نمایش نوار ابزار

مراسم سوگواری 28 صفر در کابل برگزار گردید

شنبه ۷ حوت ۱۳۸۹

 همزمان با رحلت پيامبر گرامي اسلام (ص) و سبط اكبر ش امام حسن مجتبي(ع) و امام رضا(ع) شهرهاي مختلف افغانستان غرق در عزا و ماتم  و در مساجد و تكاياي كابل مراسم سوگواری  برگزارمی گردد.

به مناسبت گرامیداشت سالروز رحلت جانگداز ن بی مکرم اسلام و شهادت حضرت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) همزمان با ديگر مساجد، تكايا و مراكز فرهنگي پايتخت و ديگر شهرهاي افغانستان برپا گردید

و محافلی از سوی بنیاد فرهنگی، تبلیغی پیامبراعظم(ص) در مسجد جامع حضرت امام مهدی(عج) غرب کابل و زیارت دوازده امام(ع) واقع در دره زرگر ولسوالی پغمان با حضور علماء، شخصيت هاي فرهنگي و سياسي و مردم متدين كابل برگزار شد.

روز پنجشنبه 13 دلو 1389 قبل از ظهر مراسم با شکوهی از سوی بنیاد فرهنگی تبلیغی پیامبر اعظم(ص) در غرب کابل مسجد جامع امام مهدی(عج) بمناسبت 28 صفر با حضور بیش از دو هزار نفر اعم از برادران و خواهران و شخصیت های علمی و سیاسی کشور برگزار گردید.

مراسم 9  قبل از ظهر با قرائت کلام الله مجید توسط قاری احمد زاده حافظ کل قرآن کریم آغاز و سپس با مداحی مداحان اهلبیت(ع) حجج اسلام آقای صادقی و هاشمی به مرثیه خوانی پرداختند و  به تعقیب آن حجت الاسلام والمسلمین  استاد ناطقی عضو جامعه مدرسین کابل و مدیر تبلیغ بنیاد پیرامون مقام والای نبی مکرم اسلام(ص) و مسئولیت های امت اسلامی به تفصیل صحبت نموده و اظهار داشت: پیامبر اسلام(ص) جامعه توحیدی را پایه گذاری نموده  عقول انسانها را در پرتو تعلیم و تربیت اسلامی شکوفا و بارور ساخت طوری که مسلمانها تمدن عظیم جهانی را ایجاد نمود و حاکمیت اسلام را تا اسپانیا گسترش داد و دانشمندان مسلمان هر روز در پی کسب علم و تولید علم بودند و دنیای غرب به آموختن زبان عربی که همان زبان قرآن است پرداختند، اما امروز متاسفانه مسلمانها به جای تولید علم به تقلید و به جای وحدت به اختلاف کمر بستند، این عوامل سبب شدند که زبان قرآن متروک گردد و فرزندان مسلمان هر روز در پی یاد گرفتن زبان انگلیسی هزینه نموده و از این طریق میلیونها دلار به جیب غربی ها واریز نمایند.

  آقای ناطقی در قسمت دیگر از سخنانش عوامل سقوط حکومت اسلامی در اسپانیا بر شمرده گفت: مسیحیت برای سقوط حکومت اسلامی در اسپانیا 3 چیز را به تجربه گرفته و پیروز شد.

1. اختلاف میان زمامداران اسلامی

2.  ترویج فحشا و منکرات در میان مکاتب و کارمندان حکومت

3.  می گساری و شراب خواری در میان جوانان

این عوامل سبب سقوط خورشید در اسپانیا گردید اما امروز دنیای غرب با همان حربه های که در اسپانیا تجربه کرد وارد دنیای اسلام شده اند که به آن چنین اشاره نمود:

1. دارالاسلام که نبی مکرم اسلام بناء کرده بود تجزیه نموده و به دولت های کوچک تقسیم نموداند.

2. زمینه تمام فحشا و منکرات را در جوامع اسلامی به وجود آورده اند.

3. از عناصری  بنام مذهب،  زبان و نژاد برای تکه تکه نمودن مسلمانها از همدیگر استفاده می نمایند.

در پایان محفل سوگواری حجت الاسلام والمسلمین حاج سید محمدهادی«هادی»  رئیس بنیاد فرهنگی، تبلیغی پیامبر اعظم(ص) پیرامون اوضاع دنیا اسلام بعد از پیامبر به سخنرانی پرداخته فرمود: حجت الاسلام والمسلمين سید محمد هادی «هادی» رئيس بنیاد فرهنگی تبلیغی پیامبراعظم(ص) در جمع عزاداران، به تشريح مسائلي در خصوص نبوت، امامت، وضعیت جهان اسلام و انقلاب اسلامی ایران به صورت مبسوط پرداخت.

  آقای هادی ضمن تسلیت رحلت جانگداز پیامبراعظم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی و امام رضا (علیهم السلام) گفت: پیامبر اسلام آخرین سفیر الهی و رحمتی برای عالمیان، در روزگار جنگ و سیاهی، و ظلمت و زبونی انسان، در جزیرة العرب، مبعوث به رسالت شد.

رئيس بنياد پيامبر اعظم(ص) گفت: پیامبر اسلام زحمات فراوان همراه با توهين، تحقير و مهاجرت را متحمل گردید تا دين كامل و راستين اسلام را به جهان و بشريت عرضه كند.

وي افزود: رسالت پیامبران، هدایت، رهبری و رستگاری مردم بوده است، و امتها دارای پیامبرانی بوده است(یوسف /47) که هدف از آمدن آنها در سه چیز مطرح شده است: (ولقد بعثنا في كل أمة رسولا أن اعبدوا الله واجتنبوا الطاغوت) که انسان را از بندگی طاغوت و از فتنه های شیطانی و فساد و شکر و بت پرستی و آدم پرستی و شهوت پرستی برهاند و بنده ی خدا باشد. (نحل/ 36) وی، با توجه به آیات الهی، دیگر وظیفه ي پیامبران را گواهی، نظارت و ایجاد حاکمیت و نظام در بین جامعه ذکر نمود.

اين عالم دینی، معرفی حق و حکومت کردن به حق و دعوت به حق و حاکمیت حق را از دیگر فرایض پیامبران الهی دانست.

آقای هادی گفت: اگر در جامعه ی اسلامی حاکمیت اسلامی وجود نداشته باشد، هیچ گاهی آن جامعه روی خوشبختی و بهروزی و پیروزی و موفقیت را نمی تواند ببیند، ولو اینکه دانشمندان بزرگي داشته باشد، حاکمیت خبیث، فاسد و ظالم از عملكردهاي مثبت شخصیتهای علمی و دلسوز جلوگیری خواهد کرد، پس بنابراین از مهمترین کارهای پیامبر ایجاد حکومت است، وی افزود در سوره توبه/33 نیز مشابه اینها آمده است.

آقای هادی افزود: پیامبر اعظم(ص) آمده بود تا نظام ایجاد کند، در آن نظام تزکیه باشد، تربیت باشد، پاکی باشد، طهارت باشد، علم باشد، فضل باشد، کمال باشد، رستگاری باشد، تقوی و برادری باشد. بنابراین پیامبر اسلام با ایجاد این نظام بزرگترین سنگرها را فتح کرد، امپراطوری روم و ایران شکست خوردند، و مسلمین به عزت رسیدند.
ایشان وضعیت جامعه ی مسلمین را در شرایط فعلی زیر سوال برده گفت: حال امروز ببینیم مؤمنین عزت دارند یا ندارند؟ اگر مومنین عزت ندارند، پس اشتباه در کجاست؟ مشکل در چیست؟ ما مسلمان نیستیم! یا از اسلام چیزی نمیدانیم و چطور میتوانیم این آیه ی شریفه را معنا کنیم؟! در حالی که پیغمبر(ص) هم ایجاد حکومت کرد و هم به معرفی قرآن او آخرین پیامبر و رحمتی برای عالمیان هم در اين دنيا و هم در آن دنيا بود.

وي علاوه کرد: پس برای بقای این مکتب برنامه ی پس از پیامبر چیست؟ امامت، مسئله امامتي كه ادامه دهنده ی رسالت پیامبر است و مقام امامت مقام عُظما و عالی است که قرآن کریم در مورد حضرت ابراهیم می فرماید: « قَالَ إِنِّي جَاعِلُكَ لِلنَّاسِ إِمَاماً»، یعنی پس از امتحانات بزرگي چون ذبح فرزندت اسماعیل و در آخرین مقام تو را امام قرار داديم. بنابر اين آيه ي قرآن کریم، امامت مقامی است که به ستمگران نمیرسد، چون که از ستمدیده گان دفاع کرده نمی‌تواند و مهمترین شرط آن مسئله ی عصمت است که بر اساس سوره مبارکه (احزاب/33)، مسئله “تطهیرا” و معصومیت از شرایط مهم امامت و مهمترین مقام محسوب میشود.
آقای هادی با اشاره به مسئله «اولي الامر» و «اکمال دین» با استناد به آیه های متعدد قرآنکریم گفت: اطاعت خدا یعنی، اطاعت از رسول و اولي الامر، به معنی اطاعت از امام، نه اینکه هر دزد و ستمگر و زورگويي که قدرت در دست دارد اولي الامر باشد، بلکه منظور ائمه اطهار(ع) است.

وی با اشاره به سوره (مائده/67)، انتخاب و انتصاب را در تعیین امام، فقط منوط به اراده ی خداوند به عنوان یک حق مخصوص دانست و گفت: همانگونه که خداوند(ج) پیامبر را انتخاب می کند، امام را نیز انتخاب می کند، آیه ای که در انتخاب حضرت علی(ع) در غدیر خم بر پیامبر نازل می شود. بنابراین امامت، اکمال دین ، اتمام نعمت است و نمی شود یک نظام و مکتبی مثل اسلام بیاید، بعد مثل قانون اساسی ما، زوایای تاریک و مبهمي داشته باشد و هر کسی طبق رأی خود آن را تعبیر کند. لذا اگر جامعه و حکومتی اسلامی نبود، هر چقدر تلاش کند تا پیروز و بهروز شود، رستگار نمیشود و امکان ندارد.

آقای هادي گفت: هنوز 51 سال از رحلت پیامبر نگذشته بود که امام حسن مجتبی(ع) را در کمال مظلومیت به شهادت رساندند، سپس حادثه عاشورا، حرکت توابین و قیام مختار به وقوع پيوست، بني اميه سقوط كرد و حكومت بنی عباس بر سر كار آمد و تا كنون كه همين طور جامعه ی اسلامی به حال خود رها شده و در اختیار قدرتمندان بزرگ خدعه و نیرنگ و فتنه ی غرب و شرق قرار گرفت، و جامعه اسلامی در جهان امروز شکسته و ضعیف گشت.

وی علاوه كرد: علما باید جواب بدهند که معنی این آیه قرآن کریم را که عزت از آن خدا و رسول و مومنین است چيست؟ جداي اینکه عزت در آخرت برای مؤمنان است، ولی در دنیا، مگر خلقت زمین برای شما نیست، مگر امت پیغمبر رحمت للعالمین نیستیم؟ مگر دانشمندان بزرگ از این مکتب رشد نکرده اند و سمبل نبوده اند؟ ما همه چیز را داشتیم ولی امروز هیچ چیز در اختیار خود نمی بینیم! اسلام به ذات خود ندارد عیبی هر عیب که هست از مسلمانی ماست! کشورها متفرق شد به نامهای مختلف، پراکنده شد، عرب و عجم شد، لقمه لقمه شد و در اختیار قدرتمندان قرار گرفت. نفت از این مردم، معادن از این مردم، اما این مردم ها شکست خوردند و با هم بیگانه شدند!

او خاطرنشان كرد: در افغانستان، مردمی‌ که دو میلیون شهید دادند و آن همه آواره گی و دربدری، ولی نتوانستند یک نظام اسلامي ایجاد کنند! هر روزی که به سوی اسلام پیش رفتیم، دشمن ما را غافلگیر و ذلیل ساخت، در کشور ما قانون اساسی بر اساس ماده سه می گوید که هیچ عملي و قانوني نبايد خلاف موازین اسلام باشد، ولی اینگونه اسلامی را که ما می بینیم کی به این کشور تحمیل کرد، نمیدانم؟! اعضای کابینه حق ندارند بگویند جمهوری اسلامی! آن هم به خاطر وجود خلقی ها و پرچمی ها!

آقای هادي تصريح كرد: در رسانه ها و جامعه چه تبلیغات و توهینی که به اسلام نمیشود! این رسانه ها مردم را به کجا می برند؟! گفته شده که آمریکا قصد دارد رقاصه ها را از بالیوود به افغانستان بیاورد که در جنگ پیروز شویم! این فیلمهای هندی و غربی و فرهنگها برای رضای خدا برای شما نمایش داده نمیشود، بلکه میلیونها دالر مصرف کرده اند، تا هزاران هزار ساعت شما را بگیرند، عفت و عظمت و کانون گرم خانواده ی همه را برهم زده و نابود کنند و بعد هم تحت عناوین حقوق زن و حقوق بشر از آن تقدیر کنند! در این کشور با دو میلیون شهید ستاره ی افغان صد برابر از ستاره ی قرآن موفق تر است و همه مردم خوشحال! به کجا میرویم؟ ترسم نرسی به کعبه ای افغانی! این راه که ما میرویم به کفرستان است!

رئيس بنياد فرهنگي تبليغي پيامبر اعظم(ص) گفت: چهارشنبه رحلت پیامبر اسلام(ص) بود، کدام رسانه فهمید، کدام جامعه متوجه شد یا تفکر کرد؟ همان پیغمبری که برای جان کندن سخت این مردم در لحظه مرگ اشک می ریزد و از خداوند تخفیف می خواهد. یا در زمان ازدواج حضرت زهرا، وقتی پرسیدند مهرت چه باشد، فرمود: مهرم شفاعت امت گنهکار پدرم رسولخدا باشد! برای همین مردم و جامعه؟!

به عقيده ي آقای هادي، امروز کشورهای اسلامی به دست قدرتهای جهانی و خونخوار اداره مي شود، بسیار جالب است که اوباما لحظه به لحظه پیگیر مسائل مصر است و از رسیدن صدای جوانان مصر به گوشش خبر میدهد! چه صدایی به تو رسید؟ تو چرا نگران هستی؟! کشورهای اسلامی بیچاره و تباه شدند و حکام آنها همیشه ذلیل، زبون و ترسو و نوکر و شکست خورده بوده اند. چرا آن وقت نگران نبودي و حالا نگران شده اي؟!

آقای هادی گفت: ما زیر خط فقر هستیم، ولی با همه ی اینها در این عصر، باز هم امیدهایی ایجاد شد و افتخاراتی نصیب ما شد، امروز ما به صورت یک روشنایی پیش میرویم، به سوی یک آزادی و رهایی و بسوی یک انقلاب، امروز ما بسوی یک بیداری پیش می رویم، امروز عصر ما و نسل ما، نسل بیداری است، چرا؟ زيرا میخواهم این را بعنوان یک افتخار بگویم هر چند جهان اسلام از گذشته با انقلابهای بزرگی روبرو بوده است، مثل قیام حسن البناء، و سید قطب و دهها و صدها شخصیت دیگر كه قربانی و شهید شدند، اما نتوانستند نظام اسلامی ایجاد كند، ولی در این ایام که مصادف با دهه فجر انقلاب اسلامي و سالروز ورود رهبر کبیر و امام جهاد، حضرت امام خمینی(ره) به ايران هستیم، مرجع بزرگ شیعه كه در جهان براي اولین بار، یک نظام بزرگ اسلامی را ايجاد می‌کند و می‌گوید نه شرقی و نه غربی، جمهوری اسلامی.
به باور وي، اولين کسی که مطرح کرد باید حکومت اسلامی ایجاد شود، نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد، او شخص امام خمینی(ره) بود. کسی كه فرهنگ اهل بیت را معرفی کرد، اسلام را معرفی کرد، تهداب وحدت اسلامی را گذاشت و دعوت به اسلام را دعوت به امت اسلامی خواند. این روزها، روزهای پیروزی انقلاب شخصیت بزرگی همچون امام خميني(ره) است، تا زمانی نظام اسلامي در ايران ایجاد نشده بود، مردمان یا جانب قطب شرق بودند یا جانب غرب. یکی فکر می کرد مار کسیسم مردم را به رستگاری می رساند و یکی فکر میکرد لیبرالیسم. ولی امام خمینی آمد اسلام را به عنوان دین حکومت، دین عزت، سرافرازی، آقایی، آزادی، بیداری و عدالت دینی که هم آبادی دنیا دارد و هم آخرت، معرفي كرد.

آقای هادي گفت: ملت افغانستان پس از تجاوز قدرت ياغي شرق با الهام از انقلاب امام خميني(ره) قیام کردند، مبارزه کردند، آواره گی کشیدند و شهید تقدیم نمودند و اتحاد جماهير شوروي سابق را به زانو نشاندند.

به باور آقاي هادي، اگر مسلمین امروز اراده دارند، اگر اظهار وجود میکنند، بخاطر اینست که رهرو دين اسلام هستند.

به گفته ي وي، اسرائیل 65 سال کل سرزمین های عرب را به خاک سیاه و ذلت نشاند، اما امروز نفس گرم امام خمینی، مبارزه، انقلاب، راه و روش او ملت هاي مسلمان را بيدار كرده است.

حزب الله در لبنان دولت تشکیل می دهد، در فلسطین مردم بیدار میشوند، در تونس و مصر، يمن و اردن ندای حق طلبانه ی مردم بلند است، و به سوی اسلام حرکت شتابنده می گیرند.

وی خاطرنشان كرد: در حالي كه امريكا از حرکت مردم مصر نگران است که چگونه انتقال قدرت صورت بگیرد، و به قول خودشان انتقال معنی دار لازم است! معنی دار یعنی چه؟ می‌گوید توجه کنید اسلام به آنجا نیاید، چون آنجا سرزمین فرعون هاست، در سرزمین فرعونها که رابطه اش با غرب و امریکا و اسرائیل است، مبادا اسلام حکومت کند! ولی در همین اوضاع در کشور ما چه می گذرد، عده اي می آیند مدافع تانکرهای تیل میشوند! در کشور اسلامی که از رئیس جمهورش گرفته تا وکلا و وزرایش دستهای خود را بر روی قرآن می گذارند و قسم می خورند که ما به قانون اساسی عمل می کنیم، می آیند و کلمه طیبه ی (الله) را در پیش چشم همه در دو قدمی ارگ آتش می زنند، به خاطر اینکه این (الله) متعلق به پرچم جمهوری اسلامی ایران است! و کسانی که صدای شان بیرون نمی شود همان هایی که به روزی و اقتدار رسیدند، نمی خواهند موضع بگیرند و حرفی بزنند، مبادا که امریکائی ها ناراحت شوند!!

به گفته وي، دیگران هم اگر حرفی بزنند، می گویند اینها جاسوس هستند! خلاص، کل گپ تمام میشود، به اسلام توهین می کنند، الله اکبر را می سوزانند، بعدش هم می گویند حالا چه کار کنیم، کاری است که شده! واقعا آیا قضایا به همین آوردن و بستن تیل خلاصه می شود؟ می آیند و تحلیل می کنند که این (الله) الله اگر مربوط به پشتون ها می بود که قیام می کردند! از تاجیک هم که نیست! از ما اگر باشد، حرفی نزنیم اگر نه همه می گویند اینها ایرانی هستند!! اگر اینطور است پس هر چقدر شیعه است، ایرانی می شود و هر چقدر سنی است، لابد از سعودی می شود!!

آقای هادی گفت: ما امروز آمدیم در رحلت پیامبر و اولادهایش عزاداری کنیم، نخیر ما باید برای خودمان و جامعه مان عزاداری کنیم! در عزاداری ها هم دسته بندی سید و هزاره می کنیم، خوب تأثیرش در چی است؟ امتیازش در چی است؟ سابق که خمس در کار بود، ولی امروز کسی نام خمس را گرفته نمی تواند! خمس هم ندهید اختلاف هم نکنید.

شما مجلس را ببینید! سر مسئله کوچی، بحث می کنیم، باز تحلیل می کنیم، باز فراموش می کنیم، معامله میکنیم، بحث میکنیم، می رویم، فرار می کنیم و باز برمی گردیم چون سه چهار ماه، هزاره جات از کوچی هاست و بعد بقیه اش از ما می شود! دیگر چه تفاوتی دارد؟

 

همچنین روز جمعه 24 دلو 1389 قبل از ظهر مراسم با شکوهی از سوی بنیاد فرهنگی تبلیغی پیامبر اعظم(ص)در مراسم معنوي عزاداري رحلت حضرت خاتم الانبيا(ص) سالروز رحلت پيامبر اكرم(ص)، شهادت حضرت امام حسن مجتبي(ع) و حضرت امام رضا(ع) در تکیه خانه دوازده امام(ع) دره زرگر ولسوالی پغمان، عاشقان اهل بيت و خاندان نبوت(ع) برگزار شد.

در اين مراسم مداحان اهل بيت به نوحه خواني ومرثيه سرايي پرداخته و حجج اسلام حاج سید محمدهادی«هادی» رئیس و سید جعفرعادلی«حسینی»معاون بنیاد، آقای اکبری ملا امام آن تکیه خانه  نيز به بيان ويژگيهاي پيامبر گرامي اسلام(ص) پرداختند.