نمایش نوار ابزار

مولفه های اساسی دور دوم انتخابات ریاست جمهوری

پنجشنبه ۲۲ جوزا ۱۳۹۳

 قبل ازظهر روز دوشنبه مورخ 18 جوزا محفل بزرگی مردمی از سوی مردم متدین ولسوالی شیخ علی با تجمع مرمی به حمایت از تیم تحول و تداوم سترجنرال سیدحسین انوری و علمای منطقه پیرامون انتخابات دور دوم انتخابات ریاست جمهوری مردم را در 24 جوزا به پای صندوقهای رای فرا خواند.

در این همایش بزرگ که صدها تن از شخصیت های علمی، سیاسی و متنفذین مناطق مختلف ولسوالی های شیخ علی و سرخ پارسا حضور یافتند و سترجنرال سیدحسین انوری رئیس شورای رهبری حزب حرکت اسلامی افغانستان در بخش از سخنانش تفصیلا  پیرامود پیشنه ای مبارزات اسلامی و موضوع انتخابات در قانون اساسی کشور اظهار داشت:

ملت مسلمان افغانستان در طول تاریخ ثابت نمودند که در برابر متجاوزین بیگانه بی تفاوت نمایند، چنانچه مشهور است که انگلیس ها می گفتند در قلمرو بریتانیای کبیر آفتاب ظهور نمی کند و همین طور در تجاوز شوروی سابق به این کشور فرزندان مسلمان این کشور با اعقتادات راسخ پس از چهارده سال با ایثار و فداکاری نزدیک دومیلیون شهید توانستند پیروزی جهاد را جشن بگیرند و طبق وعده پروردگار حق پیروز است و اما متاسفانه برخی از رهبران و جهادی و مسئولین احزاب قدر این نعمت بزرگ الهی را نداشتند تا دولت مجاهدین استقرار پیدا می کردند و از مزایای حکومت اسلامی بهرمند می شدند و با کمال تاسف، با قدرت طلبی ها و با دامن زدن اختلافات و ایجاد حکومت های محلی هرکدام با قدرت طلبی های شان باعث ظهور طالبان گردیده و ملت مسلمان ما بار دیگر مهاجرت به کشورهای مختلف مهاجرت نمودند و همین طور دوران مقاومت نیز فرصتی دیگری بود که با کمال تاسف این بار نیز احزاب جهادی و شخصیت های سیاسی ما با چالش هایی دیگر رو برو شدند و جامعه جهانی به سراغ مردم افغانستان آمدند و نه بخاطر مردم افغانستان که آنها نیز دنبال منافع خودشان بودند که در بن حکومت موقت و انتقالی بوجود آمد که هرکدام در جای خود بحث های جداگانه را می طلبد و در نهایت در این دوره مردم افغانستان قانون اساسی بعنوان وثیقه ملی مردم افغانستان به تصویب رسید که این قانون در برگرینده ابعاد مختلف جامعه در آن درج و اینکه در تطبیق آن در دور قبلی جناب آقای کرزی چقدر موفق بوده ، بخاطر اینکه پایان دوران ماموریت آقای کرزی صلاح نمی دانیم که در اینجا آن را به بحث بگیریم.

این عضو برجسته تیم تحول و تداوم در مورد انتخابات دور دوم افزود: حرکت اسلامی افغانستان براساس ارزیابی و تحلیل و تجربیات گذشته به این نتیجه رسیدیم که از نامزدی داکتر اشرف غنی احمدزی که در راس تیم تحول و تداوم قرار دارند حمایت نمایند و آنچه که خیلی مهم است تشخیص ظرفیت، توانمندی، خط مشی برنامه های نامزد ریاست جمهوری می باشد که باید همه جانبه در انتخاب مان خیلی دقت نموده و مبادا تحت تاثیر احساسات خشک قرار گریم.

لذا در شرایط حساس کنونی می طلبد که مردم مسلمان افغانستان با انتخاب دقیق شان شرایط دشوار این کشور را در نظر گرفته و رای شان را به کسانی ارائه نمایند که در آینده بتوانند حکومت مبتنی برعدالت اجتماعی و متعهد به قانون اساسی  درکشور پایه گذاری گردد، زیرا  قانون اساسی در برگرنده خواسته های مشروع ملت مسلمان افغانستان است و امیدوارم که با روحیه جهادی تان یکبار دیگر در 24 جوزا  به جهانیان ثابت نمایید که در سرنوشت آینده کشورتان تصمیم گرفته و روحیه ای انقلابی تان را به نمایش بگذارید .

همچنین حجت الاسلام والمسلمین شیخ امان الله نبی زاده از علمای ولسوالی شیخ علی ضمن خیر مقدم از حضور رئیس شورای رهبری حزب حرکت اسلامی و هیئت همراه شان در ولسوالی شیخ علی در رابطه با انتخابات دور دوم ریاست جمهوری گفت: در شرایط کنونی احساس مسئولیت و تلاش شود تا مردم مجاهد و مسلمان ما در چنین شرایط حساس و سرنوشت ساز  فعلی به کسی رای دهند که پاسخ گوی مشکلات جامعه ما باشند و مردم ما نیز به حقوق حقه شان برسند.

این عالم دینی افزود: جهاد اسلامی افغانستان توسط بازوان پرتوان مجاهدین به پیروزی رسید، بنا براین در این برهه ای از زمان که شخصیت مجاهد، پرتلاش و پرافتخار جهاد جناب سترجنرال سیدحسین انوری که از ما تقاضا نموده تا با تیم تحول و تداوم رای بدهیم و ما نیز باور داریم که مرام ایشان نیز در راستای اهداف ارزشمندی بوده و در این مسیر حرکت نموده و ما نیز به ایشان اطمناان داده و چون گذشته از برنامه های این شخصیت جهادی و از تیم تحول و تداوم حمایت می نماییم.

حجت الاسلام والمسلمین آقای حسینی از علمای لولنج ولسوالی سرخ پارسا پیرامون انتخاب آگانه افزود: در شرایط فعلی باید مردم ما آگاهانه  رهبری سیاسی آینده کشور شان را انتخاب نمایند و ما نیز از جناب آقای انوری که به حمایت تیم تحول و تداوم  برنامه های تیم شان را  در این محفل با شکوه اعلام نموده اند حمایت نموده و امید وارم که ایشان در این راستا تلاش و مشکلات جامعه ما مرفوع گردد.

حجت الاسلام والمسلمین شیخ بیانی عضو شورای رهبری حزب حرکت اسلامی افغانستان ضمن تبریک میلاد حضرت مهدی موعود(عج) با ذکر آیات و روایات به نشانه های ظهور و حکومت عدل الهی توسط حضرت مهدی(عج) اشاره نموده و از مردم خواست که از سالروز میلاد آن حضرت تجلیل بعمل آید.

این عضو شورای رهبری حزب حرکت اسلامی اضافه نمود که همزمان با سالروز میلاد حضرت مهدی(عج) در 24 جوزا به پای صندوق های رای رفته و با حمایت ازشخصیت جهادی سترجنرال سیدحسین انوری و رای شان را به تیم تحول و تداوم بدهند و نیز به خدمات و افتخارات رئیس شورای رهبری حزب حرکت اسلامی اشاره نموده و گفت:

چنانچه در جریان هستید که حرکت اسلامی افغانستان تحت قیادت مجاهد نستوه و خدمت گذار حاج آقای انوری با تیم تداوم وتحول اعلام همکاری نمودند و بدون تعارف حمایت ایشان در این تیم تاثیرگذار است و ایشان در دوران مسئولیت خویش در وزارت زراعت و ولایات کابل و هرات خدمات بزرگی را انجام داده و ملت مسلمان افغانستان با خدمات و دست آوردهای این شخصیت مجاهد و مبارز آشنایی دارند و امیدوارم شما مردم نیز خدمات ایشان را در نظر گرفته و تیم تحول و تداوم نیز به بازسازی و امنیت کشور اهمیت داده و رای تان را در 24 جوزا به تیم تحول و تداوم به رهبری داکتر اشرف غنی بپردازید.

 آخرین سخنران این همایش با سخنرانی و دعائیه حجت الاسلام والمسلمین سیدجعفرعادلی«حسینی» عضو شورای رهبری حزب حرکت اسلامی پایان یافت. ایشان ضمن قدر دانی از حضور گسترده مردم شهید پرور و قدر شناس ولسوالی شیخ علی و اتحاف دعا برای شهدا و بزرگان خفته منطقه به پیشینه مبارزات حزب حرکت اسلامی افغانستان پرداخته و افزود: حرکت اسلامی حزب مقتدر که به جنبه های ارزشی اهمیت داده و در عرصه های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی از آغاز جهاد در 19 ولایت افغانستان تمثیل کننده همبستگی و اخوت اسلامی بود که تقدیم شهدای این حزب در ولایات مختلف، مخصوصا در منطقه جاجی بیان کننده این واقعیت است.

رئیس دارالانشاء شورای اخوت اسلامی پیرامون نقش مبارزاتی فرماندهان جهاد، مخصوصا آقا انوری افزود: حرکت اسلامی بالخصوص مجاهد نستوه حاج آقای انوری در عصر جهاد و دوران آبادانی و سازندگی در دولت مجاهدین و پس از اجلاس بن که وی نیز یکی از شخصیت های تاثیر گذار بود در متصدی وزارت زراعت و ولایات کابل و هرات افتخاراتی آفرید که ملت مسلمان افغانستان، دوست و دشمن به آن خدمات اعتراف دارند.

رئیس فرهنگی حرکت اسلامی در حمایت از تیم تحول  و تداوم گفت: حرکت اسلامی براساس تشخیص همه جانبه که پیرامون مسائل انتخابات دور دوم داشته از تیم تحول و تداوم اعلام حمایت نموده که چنانچه از طریق رسانه های جمعی بازتاب سفرسترجنرال انوری را در ولایات هرات، میدان وردک، بامیان و پروان شاهد استقبال کم نظیر از ایشان هستیم.

این عالم دینی به سه مولفه اساسی دور دوم انتخابات گفت:

1. یکی از مسائل مهم این دوره، تامین امنیت است و این پروسه باید چون دور اول جهت تامین امنیت به درستی نیروهای امنیتی دست بکار شوند و نگذارند این فرصت تاریخی و سرنوشت ساز دست خوش نا امنی واقع شوند و اخیرا دشمنان مردم افغانستان نا امینی هایی را در نقاط مختلف کشور جهت برگذاری مبارزات انتخاباتی ببار آوردند.

2. تلاش در جهت تمثیل وحدت ملی و پرهیز از افترائات، اتهامات نا روا و نا جوانمردانه را به افراد و اشخاص می بندند، لذا حرکت اسلامی چون گذشته با پیوستن در تیم تحول و تداوم در جهت تمثیل وحدت ملی کشور به اثبات رسانیده و حرکت اسلامی با حضور در مبارزات انتخاباتی خویش هرچه بیشتر همبستگی، اخوت و یکپارچگی میان آحاد ملت افغانستان تلاش موثری نموده است.

3. این بار با یک انتخاب دقیق برمبنای شایستگی استوار باشد، در تعیین سرنوشت سیاسی خودمانا سهم فعال بگیریم و بدین جهت افغانستان در شرایط حساس کنونی به ذعامت سیاس نیازمند هستیم که این کشور را از بحران نجات دهند و از هرجهت مودر پذیرش جامعه جهانی و کشورهای منطقه واقع و برای آوردن صلح در کشور تاثیر گذار باشد. لذا ما در برآورده شدن منافع ملی و حل معضلات متعدد در این کشور تیم تحول و تداوم به رهبری داکتر اشرف غنی را انتخاب نمودیم.

حسینی در پایان سخنرانی با یاد آوری این نکته که  در مورد اتهامات و سوء استفاده برخی از سران سیاسی کشور از جهاد و ارزشها افزود: در دهه هفتاد با ورد مجاهدین به پایتخت کشور مردم افغانستان به این باور رسیدند که آرزوهای دیرینه ای آنها برآورده گردیده و اما دیری نپایید که با قدرت طلبی برخی سران و رهبران احزاب جنگهای خونین به راه افتاد و جنایات کمونیست ها که نزدیک دو میلیون مسلمان را در این کشور به شهادت رسانیدند آن دوران سیاه در دهه هفتاد به رویای شیرین برای مردم ما تبدیل گردید و جهاد را زمان زیر سئوال بردند که هرکدام برای رسیدن به قدرت و وزارت دروازه های حزب شان را بروی اقوام لائیک و کمونیست باز نمودند ، ارزشها و جهاد اسلامی را زیر سئوال بردند.

این محفل با دعائیه و پذیرایی از شرکت کنندگان به پایان رسید.

قابل یاد آوری اینکه؛ از مدتی بدینسو سترجنرال سیدحسین با سفر به ولایتهای مختلف کشور به پیکارها و مبارزات انتخاباتی داکتر اشرف غنی میپردازند که این رقابتها تا ۲روز قبل از برگزاری انتخابات ادامه خواهد داشت.

گزارشگر: سیدضیا موسوی