نمایش نوار ابزار

کنفرانس مطبوعاتی نمایندگان 8 کشور جهان

شنبه ۱۴ سرطان ۱۳۹۳

 قبل ازظهر شنبه ۲۷ حوت 1390 خورشیدی، اعضای کاروان جهانی «الی بیت المقدس» در یکی از سالن های برج میدان آزادی تهران طی کنفرانس مطبوعاتی و برافراشتن پرچم فلسطین، 64 کبوتر را نیز آزاد نمودند.

بالا رفتن پرچم 12 متری فلسطین در برج میدان آزادی و رها نمودن ۶۴ عدد کبوتر به تعداد سالهای اسارت فلسطین صحنه ی زیبای ترسیم شده بود، قبل از این صحنه، نمایندگان 8 کشور جهان در نشت مطبوعاتی کاروان الی بیت المقدس اعلام کردند که این کاروان به دنبال وحدت میلیون‌ها آزاده جهان هستند.

 در این نشست مطبوعاتی نمایندگان 8 کشور جهان از جمله؛ فیروز میتی بوروالا، داکتر سوریش خیر نار، کمال پوترا، اورخان محمد اف، سید علی اکبر فلیپینی، سید جعفر عادلی «حسینی» و… اعلام کردند که این کاروان به دنبال وحدت میلیون‌ها آزاده جهان است.

سید جعفرعادلی رئیس شورای اخوت اسلامی  افغانستان نیز با اشاره به تاریخ حمایت از قدس در افغانستان از سال۱۳۲۷کنون گفت: مردم افغانستان از روزهای نخستین اشغال این سرزمین حمایت شان را از مردم مظلوم فلسطین اعلام نمودند، در سال ۱۳۲۷خورشیدی، علامه شهید میرعلی اصغر شعاع با همکاری علمای شیعه و سنی کمیته ای را تحت عنوان «کمیته اعانه مالی به مجاهدین فلسطینی» را در تکیه خانه میراکبرآغا واقع چنداول کابل ایجاد نموده و با راه اندازی تظاهرات در مسجد پل خشتی که از نقاط مختلف افغانستان حضور داشتند و در تظاهرات علامه شهید بلخی نورالمشایخ مجددی نیز سخنرانی می نمایند.

عضو شورای علمای شیعه افغانستان گفت: در سال 1352 نیز جمعی از علماء خون شان را به مردم مظلوم فلسطین اهداء نمودند و با ارسال نامه به سازمان ملل متحد، سران کشورهای عربی تقاضا نمودند که در برابر جنایات اسرائیل سکوت نکنند.

وی نقش علماء را در حمایت از مردم فلسطین برجسته خواند و گفت: آیت الله العظمی واعظ شهید با سخنرانی ها و نشر مقالات در اولین مجله دینی برهان، شهید مولانا عطاالله فیضانی، شهید آیت الله العظمی شهید شیخ محمد امین افشار، علامه شهید بلخی، علامه عالم، علامه ناصر، علامه مصباح و… هرکدام در شرایط مختلف آن روز از مردم فلسطین حمایت نمودند.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی به رهبر حضرت امام خمینی(ره) در ایران 25 اسد 1358 با صدور پیام حضرت امام خمینی(ره) جمعه اخیر ماه مبارک رمضان بنام روزجهانی قدس نامگذاری و هرسال از آن تجلیل به عمل می آید و سالهاست که در بسیاری از کشورهای اسلامی مخصوصا  افغانستان روز جهانی قدس برگزار می گردد.

مطالب مشابه