عرض می نماییم.

 از ميان حاميان رسول خدا‌(ص) نام خديجه‌(س) همچون ستاره‌اي پرفروغ مي‌درخشد، از اين رو بزرگداشت چنين شخصيّت بزرگي، بزرگداشت فضيلت‌ها و گرامي‌داشت رسالت خاتم الانبياء‌(ص) است. بي‌ترديد او شخصيّت شايسته و ستودني داشته است كه توفيق يافت تا رسالت خاتم را بشناسد و تمام وجود و دارايي‌اش را در راه روشن و سعادت‌آفرين او تقديم كند.

حضرت خديجه شخصيّتي است كه در سال‌هاي سخت و طاقت‌فرساي محاصره مسلمانان در شعب ابيطالب(ع) آنها را یاري كرد و در تمام مدّت سه سال با كمك‌هاي ابوطالب(ع) براي آنها آذوقه و پوشاك فرستاد.

حضرت خديجه(س) بيست و چهار سال با رسول خاتم(ص) به نيكي زندگي كرد.

او، حامي و ياور راستين پيامبر(ص) در پيشبرد اسلام به شمار مي‌رفت.

او، آرام ‌بخش و تسلّي دهنده‌ي رسول خدا(ص) بود.

او، در خانواده‌اي شريف و پاك پرورش پيدا كرد.

و سرانجام اين زن عالي‌مقام الهي كه فاطمه(س) به او افتخار مي‌كرد و در روز دهم ماه رمضان از سال دهم بعثت(سه سال پيش از هجرت) رحلت كرد و در حُجُون مدفون گشت و به اين ترتيب مدّت عمر حضرت خديجه 65 سال بوده است.

با کمال تاسف در جامعه اسلامي، نام ام­المومنين حضرت خديجه كبري(س) آن گونه كه شايسته اوست، ذكر نمي شود و از خدمات بسيار ارزنده آن بانوی بزرگوار اسلام تقدير و تجليل به عمل نمي­آيد.

بدین مناسبت از دوستان تقاضامندم که این هفته، دهم ماه مبارك رمضان بنا بر نقل معتبر و مشهوری مصادف با وفات و درگذشت بانوي بزرگ اسلام حضرت خديجه كبري(س) است.

لذا می طلبد که دوستان در این هفته ویژه سالگرد رحلت حضرت خدیجه(س) مطالب شان را در این صفحه بگذارند، زیرا اين مناسبت بهانه­اي است كه يادي از اين بانوي بزرگ و خدماتي كه آن مکرمه نسبت به اسلام و پيامبر اسلام(ص) انجام داده­اند، مورد ارزيابي قرار دهيم.

همچنین از مطالب مقید و ارزشمند اهل قلم در سایت(www.adeli-af.com)، یوتیوپ YouTube ([email protected])، توییترTwitter (jafaadeli) و فیسبوک facebook (سید جعفرعادلی حسینی) شخصی ام به گرمی استقبال می شود.

با قبولی طاعات و عبادات شما خوبان.

با احترام

سیدجعفرعادلی«حسینی»

مطالب مشابه